Kezdőlap » Keresőoptimalizálás » Google: Húsz link a láblécben? Az már kicsit sok..
Keresőoptimalizálás

Google: Húsz link a láblécben? Az már kicsit sok..

google seo

Érdekes kérdések merültek fel a lábléc linkek használatáról. Úgy tűnik, van egy limit, ami felett a Google figyelmen kívül hagyja a linkeket.

John Mueller a Google szóvivője beszélt a lábléc linkek használatáról a szokásos Webmester Hangouton.

Egy weboldaltulajdonos kérdezte meg, hogy ha márkaoldaluk láblécében elhelyeznek linkeket, amelyek az egyes üzleteik weboldalára mutatnak, azért hogy azok kapjanak egy kis SEO előnyt, az lehet-e káros?

John Mueller válaszában először azt mondta, hogy ez olyan dolog, amit nyugodtan meg lehet tenni. Ugyanakkor elmondása szerint húsz darab véletlenszerű link már egy olyan küszöbszint, ami kicsit sok is lehet.

Véleménye szerint az ilyen típusú linkek közül a láblécben inkább helyezne el tízet, vagy e körüli számot. A húsz már kicsit magasnak tűnik, bár nem tud pontos számot mondani e tekintetben.

Felhívta a figyelmet arra is, hogy próbáljuk meg megfigyelni a felhasználók viselkedését. Vajon használják a linkeket vagy sem? Ezt könnyen megtehetjük, hiszen követhetjük egy címkével, hogy a felhasználók használják-e az adott linkeket. Ha nem, akkor azok inkább csak a keresőmotoroknak szólnak és így nem is várhatsz tőle jelentős hatást.

hirdetés

Ugyanakkor ha mégis kiraksz 20 linket különböző boltokra vagy termékekre, az nem fog problémát sem jelenteni.

Amit ezen a téren tapasztalnak az inkább az, hogy hosszú horgonyszövegeket alkalmaznak egyes oldalak, amelyek leginkább kulcsszóhalmozásnak tűnnek, ha a linkek ilyen típusúak a láblécben az nem szerencsés, és ilyen esetben a Google gyakran azt mondja, ez kulcsszóhalmozás, hagyjuk figyelmen kívül az összes linket.

Ilyen esetben célszerű rövid linkeket használni, mint pl. a város neve, ahelyett, hogy telehalmozzuk kulcsszavakkal.

John Mueller szerint az ilyen lábléc már túlzsúfoltnak is tűnik, és amikor az algoritmus elolvassa azt, nem fogja tudni érteni, hogy az egyes linkek milyen célt szolgálnak, hogyan kapcsolódnak az adott oldalhoz, mi releváns és mi nem, és ilyenkor lehet, hogy egyszerűen figyelmen kívül hagyja azokat.

Végül John Mueller ismét elmondta, hogy a láblécben lévő linkek akkor hasznosak, ha azt a felhasználók valóban használják, ha túl sok és kulcsszavas linkek vannak a láblécben, akkor lehet, hogy az algoritmus figyelmen kívül hagyja azokat.

Nagyjából így foglalható össze John Mueller mondandója, és most lássuk mi a lényeg információ mindezekből keresőoptimalizálási szempontból.

Lábléc és a linkek száma

Nos, a lényeg az, hogy a láblécben 10-15 linknél, ha csak nem indokolt ne használjunk többet, és tartsuk szem előtt, hogy azok valóban hasznosak legyenek a felhasználó számára. A lábléc linkek ne legyenek túl hosszúak, és ne tartalmazzanak csupa kulcsszót, mert a Google lehet, hogy figyelmen kívül hagyja azokat és mint manipulációt értékeli.

John Mueller szavaiból azonban más is leszűrhető. Jól látható, hogy a Google mennyire érzékeny a spam technikákra, és ha úgy érzi, hogy valami a weboldalon inkább szól a keresőnek, mintsem a látogatónak, akkor egész egyszerűen figyelmen kívül hagyja az adott részletét a weboldalnak. Ez egyben egy új megközelítés is, mivel korábban a Google az ilyen technikákért inkább büntet, sem mint figyelmen kívül hagyta azokat.

Témák

Szuhi Attila

Üdv! Szuhi Attila vagyok, az ITE.hu alapítója és főszerkesztője. Fő területem a keresőoptimalizálás és az online marketing. Speciális szakterületem a Google büntetések a technikai SEO Audit és a linképítés.
Ha segítségre van szükséged, keress bátran.

6 hozzászólás

Kattints ide a hozzászóláshoz

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

  • Örülök ennek a cikknek hogy megírtad, mert most tényleg jó olvasni hogy hajlott egymásfelé a két fél.

    Szeretem ha egy seo-s konkrétan vállalja a Google előtt a keresőoptimalizálási szándékát, nem szeretem a sunnyogást.

    És a Google-nél is tetszett, hogy végre lépett.

    Már kezdem én látni, hogy szimpla kommunikációs probléma lesz a két “halmaz között”, ami megoldódni látszik.

    Google azt gondolja, ezek biztos kihasználnak (ezért hárít sokszor), és a seo-s azt gondolja a google-ről, hogy ez biztos kihasznál minket (ezért jönnek hátulról a kérdésekkel is).

    Aztán a seo-s bosszúból minden baromságot terjeszt a neten a Google-ről és a Google pedig büntető algoritmusokat vezet be.

    A történet végén kiderül nincs is büntető algoritmus, és a seo-s is elmondja, nincsenek is plüssfigurák.

    És akkor mindenki hú de nagyon örül és azt mondja majd a Google a SEO-soknak, hogy DELE MÁN IDE, hagy vegyelek fel Titeket, hát mindig is úgy szejettelek Titeket:DD Hüpp hüü mi Gugli, mondják Srehkes cicaszemmel a Seo-sok, és hangzik ismét elcsuklott hangon: Mi is Gugli!…

    SZAPPANOPERA KÉREM SZÉPEN! SZAPPANOPERA:D

  • Két kérdés merül fel.

    1. Ha a partnereimnél van a láblécben partnereink szekció, oda simán dofollowwal tegyem be a partneri linkeket? És ha kb. 10 van, az nem hátrány senkinek, ha kattintanak is rá, akkor pedig lehet előny?

    2. Weboldalakat készítek, általában mindenhová odateszem, hogy én készítettem az oldalt, mert így tudnak megtalálni azok, akiknek tetszett. Ezt akkor horgony szövegezhetem, vagy legyen itt is sima url és ide legyen nofollow, vagy itt is lehet dofollow?

    • John Mueller szavai:

      “Nos, a lényeg az, hogy a láblécben 10-15 linknél, ha csak nem indokolt ne használjunk többet..”

      „Ha van 50 weboldalad én nem linkelném mind az ötvenet a láblécben, mert az eléggé spam jellegű lesz a felhasználók szemében…..inkább csak hármat-négyet…”

    • Bella Gábor-nak a válasz:

      dofollow-al: linkerőt is adsz a természetes kattintásokon (látogatókon) kívül
      nofollow-al nem adsz linkerőt, csak a kattintást teszed lehetővé (látogatottságot)

      Remélem segíthettem,
      Üdv, gergő