Igen sok weboldalt alakítanak át a napokban, hogy megfeleljenek a Google mobil algoritmusának. De mi a helyzet, ha a Google nem indexeli le a változásokat? Íme, néhány tanács.
Vannak weboldalak, amelyeket a Google gyakran látogat, ám a kis forgalmú, de terjedelmes webáruházak valamennyi termékoldalát, vagy a tíz éve változatlan statikusoldalakat ritkán látogatja a kereső.
A mostani mobil algoritmus miatt azonban sok oldalt alakítanak át rohamléptekben, ám nem biztos, hogy április 21-ig ezeket az oldalakat és aloldalaikat újra látogatja a Google keresőmotorja. Így a régi, nem mobilbarát oldalak lesznek a céldátumkor a kereső indexében. Mit lehet tenni ilyenkor?
Nos, a Google és John Mueller három tanáccsal szolgál erre az esetre:
– az első a Webmester Eszközök Feltérképezés/Megtekintés Googleként, ahol tetszőleges aloldalunk megjelenítését kérhetjük le. Ezzel az eszközzel együtt a Google Indexébe is küldhetjük az oldalt (Küldés Indexbe Gomb)
– a másik lehetőség John Mueller szerint, hogy egy webshop esetén a kategóriaoldalakat indexeltetjük le ilyen módon és, ha megfelelő a belső linkstruktúra, úgy az aloldalak/termékoldalak indexelése is felgyorsul így.
– a harmadik módszer, új webhelytérkép beküldése. Ezzel azt üzenjük a Googlenak, hogy az oldal teljesen megújult, és akár több ezer url-t is néhány napon belül leindexel.
Bár John Mueller nem említi meg a Googlehoz közvetlenül is be lehet küldeni oldalunkat indexelésre. Ez egy-egy oldal indexelésére alkalmas, de segítségével egy percen belül az indexben lesz az oldal.
Ezekkel az eszközökkel és módszerekkel felgyorsíthatjuk oldalunk indexeltetését, az április 21-i mobil algoritmus előtt, de más esetekben is hasznunkra lehetnek.
A mobil algoritmushoz kapcsolódó hír, hogy a tegnapi naptól a Bing is elkezdte a mobil eszközökön megjeleníteni a „mobile-friendly” címkét, azaz vélhetően a Bing igazodik a Googlehoz, és hamarosan itt is várható egyfajta mobil-algoritmus.
Szintén mai hír, hogy Gary Illyés nyilatkozott, mely szerint a mobil algoritmus elsősorban a „10 kék linkre” lesz hatással, azaz nem érinti a képkeresést, vagy a Google híreket, ahogy a lokális találatokat sem, tehát elsősorban a klasszikus Google találati listára lesz hatása.