Kezdőlap » Keresőoptimalizálás » Google: Így kezeld az évente ismétlődő eseményeket
Keresőoptimalizálás

Google: Így kezeld az évente ismétlődő eseményeket

SEO 2016

Az évente ismétlődő események komoly dilemma elé állítják az oldaltulajdonosokat. Frissítsék a tartalmat, vagy készítsenek új url-t. A Google most ehhez nyújt segítséget.

Van számos olyan esemény, rendezvény, amely évente ismétlődik. Ez keresőoptimalizálási szempontból azért érdekes, mert az emberek a keresési kifejezés mellé gyakran odaírják az aktuális évszámot is. Ilyen lehet a „Budapesti tűzijáték 2016”, vagy éppen a „Sziget fesztivál 2016”.

A példákat lehetne sorolni, de a lényeg ugyan az. Van egy évente ismétlődő esemény, rendezvény, vagy program, ahol az évszám jelentősége igen kiemelkedő.

A Google Hangoutján merült fel a kérdés, hogy mit kell ilyen esetben tenni? Minden egyes évben új url-t létrehozni, amiben szerepel az évszám, vagy a tartalmat újraírni.

John Mueller válaszában egyértelműen elmondja, hogy számukra sokkal jobb megoldás, ha egy eseménynek egyetlen url-je van, és annak tartalma változik, ha az új esztendőben a rendezvény programja változik.

hirdetés

(lásd a 15. perctől)

Elmondása szerint a Google robotjai ilyen esetben sokkal könnyebben tudják társítani az adott rendezvényhez a már bevált url-t, a tartalom változása pedig biztosítja azt, hogy az aktuális évszámra is releváns legyen a találat.

John Mueller azt is elmondta, hogy a régi rendezvény akár át is helyezhető egy új archivált url-be.

Egy további kérdésre azt is elmondta, hogy ez a módszer azért is jobb, mert az adott url az évek során rengeteg linket szerezhet, ami segíti a helyezését a találati listán.

A lényeg tehát, hogy egy rendezvény mindig azonos url-en maradjon és ne gyártsunk újabb és újabb url-eket, ahogy az évszám változik.

Bár John Mueller kifejezetten rendezvényről beszél, a mi tapasztalatunk az, hogy ez gyakran igaz olyan landing page-re is, ahol a dátum keresési jelentősége nagy. Ilyen lehet például a „hosszútávú előrejelzés 2016”, vagy „eper szedd magad akció 2016”, ahol ugyan nem konkrét eseményről van szó, de a régi bejáratott url mégis hasznosabb, mint évente új url-eket gyártani.

Témák

Szuhi Attila

Üdv! Szuhi Attila vagyok, az ITE.hu alapítója és főszerkesztője. Fő területem a keresőoptimalizálás és az online marketing. Speciális szakterületem a Google büntetések a technikai SEO Audit és a linképítés.
Ha segítségre van szükséged, keress bátran.

3 hozzászólás

Kattints ide a hozzászóláshoz

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

  • “a régi rendezvény akár át is helyezhető egy új archivált url-be”
    És itt nem kell megadni egy meta elemben, vagy más valamiben, hogy hol volt eredetileg az oldal? Csak mert pl alapból másolt tartalomnak tűnhet, pláne, ha a két esemény sok részlete egyezik. Nem kell valamivel jelölni az archivált tartalmat?

    • Szia!

      Erre kifejezetten nincs meta címke. Ha érdemi forgalomról beszélünk, akkor szerintem megéri azt a kis időt, amíg az tartalmat egyedire szabod.
      De egyébként maradhat is a régi tartalom, én így csináltam és jól működik

      • Szerencsére most olyan témáról van szó, ahol nincs igazán vetélytárs, így nem gond az esetleges rossz megoldás.
        Az előző rendezvényt (egy darab főoldalból állt) áttettem (egyazegyben) egy “archívum” linkre eseménynév + évszámmal, a főoldalt pedig szinte teljesen lecsupaszítottam, csak az a minimális infó maradt rajta, ami már most tudható a jövő évi eseményről.
        Valójában inkább a jövőre nézve kérdeztem a dolgot, most hogy előjött ennél a honlapnál a kérdés.

        De akkor nem bonyolítom/pörgöm nagyon túl a dolgot.. 😀