Utoljára frissítve: október 14, 2014
Témakör: Keresőmotorok
mi ez? SEO hírek

Eric Schmidt a Google vezérigazgatója Berlinben tartott beszédet a Google védelmében. Igyekezett meggyőzni a döntéshozókat, hogy a Google nem monopólium és hogy hasznos az Európai polgárok számára. Sok érdekesség is elhangzott a beszéd során. Valami egy Garázsban már vadászik a Googlera.

A Google befektetései Európában

A Google egyedül Németországban 110 embert foglalkoztat, és a munkavállalók száma Európában eléri a 9000 főt. Az elmúlt négy esztendőben a Google közel négy milliárd eurót fektette be a vén kontinensen.

A keresési találatokról

A térképes találatok ma már a találati lista szerves része, ami nélkül a felhasználók már el sem tudnák képzelni a keresési eredményeket. Idővel a találati lista egyre jobbá és jobbá válik. Írd be, hogy Google Berlin, és többé nem tíz kék linket kapsz eredményül, mint eddig, hanem egy tíz napos időjárás előrejelzést, amivel időt és energiát spórolhat a felhasználó is.

A keresés fejlesztése

A Google évekig nem volt jó olyan kérdések megválaszolásában, mint: „repülő Londonból Berlinbe”. Linkeket mutattunk a felhasználóknak, ahol nekik újra és újra keresniük kellett. És azt tapasztaltuk, hogy a felhasználók visszatérnek ugyanazzal a kereséssel, ami biztos jele a felhasználó frusztráltságának. A felhasználók azonnali válaszokat akartak, kevesebb átkattintással, így megalkottak a repülőjárat keresőt…
A felhasználóknak, nem a weboldalaknak.

A közvetlen válaszok, az egyik legfontosabb tényezője az Európai Bizottság bírálatainak. Az olyan cégek, mint a Yelp, az Expedia azt mondják, hogy ez a megoldás csökkenti a látogatószámukat és káros az üzletükre nézve. Szívük szerint visszamennének a tíz kék link korszakába. Ám ezzel szemben a Google által adott forgalma ezeknek az oldalaknak jelentősen nőtt. Gyorsabban, mint a mi saját keresési forgalmunk. De a lényeg: a Google a felhasználókat akarja kiszolgálni, nem a weboldal tulajdonosokat.

A Google monopóliuma közel sem olyan jelentős

Ha híreket akarsz olvasni, közvetlenül a hírszolgáltatóhoz mész. A Bild Európa legjelentősebb magazinja forgalmának 70%-át a közvetlen forgalomból nyeri. Alig több, mint 10% jön a keresőkből, és 10%-a közösségi médiáról.

Hirdetés

hirdetés

Ha valamit meg akarsz vásárolni, talán felmész a Google-ra, vagy a Yahoora, esetleg a Qwantra, az új francia keresőmotorra. De még valószínűbb, hogy közvetlenül felmész az Amazonra, vagy a Zalandora.

A múlt évben minden harmadik ember, aki vásárolni akart valamit az Amazonon kezdett neki a keresésnek. És ez kétszer akkora szám, mint azok, akik a Google-n kezdtek neki a keresésnek.

A Facebook a Google ellenfele a mobilokon

A mobileszközöket az emberek teljesen másképp használják, mint az asztali gépeket. És a világ legnépszerűbb alkalmazása, Európában is a Facebook, ami úgy nevezi magát, mint az Internet ugródeszkája.

A Google folyamatos kihívásoknak van kitéve

Az igazság az, hogy az embereknek van választási lehetősége, amivel élnek is. A Google egy komoly versenyhelyzetben lévő piacon van jelen, ami folyamatosan változik. Milyen volt Brazília legnépszerűbb közösségi oldala, az Orkut, sok millió aktív felhasználóval. De néhány év alatt a Facebook kiszorította az Orkutot a piacról.

Nem láthatjuk mit hoz a jövő

A történelem azt mutatja, hogy nem tudhatjuk mit tartogat a jövő. És a méret és a siker nem garancia a jövőbeni eredményekre. Hatalmas cégeket előztek meg könnyedén, nézd csak a Microsoft, a Nokia, a Blackberry, a Yahoo esetét, akik néhány éve még megkerülhetetlen szereplők voltak, ám a tech cégek új hulláma megelőzte őket, köztük volt a Google is.

A legnagyobb vetélytársunk a keresőpiacon az Amazon

De tényleg, a legnagyobb vetélytársunk a keresőpiacon az Amazon. Az emberek nem úgy gondolnak az amazonra, mint egy keresőre, de ha valamit megakarsz venni, gyakrabban fordulsz az amazonhoz, mint nem.

A Google gyilkosa már dolgozik

De ami még fontosabb valaki, valahol egy garázsban, már vadászik ránk. Higgyék el mi is ezt csináltuk. A változások onnan érkeznek, ahonnan legkevésbé számítasz rá. A következő Google, nem azt akarja tenni, amit mi teszünk, ahogy a Google sem azt akarta, amit az AOL csinált. Az innovációk, mindig dinamikusak és ezért mi sem maradhatunk statikusak.

Érdemes a teljes beszédet elolvasni, ami elérhető a Google Európai Blogoldalán. A kivonat a SEL-en olvasható.

Szerző: Szuhi Attila

Üdv! Szuhi Attila vagyok, az ITE.hu alapítója és főszerkesztője. Fő területem a keresőoptimalizálás és az online marketing. Speciális szakterületem a Google büntetések, a technikai SEO Audit és a linképítés.
Ha segítségre van szükséged, keress bátran.

Írd meg a véleményed!

Az e-mailcímed nem lesz nyilvános. A * jelölt mezők kötelezőek.

{"email":"Email address invalid","url":"Website address invalid","required":"Required field missing"}

Cikkek a témában

január 29, 2023

54MEGOSZTÁSFacebookFeliratkozás Egy korábbi Yandex alkalmazott kiszivárogtatta a Yandex,

április 11, 2022

54MEGOSZTÁSFacebookFeliratkozás Ha internetes keresés, akkor Google! Vagy mégsem?

július 25, 2016

54MEGOSZTÁSFacebookFeliratkozás A Verizon felvásárolt egy legendát, a Yahoo-t.

január 8, 2016

54MEGOSZTÁSFacebookFeliratkozás Új keresőmotort indított egy londoni cég, amelynek


INGYENES!

TÖLTSD LE A GOOGLE 100 SEO TANÁCSÁT

A Google 100 legfontosabb keresőoptimalizálási tanácsa!