Kezdőlap » Keresőoptimalizálás » Google: Így bérelj fel SEO tanácsadót!
Keresőoptimalizálás

Google: Így bérelj fel SEO tanácsadót!

google amp oldalak

A Google egy közel negyedórás videóban ad tanácsokat, hogy miképpen bízzunk meg egy SEO tanácsadót oldalunk optimalizálásával. Hasznos tanácsok!

Ki más adhatna jobb és hasznosabb tanácsokat egy SEO tanácsadó felbérlésére, mint a Google? A jobb online jelenlétre törekedő cégek számára ez mindig óriási kihívás, hiszen A SEO kicsit homályos terület, ahol nincs hivatalos képzés, vagy egyértelműen meghatározott út.

Ezért is hasznos a Google mostani videója, amit Valentin napon adott ki. A videó rengeteg hasznos tanáccsal szolgál. Talán nem mindig alkalmazható ez hazai viszonyok között, de érdemes tudni róla. Ebben a cikkben összegyűjtöttem a legfontosabb tanácsokat.

A videóban Maile Ohye szerepel, aki már több mint 10 éve dolgozik a Googlenél, rendszeres előadó konferenciákon is, aki óriási tudással rendelkezik a témában.

A legfőbb tanácsok!

A videó 12 perces, íme a legfontosabb tudnivalók nagyon röviden, később részletesen.

hirdetés
  1. A SEO nem mágia és nem feketemágia.
  2. A SEO tanácsadó javaslatainak összhangban kell lennie a Google ajánlásaival.
  3. A jó SEO, jó felhasználói élményt is jelent egyben.
  4. Az a jó SEO tanácsadó, aki valóban elkötelezett a céged mellett.
  5. Ellenőrizd a tanácsadó referenciáit!
  6. Kérj technikai és keresési auditot!
  7. A SEO csapatmunka, amihez az ügyfélnek is érdemben tennie kell.

Lássuk mindezt részletesen, mert sok érdekesség van elrejtve az általánosságok között!

  1. A SEO nem mágia!

Maile azzal kezdi a videóban, hogy a Googlenál eltöltött tíz év alapján egyértelműen mondhatja, hogy a SEO nem mágia, nincsenek gyors trükkök, amivel az első helyezés garantált.

Majd azzal folytatja, hogy a SEO tanácsadó, csak addig tudja segíteni az oldalt, amennyi potenciál van az oldalban:

„Egy oldalban akkora a SEO potenciál, amilyen a weboldal, vagy az üzlet minősége”

Ez egy nagyon fontos állítás, amit sajnos sokan nem akarnak elfogadni az ügyfelek részéről, de sajnos igaz. Ideiglenes el lehet érni jó eredményeket, de ha az oldal minősége nem megfelelő, akkor ezek a helyezések nem lesznek tarthatóak.

Még egy fontos állítást tesz Maile ezpedig az időtényezővel kapcsolatos:

„ A legtöbb esetben a SEO tanácsadónak négy hónaptól egy évig terjedő időszakra van szüksége ahhoz, hogy a változtatásoktól eljusson az első mérhető eredményekig.”

A SEO tehát időt igényel. Már csak azért is, mert minden munkát megelőz egy elemzési szakasz, amit követ a végrehajtás, és ezt követően is idő, amíg a Google újraértékeli az oldalt és jelentkeznek az eredmények.

  1. A SEO tanácsadó legyen összhangban a Google-vel!

Maile egyik legegyértelműbb és leghatározottabb tanácsa, hogy a SEO tanácsadónak a Google ajánlásaival összhangban kell tevékenykednie.


Azt tanácsolja, hogy amikor elkezdünk dolgozni egy SEO tanácsadóval először kérjünk egy olyan dokumentumot, amiben azonosítja a problémákat, majd egy olyan tervet, amelyben leírja, hogy milyen módszerrel kezeli az adott problémát.

Maile szerint ezzel elkerülhető, hogy a tanásadó olyan módszereket alkalmazzanak, aminek nincs értelme, például kulcsszavakat helyezni  a meta keywordsben, vagy olyan módszereket, amelyik ütközik a Google irányelveivel, például a linkvásárlás.

Maile szerint sose alkalmazz olyan SEO tanácsadót, aki szembe megy a Google irányelveivel.

Személyes véleményem, hogy Maile-nek egy ideális világban igaza van, de a link vásárlás jelenleg olyan sikeres és olyan kevéssé tudja a Google ellenőrizni, hogy komoly versenyben szinte megkerülhetetlen módszer. Azzal viszont maximálisan tudok azonosulni, hogy a SEO tanácsadónak naprakészen kell ismernie a Google irányelveit és ha kockázatos módszert választ (pl. linkvásárlás) akkor a rizikókat is el kell mondania ügyfelének.

  1. A jó SEO, jó felhasználói élménnyel jár együtt!

Ökölszabály, hogy a jó keresőoptimalizálási tanácsok, jó felhasználói élményt is eredményeznek:

„Olyan dolgok, mint mobil-barát weboldal, jó navigáció, márkaépítés SEO és felhasználói oldalról is fontosak”

A már bejáratott weboldalak és márkák számára pedig azt javasolja, hogy tegyék naprakésszé infrastruktúrájukat, hogy gyorsan és agilisen tudjanak reagálni a változásokra.

  1. A jó SEO tanácsadó elhivatott

Maile tanácsa az, hogy az a jó SEO-s, akit nem csak a rangsorolás és a helyezés érdekel, hanem a céged is.

A jó SEO tanácsadót arról is megismerhetjük, hogy megkérdezi, mitől egyedi a céged és miért értékes a vásárlók számára. Maile hangsúlyozza, hogy olyan tanácsadót válasszunk, aki elköteleződik a céged mellett.

Miről érdeklődik még egy jó tanácsadó?

  • a vásárlóidról
  • hogyan teszel szert bevételre online
  • milyen egyéb marketingcsatornákat használsz
  • a konkurenciáról

„Ha a SEO ügynökség nem akarja egészében látni a cégedet, akkor keress mást” – szól Maile tanácsa.

Maile szerint nehéz eredményes keresőoptimalizálást végezni anélkül, hogy ismernénk a cég vásárlóit, céljait és marketingjét.

Szintén személyes vélemény, hogy mindez igaz, de sajnos az elköteleződés igen sok idővel jár, és ezt az ügyfelek kevéssé szeretik megfizetni. Így pedig nehéz megvalósítani azt a fajta hozzáállást, amit Maile hasznosnak tart.

  1. Ellenőrizd a referenciákat!

Maile erősen javasolja, hogy mielőtt felbérelnénk valakit, ellenőrizzük a referenciákat. Például beszélj a SEO tanácsadó korábbi ügyfeleivel, hogy miként dolgozott és hogy zajlott az együttműködés.

„A jó SEO tanácsadó olyasvalaki kell, hogy legyen, akivel szívesen dolgozol együtt, akitől szívesen tanulsz, aki különleges módon foglalkozik veled és cégeddel és nem csak a minél jobb helyezés foglalkoztatja.”

A minőségi keresőoptimalizáló megtanítja neked és csapatodnak a SEO lényegét, így a keresőoptimalizálás részévé válik a cég általános ügymenetének.

  1. Kérj SEO Auditot!

Maile szerint, ha a SEO tanácsadó első körben megfelelőnek tűnik, további lépésként rendelj tőle egy technikai és keresési SEO Auditot.

Ehhez hozzáférést kell adni a Search Console és Google Analytics fiókodhoz, de még semmilyen változtatásra nincs szükség a weboldalon.

Nagyobb cégek esetén Maile azt javasolja, hogy egyszerre több Auditot rendeljünk meg és ennek eredménye alapján válasszuk ki a SEO tanácsadót.

A minőségi SEO tanácsadók fontossági sorrendbe rendezik és világos, áttekinthető módon összefoglalják a tennivalókat.

  • a probléma
  • javasolt fejlesztés
  • a szükséges ráfordítás becsült költsége
  • becsült pozitív hatás a vállalkozásra
  • terv arra vonatkozóan, hogy pontosítsák a változtatásokat, vagy mit tegyenek ha nincs eredmény

A technikai auditnak az alábbi dolgokat is kell érintenie:

  • belső linkelés
  • url paraméterek
  • szerver problémák
  • válaszkódok

Maile hangsúlyozza, hogy ha a tanácsadó duplikációs hibákat talál, akkor figyeljünk rá, hogy mond-e konkrét url-eket, illetve felhívja-e a figyelmet arra, hogy ez nem hoz azonnali javulást, de fontos a site egészsége szempontjából hosszú távon.

A keresési Auditban a SEO tanácsadó a kulcsszavaidat és keresési kifejezéseidet a tapasztalt SEO két csoportba osztja márkás és nem márkás kifejezések.

A márkás kifejezéseknél a jó SEO-s arra törekszik, hogy a weboldal nagyszerű felhasználói élményt nyújtson, és hogy a vásárlóid könnyen megtalálják azt, amit keresnek.

A nem márkás kulcsszavak esetén a jó SEO tanácsadó abban segít, hogy jobban megértsd az online versenyhelyzetet:

„Olyanokat várhatsz, mint hogy erre a kulcsszóra érdemes lenne helyezést elérni, és hogy a versenytársad itt és itt van és ennek ez lehet az oka.”

Maile néhány tipikus kulcsszó-helyezés javítására használt tanácsot is megoszt:

  • a régi tartalmak feljavítása, aktualizálása
  • belső linkelés fejlesztése
  • téma felpörgetése
  • konkurencia elemzése

„A jó SEO tanácsadó javaslatot tesz arra, hogy melyik módosítás, hozza a legkevesebb energiából a legtöbb hasznos, és melyek azok, amelyekre hosszú távon van szükség.”

  1. A sikeres SEO-hoz az ügyfél is kell!

Végül Maile utolsó tanácsa, hogy a sikeres keresőoptimalizáláshoz az ügyfélre is szükség van:

„A legtöbb esetben nem a SEO tanácsaokkal van a gond, hanem azok végrehajtásával. Egy SEO Audit hasznos lehet, de csak akkor, ha az egész cég elköteleződött abba az irányba, hogy a javaslatokat végre is hajtsák. Enélkül bárkit is bérelsz fel, nem fog eredményeket elérni.”

Néhány megjegyzés a végére

A Google és Maile tanácsai valóban hasznosak, és érdemes őket meghallgatni. Ugyanakkor azt is gondolom, hogy a Maile által támasztott elvárások hazai viszonylatban túlzóak.

De nem arról vagy szó, hogy a hazai SEO szakemberek ezt a fajta követelményt ne tudnák teljesíteni, vagy ne lenne meg a megfelelő tudás. Azt gondolom, hogy ez megvan, mégha vannak is negatív tapasztalatok.

A problémát inkább ügyfél oldalon látom. Ahhoz, hogy valaki olyan mélységben foglalkozzon egy weboldallal, ahogy azt Maile leírja, ahhoz az kell, hogy az adott SEO tanácsadónak legfeljebb 1-2 ügyfele legyen. Ezt az időráfordítást pedig kevés cég hajlandó megfizetni. De persze mivel mi is foglalkozunk SEO tanácsadással, nyilván ez csak az én szempontom, mint SEO tanácsadó. De tény, hogy idehaza még nem találkoztam olyan céggel, még a nagy márkák közül sem, aki a fenti elveknek megfelelő szolgáltatást meg akart vagy meg tudott volna fizetni.

Témák

Szuhi Attila

Üdv! Szuhi Attila vagyok, az ITE.hu alapítója és főszerkesztője. Fő területem a keresőoptimalizálás és az online marketing. Speciális szakterületem a Google büntetések a technikai SEO Audit és a linképítés.
Ha segítségre van szükséged, keress bátran.

4 hozzászólás

Kattints ide a hozzászóláshoz

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

  • Igen,

    Jellemzően több feladatot kell elvégeznie itthon egy SEO-snak mint a Google videójában vázolt utópisztikus esetben.

    Az én tapasztalatom egyébként az hogy nem azzal van baj hogy nem akarják megfizetni a SEO-st, inkább nem teljesen értik mire is kell az a pénzt kifizetni.

    • A héten tárgyaltam egy leendő új partnerünkkel. Ők pl. havi 300e fizettek ki adwordsre egy cégnek, amikor megkérdeztem, hogy milyen jelentést küldött a cég és milyen gyakorisággal a válasz az volt, hogy “ők nem kaptam soha semmilyen jelentést”!!
      Három év alatt közel 11M dobtak ki az ablakon.