Az elmúlt hetekben egyre több jelzés érkezett arról, hogy a felhasználói hozzászólások igenis fontosak a rangsorolásnál. Lássuk ezeket.
A hozzászólások és a felhasználói élmény
Október 12.-én Gary Illyés a Google szóvivője beszélt arról a PubCon konferencián, hogy a cikkek végén, vagy a termékoldalon található hozzászólások fontosak, és:
„a hozzászólásokat a Google felhasználja, hogy értékelje a felhasználó elköteleződést”
Bár Gary Illyés nem mondta ki, de ha a Google méri a felhasználói elköteleződést, akkor ez azt jelenti, hogy a hozzászólások, és általában a felhasználói élmény rangsorolási tényező.
Ez egy nagyon fontos momentum, amit érdemes szem előtt tartani annak, akit egy kicsit is érdekel a keresőoptimalizálás.
Google uses comments as a measure of user engagement. @methode #pubcon
— Marie Haynes (@Marie_Haynes) 2016. október 12.
Ma is rengetegszer felmerül a kérdés, hogy vajon a Google miként értékeli a felhasználói élményt és elköteleződést egy weboldal esetén. Nos, itt az első nyilvánosan is elismert módja: a Google figyeli a hozzászólásokat. Nyilván ha egy cikk sok, jó igényes hozzászólást kap, és ezek idővel bővülnek, az jele lehet annak, hogy az adott oldal értékes a felhasználók számára.
A következő kérdés az lehet, hogy vajon a Google mekkora súlyt ad a hozzászólásoknak? Erre John Mueller adta meg a választ.
A hozzászólások a fő tartalom része
John Mueller az október 7-i webmester Hangouton beszélt arról, hogy a Google igyekszik a weboldalakat egységesen, egészében vizsgálni, és ha egy tartalom alatt hozzászólások is láthatóak, akkor azt a fő tartalom részeként tekintik. A Google álláspontja szerint a hozzászólásokat a weboldal tulajdonosa engedélyezi, tehát ha azok megjelenhetnek az oldalon, akkor azok olyan tartalmak, amelyet az oldaltulaj elfogadott.
Ha egy cikk tartalma kiemelkedő, de a hozzászólások minősége gyenge, az vegyes képet küld a keresőmotorok felé, így ezzel óvatosan érdemes bánni.
Nagyjából ez John Mueller mondandójának lényege, amit érdemes szem előtt tartani. A Google ezek szerint igenis nagy hangsúlyt ad a hozzászólásoknak, mivel álláspontja szerint azok is az adott oldal szerves részét képezik.
Ezt szem előtt tartva, ha egy cikkünkhöz sok gyenge minőségű hozzászólás érkezik érdemes lehet megfontolni minek a megjelenését engedélyezzük és minek a megjelenését nem.
A hozzászólások jelentősége a rangsorolásban nem teljesen új. Erről a témáról már korábban írtunk egy összefoglaló cikket.
Hát végül is logikus…
Ultimate question: „Én hogyan mérném, ha bármit megtehetnék?” No, ami a mai analitikai módszerekkel ebből lehetséges, az számít… Mondjuk a Machine Learning lényege benne van a kifejezésben, úgyhogy ez majd javul. Vagy legalább is mindig más lesz.
Elég kezdetleges ám a sentiment, meg activity, meg ilyenek (van még kb. 50 változó / attribútum / tulajdonság) mérése, analízise és megítélése, de már megkezdődött. És több (ha még nem is jobb), mint a semmi…
Megint a minőségi tartalom -> jobb helyezés vonalon próbálunk mozogni, de már ennek is megvan az „ellenszere” [black hat oldalon].
Szia!
Köszi a hozzászólást. Igen én is azt gondolom a Googlenak valóban érdeke a „minőségi tartalom” előresorolása, mégha néhányan az Adwords miatt ebben nem is hisznek.
A gond az, hogy valóban működnek még a black hat technikák és azok fajlagosan mindig olcsóbbak lesznek. A felhasználói adatoknál pedig valóban az a nagy kérdés mit és hogyan tud mérni a Google és mi az ami valóban megbízható szignál, tehát ami tényleg javítja a találati lista minőségét…