Hogyan érhetsz el jobb helyezést a Google keresőben? Íme egy esettanulmány, ami túllép a megszokott módszereken.

A minap kaptunk egy felkérést a Facebook oldalon, hogy szeretnének több esettanulmányt olvasni az ite.hu-n. Ennek teljesítése nem mindig könnyű, hiszen az esettanulmányra elegendő adat legtöbbször ügyfeleink oldalán keletkezik, ám most a mobil algoritmus apropóján lehetőségünk nyílt a saját adataink megosztására.

Aligha túlzás azt mondani, hogy ezekben a napokban a keresőoptimalizálásban a mobil algoritmus a legjobban pörgő téma. A Google február végén jelentette be, hogy megváltozik a rangsorolási algoritmusa a mobil keresésekre, és emiatt sok weboldaltulajdonos kényszerül az oldala átalakítására. Aki az erre vonatkozó keresésre az első helyeken van szinte biztos, hogy új ügyfelekre tehet szert.

Google helyezés esettanulmány a mobil algoritmus példáján

Az ite.hu hasábjain minden „hátsó szándék” nélkül rendszeresen beszámoltunk az ezzel kapcsolatos friss hírekről. Jelenleg is több, mint 20 cikkünk foglalkozik a témával. A cikkek zöme hazai viszonylatban egyedülálló frissességgel és részletességgel taglalják a mobil algoritmussal kapcsolatos tudnivalókat. A cikkek tehát a felhasználóknak is hasznosak.

Hogy lesz ebből esettanulmány?

Nos, inkognító módban lekérdeztük az erre vonatkozó kulcsszavakat és megnéztük az ite.hu helyezéseit.

„google mobil”, az ite.hu az ötödik helyen szerepel, az első három angol weboldal, a negyedik az Origo, utána következünk mi.

Hirdetés

hirdetés

„google mobil rangsor” az ite.hu az 1-8. helyet uralja, ami rendkívül szokatlan, a kilencedik helyre fért be a hwsw.hu

Google helyezés ite.hu

„google mobil algoritmus”, az ite.hu az 1-3. helyen található

„mobilbarát weboldal”, az ite.hu az első helyezett.

„mobilbarát” az ite.hu a 3. helyezett, előtte két Google oldal van csak.

A sort lehetne folytatni, de talán ennyi is elegendő annak alátámasztására, hogy az ite.hu uralja a mobilbarát keresőkifejezéseket a Google keresőjében.

Mivel törekszünk a nyitottságra, ezért az elmúlt időszak forgalmi adatait is megosztottuk, ami azt mutatja, hány organikus látogató érkezett február vége óta a mobil algoritmussal kapcsolatosan oldalainkra:

mobil algoritmussalkapcsolatos oldalak organikus forgalmaLátható, hogy a 20 cikk összesen 527 organikus látogatót eredményezett. Nyilván egy esettanulmánynál a kérdés az, hogy hogyan?

Hogyan?

Nem a linkek

Nos, bár április végén az egyik cikkünk meglehetősen sok linket is kapott, az eredmények már korábban megvoltak, és az oldalakra nem történt semmilyen különleges linképítés. Akkor hát mi eredményezi a jó helyezést?

Nem a domain ereje

Ebben a témában olyan nagy portálok is publikáltak, mint az index, az origo, a HWSW, vagy a hvg, (nem is beszélve a sok-sok keresőoptimalizálással és webfejlesztéssel kapcsolatos oldalról) ezek a domainek jelenleg mind sokkal erősebb linkháttérrel rendelkeznek, mint az ite.hu, mégis képesek voltunk megelőzni őket.

Talán az on-site SEO?

Nos, ebben már van igazság, mert a cikkek egy része általában kellően hosszú 3-700 szóból állnak, de mint látható, ez azért nem kiemelkedő hossz, és nincsenek speciális on-site trükkök sem. A trükk talán csak annyi, hogy a cikkek valóban hasznosak a látogatók számára. A forgalmi adatokból jól látszik, hogy a tartózkodási idő rendkívül magas (10 perc körül) és a visszafordulási arány rendkívül alacsony (20% alatt). Tehát a siker egyik titka a hasznos, és a keresésre releváns tartalom.

Ha szeretnéd te is, hogy hasonlóképpen urald a saját piacodat a keresőben, akkor hasonló felhasználói mutatókra kell törekedni, amihez megfelelő minőségű tartalomra van szükség.

A kulcs a relevancia

A másik – talán még ennél is fontosabb – tényező a relevancia. Egyrészt az oldal maga is keresőoptimalizálással foglalkozik, az oldalon leggyakrabban előforduló kulcsszó a Google, így a mobil téma az oldal egészére nézve is releváns volt, illeszkedett az eddigi portfólióba.

Ám ennél is fontosabb, hogy a témában összesen 20 cikket publikáltunk, rendszeresen, időben elosztva, mind egyedi, és a felhasználók számára érdekes és értékes módon. Azok az oldala, amelyekkel versenyeztünk, az adott témakörben jellemzően egy, maximum három cikket publikáltak a témakörben, mi húszat. A Google számára ebből teljesen egyértelműen következik, hogy oldalunk a témának a hazai piacán a legrelevánsabb oldal, amit a felhasználói adatok is alátámasztottak.

Mit kell tenned, tehát, ha egy-egy szűkebb területen szeretnéd uralni a keresőpiacot?

  1. írj igényes, a felhasználók számára hasznos tartalmat, az hogy ez sikerült-e ellenőrizheted a Google Analytics adatok segítségével.
  2. a téma legyen a domained szakterületéhez kapcsolódó
  3. ne egyszer írj a témáról, hanem legalább 10-20 alkalommal, hogy valóban körbejárd a témát és te legyél a legrelevánsabb forrás a felhasználók és a kereső szemében
  4. és bár nem említettük, de belső linkekkel kapcsold össze a tartalmaidat.

Ha ezt a négy lépést megteszed, szinte garantált a tökéletes Google helyezés.

Szerző: Szuhi Attila

Üdv! Szuhi Attila vagyok, az ITE.hu alapítója és főszerkesztője. Fő területem a keresőoptimalizálás és az online marketing. Speciális szakterületem a Google büntetések, a technikai SEO Audit és a linképítés.
Ha segítségre van szükséged, keress bátran.

Írd meg a véleményed!

Az e-mailcímed nem lesz nyilvános. A * jelölt mezők kötelezőek.

{"email":"Email address invalid","url":"Website address invalid","required":"Required field missing"}

Cikkek a témában

május 11, 2023

16MEGOSZTÁSFacebookFeliratkozás A Google az I/O konferencián bemutatta milyen

január 29, 2023

16MEGOSZTÁSFacebookFeliratkozás Egy korábbi Yandex alkalmazott kiszivárogtatta a Yandex,

december 12, 2022

16MEGOSZTÁSFacebookFeliratkozás Úgy tűnik, hogy a Google már magyar

október 19, 2022

16MEGOSZTÁSFacebookFeliratkozás Ebben a cikkben röviden elmagyarázom mi az


INGYENES!

TÖLTSD LE A GOOGLE 100 SEO TANÁCSÁT

A Google 100 legfontosabb keresőoptimalizálási tanácsa!