Az évente ismétlődő események komoly dilemma elé állítják az oldaltulajdonosokat. Frissítsék a tartalmat, vagy készítsenek új url-t. A Google most ehhez nyújt segítséget.
Van számos olyan esemény, rendezvény, amely évente ismétlődik. Ez keresőoptimalizálási szempontból azért érdekes, mert az emberek a keresési kifejezés mellé gyakran odaírják az aktuális évszámot is. Ilyen lehet a „Budapesti tűzijáték 2016”, vagy éppen a „Sziget fesztivál 2016”.
A példákat lehetne sorolni, de a lényeg ugyan az. Van egy évente ismétlődő esemény, rendezvény, vagy program, ahol az évszám jelentősége igen kiemelkedő.
A Google Hangoutján merült fel a kérdés, hogy mit kell ilyen esetben tenni? Minden egyes évben új url-t létrehozni, amiben szerepel az évszám, vagy a tartalmat újraírni.
John Mueller válaszában egyértelműen elmondja, hogy számukra sokkal jobb megoldás, ha egy eseménynek egyetlen url-je van, és annak tartalma változik, ha az új esztendőben a rendezvény programja változik.
(lásd a 15. perctől)
Elmondása szerint a Google robotjai ilyen esetben sokkal könnyebben tudják társítani az adott rendezvényhez a már bevált url-t, a tartalom változása pedig biztosítja azt, hogy az aktuális évszámra is releváns legyen a találat.
John Mueller azt is elmondta, hogy a régi rendezvény akár át is helyezhető egy új archivált url-be.
Egy további kérdésre azt is elmondta, hogy ez a módszer azért is jobb, mert az adott url az évek során rengeteg linket szerezhet, ami segíti a helyezését a találati listán.
A lényeg tehát, hogy egy rendezvény mindig azonos url-en maradjon és ne gyártsunk újabb és újabb url-eket, ahogy az évszám változik.
Bár John Mueller kifejezetten rendezvényről beszél, a mi tapasztalatunk az, hogy ez gyakran igaz olyan landing page-re is, ahol a dátum keresési jelentősége nagy. Ilyen lehet például a „hosszútávú előrejelzés 2016”, vagy „eper szedd magad akció 2016”, ahol ugyan nem konkrét eseményről van szó, de a régi bejáratott url mégis hasznosabb, mint évente új url-eket gyártani.
„a régi rendezvény akár át is helyezhető egy új archivált url-be”
És itt nem kell megadni egy meta elemben, vagy más valamiben, hogy hol volt eredetileg az oldal? Csak mert pl alapból másolt tartalomnak tűnhet, pláne, ha a két esemény sok részlete egyezik. Nem kell valamivel jelölni az archivált tartalmat?
Szia!
Erre kifejezetten nincs meta címke. Ha érdemi forgalomról beszélünk, akkor szerintem megéri azt a kis időt, amíg az tartalmat egyedire szabod.
De egyébként maradhat is a régi tartalom, én így csináltam és jól működik
Szerencsére most olyan témáról van szó, ahol nincs igazán vetélytárs, így nem gond az esetleges rossz megoldás.
Az előző rendezvényt (egy darab főoldalból állt) áttettem (egyazegyben) egy „archívum” linkre eseménynév + évszámmal, a főoldalt pedig szinte teljesen lecsupaszítottam, csak az a minimális infó maradt rajta, ami már most tudható a jövő évi eseményről.
Valójában inkább a jövőre nézve kérdeztem a dolgot, most hogy előjött ennél a honlapnál a kérdés.
De akkor nem bonyolítom/pörgöm nagyon túl a dolgot.. 😀