Igen sok weboldalt alakítanak át a napokban, hogy megfeleljenek a Google mobil algoritmusának. De mi a helyzet, ha a Google nem indexeli le a változásokat? Íme, néhány tanács.

Vannak weboldalak, amelyeket a Google gyakran látogat, ám a kis forgalmú, de terjedelmes webáruházak valamennyi termékoldalát, vagy a tíz éve változatlan statikusoldalakat ritkán látogatja a kereső.

A mostani mobil algoritmus miatt azonban sok oldalt alakítanak át rohamléptekben, ám nem biztos, hogy április 21-ig ezeket az oldalakat és aloldalaikat újra látogatja a Google keresőmotorja. Így a régi, nem mobilbarát oldalak lesznek a céldátumkor a kereső indexében. Mit lehet tenni ilyenkor?

Nos, a Google és John Mueller három tanáccsal szolgál erre az esetre:

– az első a Webmester Eszközök Feltérképezés/Megtekintés Googleként, ahol tetszőleges aloldalunk megjelenítését kérhetjük le. Ezzel az eszközzel együtt a Google Indexébe is küldhetjük az oldalt (Küldés Indexbe Gomb)

– a másik lehetőség John Mueller szerint, hogy egy webshop esetén a kategóriaoldalakat indexeltetjük le ilyen módon és, ha megfelelő a belső linkstruktúra, úgy az aloldalak/termékoldalak indexelése is felgyorsul így.

Hirdetés

hirdetés

– a harmadik módszer, új webhelytérkép beküldése. Ezzel azt üzenjük a Googlenak, hogy az oldal teljesen megújult, és akár több ezer url-t is néhány napon belül leindexel.

Bár John Mueller nem említi meg a Googlehoz közvetlenül is be lehet küldeni oldalunkat indexelésre. Ez egy-egy oldal indexelésére alkalmas, de segítségével egy percen belül az indexben lesz az oldal.

Ezekkel az eszközökkel és módszerekkel felgyorsíthatjuk oldalunk indexeltetését, az április 21-i mobil algoritmus előtt, de más esetekben is hasznunkra lehetnek.

A mobil algoritmushoz kapcsolódó hír, hogy a tegnapi naptól a Bing is elkezdte a mobil eszközökön megjeleníteni a „mobile-friendly” címkét, azaz vélhetően a Bing igazodik a Googlehoz, és hamarosan itt is várható egyfajta mobil-algoritmus.

Szintén mai hír, hogy Gary Illyés nyilatkozott, mely szerint a mobil algoritmus elsősorban a „10 kék linkre” lesz hatással, azaz nem érinti a képkeresést, vagy a Google híreket, ahogy a lokális találatokat sem, tehát elsősorban a klasszikus Google találati listára lesz hatása.

Szerző: Szuhi Attila

Üdv! Szuhi Attila vagyok, az ITE.hu alapítója és főszerkesztője. Fő területem a keresőoptimalizálás és az online marketing. Speciális szakterületem a Google büntetések, a technikai SEO Audit és a linképítés.
Ha segítségre van szükséged, keress bátran.

Írd meg a véleményed!

Az e-mailcímed nem lesz nyilvános. A * jelölt mezők kötelezőek.

{"email":"Email address invalid","url":"Website address invalid","required":"Required field missing"}

Cikkek a témában

szeptember 30, 2022

82MEGOSZTÁSFacebookFeliratkozás A robots.txt alkalmazása a kezdő weboldaltulajdonosoknak kicsit

április 28, 2022

82MEGOSZTÁSFacebookFeliratkozás Az elmúlt időszakban egye nagyobb probléma lett,

október 25, 2021

82MEGOSZTÁSFacebookFeliratkozás A keresőoptimalizálásban kiemelten fontos az indexelés kézben

július 20, 2021

82MEGOSZTÁSFacebookFeliratkozás Miután megírtuk és közzétettük a legújabb bejegyzésünket,


INGYENES!

TÖLTSD LE A GOOGLE 100 SEO TANÁCSÁT

A Google 100 legfontosabb keresőoptimalizálási tanácsa!