Új videóval jelentkezett Matt Cutts, a Google webszemét elleni osztályának vezetője, és beismerte hol hibáztak.
A kérdést ezúttal egy neves keresőoptimalizáló Barry Schwartz tette fel, és azt kérdezte Mattől, hogy spam-ellenes tevékenysége során, hol vétett olyan hibát, amit utólag sajnál.
Matt szerint több ilyen eset is van, de ezek közül kettőt emelne ki. Az egyik a fizetett linkekkel van összefüggésben, a másik a tartalomfarmokkal.
Fizetett linkek
Matt elmondása szerint sok évvel ezelőtt egy San Jose-i SEO találkozón egy jól ismert keresőoptimalizáló mondta neki, hogy túl sok a fizetett link, és a Google láthatóan képtelen ellene bármit is tenni. Matt elmondása szerint ekkor döbbent rá, hogy a Google hibázott és túl sokáig engedték az olyan fizetett linkeket, amelyek linkerőt adnak át. Ezt Matt utólag sajnálja, és azt mondja a Google későn lépett. Matt szerint a Google 2005-ben kezdett keményen fellépni a fizetett linkek ellen, és ma már a legtöbb webmester tisztában van a kockázatokkal, amit a fizetett linkek jelentenek. De Matt szerint túl sokáig vártak és túl későn léptek, és ezt sajnálja.
Tartalomgyárak
Matt szerint a másik hiba a tartalomfarmokhoz kötődik. Korábban több felhasználói visszajelzést is kapott, miszerint a tartalomfarmok silány minőségűek, ám egy személyes élménye során, amikor arra keresett választ, hogyan kell a WC-t otthon megjavítani, hasznos információkat kapott egy ilyen oldalról, és emiatt a felhasználók jelzéseit nem vette túl komolyan. Ahogy ő fogalmazott, általánosított egyetlen tapasztalat alapján, ami hiba volt. Emiatt pedig a Google a kelleténél később lépett fel a tartalomgyárak ellen (ez lett a későbbi Panda algoritmus).
Mit is lehetne ehhez hozzátenni? Jó tudni, hogy a Google döntéseit egy csöpögő WC milyen mértékben képes befolyásolni. Íme a káosz elmélet megvalósulása az online-marketingben!
Akit érdekel, a videót megtekintheti alább angol nyelven: