Újabb videóval jelentkezett Matt Cutts a Google webspam osztályának vezetője, ezúttal arról beszélt – az általánosságok szintjén – hogy mit tegyünk, ha az oldalunkat érintette a Panda algoritmus.
A kérdés, amire igyekezett válaszolni: ”Mit tegyünk, ha oldalunkat érintette a Panda algoritmus?”. Matt rövid válasza erre az, hogy igyekezzünk magas színvonalú tartalmat megjeleníteni, olyan szintűt, amilyet a nyomtatott magazinokban, vagy a könyvekben találunk.
Matt elmondja, hogy a Panda algoritmus 2011. február 24-én indult el, és azóta számtalan frissítést ért meg. Ebben az évben az algoritmust integrálták az „indexelési folyamatba”, tehát a Panda-algoritmus valamiképpen része lett az alap értékelő algoritmusnak. Ennek oka, hogy mára a Panda az oldalak viszonylag alacsony számát érinti, így biztonságossá vált annak automatikus futtatása.
Így ha azt vesszük észre, hogy a forgalmunk csökken, és a helyezéseink visszaesnek, akkor legfőbb teendőnk, hogy javítsuk oldalaink tartalmának minőségét.
Matt hivatkozik Amit Singhal bejegyzésére, amely arról szól hogyan kell magas minőségű weboldalakat létrehozni.
Bár ebből a videóüzenetből sok érdemi új információ nem derül ki, az mindenesetre lényeges elem, hogy a Panda algoritmus már az alap algoritmus része.