Új videóval jelentkezett Matt Cutts, a Google webszemét elleni osztályának vezetője, és beismerte hol hibáztak.

A kérdést ezúttal egy neves keresőoptimalizáló Barry Schwartz tette fel, és azt kérdezte Mattől, hogy spam-ellenes tevékenysége során, hol vétett olyan hibát, amit utólag sajnál.

Matt szerint több ilyen eset is van, de ezek közül kettőt emelne ki. Az egyik a fizetett linkekkel van összefüggésben, a másik a tartalomfarmokkal.

Fizetett linkek

Matt elmondása szerint sok évvel ezelőtt egy San Jose-i SEO találkozón egy jól ismert keresőoptimalizáló mondta neki, hogy túl sok a fizetett link, és a Google láthatóan képtelen ellene bármit is tenni. Matt elmondása szerint ekkor döbbent rá, hogy a Google hibázott és túl sokáig engedték az olyan fizetett linkeket, amelyek linkerőt adnak át. Ezt Matt utólag sajnálja, és azt mondja a Google későn lépett. Matt szerint a Google 2005-ben kezdett keményen fellépni a fizetett linkek ellen, és ma már a legtöbb webmester tisztában van a kockázatokkal, amit a fizetett linkek jelentenek. De Matt szerint túl sokáig vártak és túl későn léptek, és ezt sajnálja.

Tartalomgyárak

Matt szerint a másik hiba a tartalomfarmokhoz kötődik. Korábban több felhasználói visszajelzést is kapott, miszerint a tartalomfarmok silány minőségűek, ám egy személyes élménye során, amikor arra keresett választ, hogyan kell a WC-t otthon megjavítani, hasznos információkat kapott egy ilyen oldalról, és emiatt a felhasználók jelzéseit nem vette túl komolyan. Ahogy ő fogalmazott, általánosított egyetlen tapasztalat alapján, ami hiba volt. Emiatt pedig a Google a kelleténél később lépett fel a tartalomgyárak ellen (ez lett a későbbi Panda algoritmus).

Mit is lehetne ehhez hozzátenni? Jó tudni, hogy a Google döntéseit egy csöpögő WC milyen mértékben képes befolyásolni. Íme a káosz elmélet megvalósulása az online-marketingben!

Hirdetés

hirdetés

Akit érdekel, a videót megtekintheti alább angol nyelven:

Szerző: Szuhi Attila

Üdv! Szuhi Attila vagyok, az ITE.hu alapítója és főszerkesztője. Fő területem a keresőoptimalizálás és az online marketing. Speciális szakterületem a Google büntetések, a technikai SEO Audit és a linképítés.
Ha segítségre van szükséged, keress bátran.

Írd meg a véleményed!

Az e-mailcímed nem lesz nyilvános. A * jelölt mezők kötelezőek.

{"email":"Email address invalid","url":"Website address invalid","required":"Required field missing"}

Cikkek a témában

október 10, 2023

61MEGOSZTÁSFacebookFeliratkozás A linképítés a mai napig a keresőoptimalizálás

október 4, 2023

61MEGOSZTÁSFacebookFeliratkozás Úgy tűnik szeptember második felében sok magyar

augusztus 28, 2023

61MEGOSZTÁSFacebookFeliratkozás Akinek weboldala van, vagy linképítéssel foglalkozik azt

április 14, 2023

61MEGOSZTÁSFacebookFeliratkozás Hogyan lehet helyreállítani egy webáruházat egy súlyos


INGYENES!

TÖLTSD LE A GOOGLE 100 SEO TANÁCSÁT

A Google 100 legfontosabb keresőoptimalizálási tanácsa!