Kenichi Suzuki japán keresőoptimalizáló vette észre elsőként, hogy a Google frissítette a linkkel elkövetett csalások című irányelveit.
A frissítés a widgetekre vonatkozó irányelveket érintette. Míg a korábbi megfogalmazás szerint kerülendő volt a linkek widgetekben történő elhelyezése, addig az új szöveg lényegesen konkrétabb, és kevésbé általános.
A régi szöveg így szólt:
„Több webhelyen terjesztett, modulokba ágyazott linkek, például:
1472 látogató nézte meg ezt az oldalt
gépjármű-biztosítás”
Az új szöveg, egyelőre csak angol nyelven elérhető:
„Keyword-rich, hidden or low-quality links embedded in widgets that are distributed across various sites, for example:
Visitors to this page: 1,472
car insurance”
Látható, hogy az új megfogalmazás a kulcsszóban gazdag, rejtett, vagy gyenge minőségű linkeket tartja károsnak.
Mindez azt jelenti, hogy a Google megértőbb lett a widgetek iránt, és elsősorban a manipulatív célú widgeteket tartja károsnak, ez alapján a brand, vagy url-re épülő widgetek elfogadhatóak.