ITE.hu

Google Kulcsszótervező, avagy a legjobb kulcsszókereső

kulcsszó-kutatás

Nincs mese. Számszerű adatok nélkül a kulcsszókeresés, csak tapogatózás a sötétben.

Szerencsére, van egy olyan kitűnő és nem mellékesen ingyenes eszköz, amely szinte az összes adatot a rendelkezésünkre bocsátja, ahhoz hogy eldönthessük mely kulcsszavak fontosak a weboldalunk és üzletünk számára. Ez az eszköz: a Google Kulcszótervező.

Az új Google Kulcsszótervezővel meghatározható mely kulcsszavak keresése növekszik, vagy éppen csökken, kiszűrhetőek a túl alacsony számú keresések és percek alatt több száz kulcsszó-kombinációt állíthatunk elő.

Jól hangzik nem?

Az is.

De tarts észben, hogy ezt a eszközt a Google alapvetően az Adwords hirdetők számára készítette, így vannak olyan funkciók, amelyekre nem lesz szükséged a kulcsszókutatás során.

Íme így használd a Kulcsszótervezőt:

Első lépés: Hozzáférés a Google Kulcsszótervezőjéhez.

Ahhoz, hogy használhasd a Google Kulcsszókeresőjét először is szükséged lesz egy Google Adwords fiókra. Ha nincs akkor itt tudsz létrehozni egyet:

(Csak kövesd a lépéseket, adj meg néhány alapinformációt és kész is. Nem kell semmit befizetned, a fiók ingyenes!)

Második teendő: Jelentkezz be a Google Adwords fiókodba. Utána a felső menüben, válaszd az „Eszközök” menüpontos, majd a legördülő menüből a „Kulcszótervező”-t.

Ezután négy lehetőség jelenik meg a „Mit szeretne tenni?” kérdés alatt.

Ezek közül nekünk csak három eszközre lesz szükségünk a kulcszókutatáshoz:

  - Új kulcsszó- és hirdetéscsoport-ötletek keresése

  - Keresési mennyiség lekérése kulcsszólistához, vagy a kulcsszavak beosztása hirdetéscsoportokba

  - Új ötletek generálása kulcsszólisták többszörözésével

(Magyarán szólva a kulcszókutatáshoz nincs szükséged a „Forgalombecslések kérése kulcsszólistához” c. eszközre, erre az Adwords hirdetőknek van szükségük.)

Most itt az ideje, hogy megmutassam, hogy használhatod a Google Kulcsszótervezőnek, ezt a három eszközét, hogy nagyszerű kulcsszavakhoz juss.

Második lépés: válassz eszközt!

A Kulcsszó Tervező olyan, mint a svájci bicska, minden feladatra van benne egy eszköz.

Az alábbi, kissé hosszú leírásban részletesen bemutatom mit és hogyan használj, hogy össze tudd állítani a tökéletes kulcsszólistát.

Új kulcsszó- és hirdetéscsoport-ötletek keresése

Ez az eszköz elsősorban új kulcsszavak megtalálására alkalmas.

Tartsd észben, hogy ez az eszköz, csak a nagyon szorosan kapcsolódó kulcsszavakat adja meg (ahogy a kulcsszókutatásnál írtam, ez teljesen új kulcsszóötletek megtalálására nem alkalmas).

Kattints tehát erre az első menüpontra és egy új menü jelenik meg, számos lehetőséggel:

Nézzük az egyes lehetőségeket pontról-pontra!

Ezek nagyon fontos lehetőségek, ugyanis az adatok, amiket kapsz a kulcsszótervezőtől, nagyban függ attól, milyen szavakat írsz be ide.

Így tudod a legtöbbet kihozni belőle:

Saját termék, vagy szolgáltatás: ez igazából egy kulcsszólista. Ha egyszavas kulcsszót írsz (pl.: „keresőoptimalizálás”), olyan kulcsszavakat kapsz, amire szuper-erős verseny van. Én azt javaslom, 1-3 kulcsszót írj, a potenciális réspiacokról, ahogy az első fejezetben írtam, például: „seo eszköz”, vagy „kulcsszókutatás”.

Az Ön céloldala: ez leginkább az Adwords felhasználóknak fontos, de néha egy-két új kulcsszót tud nyújtani, ha megadjuk a mi, vagy konkurensük oldalait.

Az Ön termékkategóriája: ennek segítségével hozzáférhetsz a Google különböző ágazatokhoz kötött belső adatbázisához. Olykor ennek segítségével is rábukkanhatsz olyan kulcsszavakra, amit egyébként elmulasztottál volna. Érdemes próbálgatni ezt is, ha az első két opció nem ad elegendő találatot.

Ha megadtad az egyik, vagy akár mindhárom fenti opcióhoz a választ (nem kötelező mindhármat kitölteni!), akkor ideje áttérni a „célzás” menüpontokhoz.

Itt értelemszerűen a célországot, nyelvet és a keresőmotort kell megadni. Idehaza a Google Kulcsszótervezője, ezt automatikusan beállítja, de ha például a határon túl is forgalmazunk terméket, ne felejtsük el ezt átállítani.

Az utolsó lehetőség a „Kizáró kulcsszavak”

Ezek az ok a kulcsszavak, amelyekre nem szeretnénk, hogy hirdetésünk megjelenjen. Értelemszerűen ez az opció akkor érdekes, ha az Adworsdön hirdetni szeretnénk.

A keresés testreszabása

Részletesen, hogy mit jelentenek az egyes menüpontok:

Kulcsszószűrő: Itt megadhatod, hogy mi az a minimális keresési mennyiség, amire a kulcssavakat kéred, vagy megadhatod a „Javasolt ajánlat”-ban azt az értékhatárt, ami érdekel. Ez utóbbi egy kulcsszó kereskedelmi értékére vonatkozóan ad értékes információkat.

Kulccszóbeállítások: ez elsősorban az Adwords-öt használók számára hasznos, te hagytad változatlanul.

Hozzávétel/kizárás: itt olyan szavakat adhatsz meg, amelyek szerepeljenek, vagy ne szerepeljenek a találatok között.

Miért van szükség egyes kulcsszavak kizárására?

Tegyük fel, hogy minőségi szolgáltatást árulsz, és nem szeretnéd, hogy az „olcsó” és „ingyen” szavak is felbukkanjanak a kulcsszólistádban. Ők nem a te embereid.

Tehát ha szeretnéd egyes szavak szerepeljenek, vagy éppen ne szerepeljenek a listában, nincs más feladatod, minthogy beírd ezeket a megfelelő pontokhoz.

Ha mindezzel kész vagy kattints az „Ötletek szerzése” gombra. A későbbiekben részletesen ismertetem a megjelenő eredményeket, most azonban térjünk vissza a három opció közül a másodikra!

Keresési mennyiség lekérése kulcsszólistához, vagy a kulcsszavak beosztása hirdetéscsoportokba

Ez az eszköz akkor, hasznos, ha már van egy hosszú listád a kulcsszavakról, és gyorsan ellenőrizni akarod a havi átlagos keresések számát. Ez tehát nem használható új kulcsszavak gyűjtéséhez.

Egyszerűen bemásolhatod ide a kulcsszavaidat, de lehetőség van egy csv kiterjesztésű kulcsszólistát is feltölteni.

Korábban a Google Kulcsszótervező lehetőséget adott arra, hogy megkapjuk a pontos és kötődő találatok számát is (hányan keresnek arra kifejezésre, hogy „időjárás” és hányan arra a kifejezésre, amelyben szerepel az „időjárás”szó is), sajnos ez a funkció ma már nem él.

Van persze lehetőség a fenti adatok kinyerésére is, de az már a kulcsszókutatás magasiskolája. Jelenleg a Kulcsszótervező a pontos találatokat adja meg. Mivel számunkra ez elegendő, ezért most haladjunk tovább!

Ahogy a korábbi eszköznél, így itt is lehetőség van az országra/kizáró kulcsszavakra és keresőmotorra pontosítani találatainkat.

Végül kattintsuk a „keresési mennyiség lekérésére”, így máris megkapjuk az eredményeket a Googletól. De mielőtt ezt megnéznénk, még lépjünk vissza a harmadik eszközre!

Új ötletek generálása kulcsszólisták többszörözésével

Ez az eszköz kulcsszavakat kombinál össze, és végeredményként kulcsszavak százait, vagy ezreit adja meg, amelyek között sok az értéktelen, de sok igazi kincs is lapul.

Ez az eszköz különösen a webáruházak számára fontos, hiszen jó eséllyel kilistáz minden olyan keresést, amit az emberek valaha beütöttek a Google keresőjébe.

Elsőként írjunk be kulcsszavakat az első oszlopba, majd egy másik kulcsszócsoportot a második oszlopba.

Ha a második, szürke X-re kattintunk, akkor egy harmadik kulcsszócsoportot is bevihetünk a Kulcsszótervezőbe.

Végül kattintsunk a „keresési mennyiség lekérése” gombra, és máris érkeznek az eredmények.

Harmadik lépés: Kulcsszótervező eredményoldal

Bármelyik fent bemutatott eszközt is használjuk, végül minden esetben az eredmény oldalra jutunk, ami így néz ki:

És akkor most lássuk, mi mit jelent:

A bal oldali oldalsávban azokat a szűrőket és beállításokat láthatod, amit korábban beállítottál:

Ennek előnye, hogy itt menet közben tudod módosítani a szűrési feltételeket. Ha túl sok, vagy túl kevés találatot kaptál, az oldalsávban tudod változtatni a feltételeket.

Az oldalsáv mellett találsz két fülecskét; „Hirdetéscsoport-ötletek” és „Kulcsszóötletek” címmel.

A legtöbb ember figyelmen kívül hagyja a „Hirdetéscsoport-ötletek” fület és gyorsan átkattint a „Kulcsszóötletek”-re, ami egy ÓRIÁSI hiba. Amint hamarosan láthatod a Hirdetéscsoport-ötletek gyakran jó kulcsszóötleteket adhat, amit kár lenne kihagyni.

Ha átkattintasz a kulcsszóötletek fülre, az alábbi dolgokat láthatod:

Lássuk, mit jelentenek az egyes kifejezések

Keresési kifejezések: ez az a kulcsszó, amit te magad írtál be a Kulcsszótervezőbe

Kulcsszó (relevancia szerint): ez azoknak a kulcsszavaknak a listája, amit a Google legrelevánsabbnak tart a keresési kifejezéshez kapcsolódóan.

Keresések átlagos havi száma: ez elég egyértelmű, de tarts szem előtt, hogy ez nem egy pontos, hanem durva becslés, ráadásul elfedi az idényjellegű ingadozásokat.

Grafikon ikon: ha a kis grafikon ikonra viszed az egeret, akkor megkapod a keresések időbeni változását.

Ez egy nagyon hasznos eszköz azoknál a kulcsszavaknál, ahol jelentős az időszakos ingadozás.

Verseny: ez azt mutatja, hogy milyen erős a verseny az Adwords hirdetők között az adott kifejezésre

Javasolt ajánlat: egy újabb hasznos szám, ami azt mutatja egy kulcsszó mennyire váltható pénzre. Minél magasabb a szám, annál erősebb a verseny is.

Negyedik lépés: Találj ragyogó kulcsszavakat

Most már tudod, hogy használd a Google Kulcsszótervezőjét, és hogyan értelmezd a kapott adatokat, itt az ideje, hogy használatba vegyük az eszközt és megtaláljuk az ideális kulcsszavakat.

Az alábbi példához az „Új kulcsszó- és hirdetéscsoport-ötletek keresése” eszközt használom, mert ez a legjobb módszer új kulcsszavak kinyerésére a Google Kulcsszótervezőjében.

Elsőként vedd azokat a kulcsszavakat, amelyek tágabb értelemben kapcsolódnak ahhoz a termékhez, vagy szolgáltatáshoz, amit nyújtasz.

(Ha korábban kidolgoztad a réspiac-elemzést itt használhatod az eredményeit)

Tegyük fel, hogy minőségi élelmiszerekkel foglalkozol

Ha egy blogbejegyzést akarsz írni minőségi kávék előnyös egészségügyi hatásáról nem célszerű kulcsszóként a „kávé” szót használni, mert az túl általános, de a „minőségi kávék előnyös hatása” sem jó, mert az túl szűk. Próbáljuk meg a minőségi kávé kulcsszóval!

Ha szerencsénk van már maga a Hirdetéscsoport ötletek is adhat néhány jó tippet a kulcsszavakra. Nekünk például feljött az Arabica kávéfajta.

Ezután kattintsunk az egyik hirdetéscsoport ötletre és nézzük meg milyen kulcsszavak bukkanak fel:

Itt ismét olyan kulcsszavak jönnek elő, amely a kulcsszóötletek fülnél nem biztos, hogy felbukkanak, de relevánsak és jól jöhetnek a blogbejegyzésekhez. Jegyezzük fel őket!

Most pedig kattintsuk a „Kulcsszóötletek” fülre:

Feljön számos ötlet, de melyiket célszerű választani?

Egy tucat szempont alapján lehet rangsorolni az egyes kulcsszóötleteket, de van három tényező, ami különösen fontos:

A keresés mennyisége: minél magasabb, annál jobb.

Piacosíthatóság: ez inkább művészet, mint tudomány. Az a lényeg, hogy olyan kulcsszavakra összpontosítsuk, amiből nagyobb eséllyel lehet eladás.

Kulcsszó verseny: mekkora verseny az adott kifejezésre. Hogy ezt megállapíthassuk, érdemes az adott szóra kiadott találatok esetén a versenytársak oldalára egy pillantást vetni. Később erről is ejtünk majd szót.

És már készen is vagyunk! Mostanra számos kulcsszó áll a rendelkezésedre, ami alapján elkezdheted a tartalomkészítést. Szép munka volt!

Köszönöm, hogy elolvastad az útmutatót. Ha szeretnél további hasznos anyagokhoz jutni, iratkozz fel a hírlevélre, ha úgy érzed másnak is hasznos lehet ez az anyag, vagy csak meg akard köszönni ezt az anyagot, amibe nem kevés munkaórát fektettem, linkeld meg, vagy oszd meg ezt az oldalt. Köszönöm!

Feliratkozás az ITE hírlevelére

* kötelező