Az elmúlt hetekben egyre több jelzés érkezett arról, hogy a felhasználói hozzászólások igenis fontosak a rangsorolásnál. Lássuk ezeket.

A hozzászólások és a felhasználói élmény

Október 12.-én Gary Illyés a Google szóvivője beszélt arról a PubCon konferencián, hogy a cikkek végén, vagy a termékoldalon található hozzászólások fontosak, és:

„a hozzászólásokat a Google felhasználja, hogy értékelje a felhasználó elköteleződést”

Bár Gary Illyés nem mondta ki, de ha a Google méri a felhasználói elköteleződést, akkor ez azt jelenti, hogy a hozzászólások, és általában a felhasználói élmény rangsorolási tényező.

Ez egy nagyon fontos momentum, amit érdemes szem előtt tartani annak, akit egy kicsit is érdekel a keresőoptimalizálás.

Ma is rengetegszer felmerül a kérdés, hogy vajon a Google miként értékeli a felhasználói élményt és elköteleződést egy weboldal esetén. Nos, itt az első nyilvánosan is elismert módja: a Google figyeli a hozzászólásokat. Nyilván ha egy cikk sok, jó igényes hozzászólást kap, és ezek idővel bővülnek, az jele lehet annak, hogy az adott oldal értékes a felhasználók számára.

A következő kérdés az lehet, hogy vajon a Google mekkora súlyt ad a hozzászólásoknak? Erre John Mueller adta meg a választ.

A hozzászólások a fő tartalom része

John Mueller az október 7-i webmester Hangouton beszélt arról, hogy a Google igyekszik a weboldalakat egységesen, egészében vizsgálni, és ha egy tartalom alatt hozzászólások is láthatóak, akkor azt a fő tartalom részeként tekintik. A Google álláspontja szerint a hozzászólásokat a weboldal tulajdonosa engedélyezi, tehát ha azok megjelenhetnek az oldalon, akkor azok olyan tartalmak, amelyet az oldaltulaj elfogadott.

Ha egy cikk tartalma kiemelkedő, de a hozzászólások minősége gyenge, az vegyes képet küld a keresőmotorok felé, így ezzel óvatosan érdemes bánni.

Nagyjából ez John Mueller mondandójának lényege, amit érdemes szem előtt tartani. A Google ezek szerint igenis nagy hangsúlyt ad a hozzászólásoknak, mivel álláspontja szerint azok is az adott oldal szerves részét képezik.

Ezt szem előtt tartva, ha egy cikkünkhöz sok gyenge minőségű hozzászólás érkezik érdemes lehet megfontolni minek a megjelenését engedélyezzük és minek a megjelenését nem.

A hozzászólások jelentősége a rangsorolásban nem teljesen új. Erről a témáról már korábban írtunk egy összefoglaló cikket.

Szerző: Szuhi Attila

Üdv! Szuhi Attila vagyok, az ITE.hu alapítója és főszerkesztője. Fő területem a keresőoptimalizálás és az online marketing. Speciális szakterületem a Google büntetések, a technikai SEO Audit és a linképítés.
Ha segítségre van szükséged, keress bátran.

Írd meg a véleményed!

Az e-mailcímed nem lesz nyilvános. A * jelölt mezők kötelezőek.

  1. Hát végül is logikus…
    Ultimate question: „Én hogyan mérném, ha bármit megtehetnék?” No, ami a mai analitikai módszerekkel ebből lehetséges, az számít… Mondjuk a Machine Learning lényege benne van a kifejezésben, úgyhogy ez majd javul. Vagy legalább is mindig más lesz.
    Elég kezdetleges ám a sentiment, meg activity, meg ilyenek (van még kb. 50 változó / attribútum / tulajdonság) mérése, analízise és megítélése, de már megkezdődött. És több (ha még nem is jobb), mint a semmi…
    Megint a minőségi tartalom -> jobb helyezés vonalon próbálunk mozogni, de már ennek is megvan az „ellenszere” [black hat oldalon].

    1. Szia!

      Köszi a hozzászólást. Igen én is azt gondolom a Googlenak valóban érdeke a „minőségi tartalom” előresorolása, mégha néhányan az Adwords miatt ebben nem is hisznek.
      A gond az, hogy valóban működnek még a black hat technikák és azok fajlagosan mindig olcsóbbak lesznek. A felhasználói adatoknál pedig valóban az a nagy kérdés mit és hogyan tud mérni a Google és mi az ami valóban megbízható szignál, tehát ami tényleg javítja a találati lista minőségét…

{"email":"Email address invalid","url":"Website address invalid","required":"Required field missing"}

Cikkek a témában

május 24, 2022

78MEGOSZTÁSFacebookFeliratkozás Mi az a pogo sticking? A pogo

június 25, 2021

78MEGOSZTÁSFacebookFeliratkozás Az Eurostat közelmúltban publikált adatai szerint, az

október 24, 2016

78MEGOSZTÁSFacebookFeliratkozás Az elmúlt hetekben egyre több jelzés érkezett

május 19, 2016

78MEGOSZTÁSFacebookFeliratkozás Újabb sokkoló adattal jelentkezett a Google az


INGYENES!

TÖLTSD LE A GOOGLE 100 SEO TANÁCSÁT

A Google 100 legfontosabb keresőoptimalizálási tanácsa!