Utoljára frissítve: július 13, 2017

Keresőoptimalizálás során nem elhanyagolható a linkek pozíciója egy oldalon belül. De mit mond erről a Google?

SEO körökben általános a vélemény, hogy ha egy link jobban látható, és az oldalon belül feljebb helyezkedik el, akkor annak SEO értéke is nagyobb.

Éppen ezért meglepő, hogy a Google ennek ellenkezőjét mondta. De ebben is van logika!

John Muellert kérdezték meg a szokásos Webmestereknek szóló Hangouton, hogy vajon nagyobb súlyt ad-e a Google azoknak a belső linkeknek, amelyek egy oldalon belül jobb pozícióban helyezkednek el.

John Mueller válaszában azt mondta, hogy a belső linkek esetében a Google számára mindegy, hogy az adott link hol helyezkedik el, a fejlécben, a láblécben, vagy a fő tartalmon belül. A belső linkeket ugyanis a Google elsősorban arra használja fel, hogy feltérképezze az adott oldalt és megtalálja a kontextust az egyes oldalak között.

SEO szempontból teljesen mindegy, hogy az adott link hol helyezkedik el az oldalon belül és nem kapnak nagyobb súlyt azok a belső linkek, amelyek jobban láthatóak.

Hirdetés

hirdetés

Nagyjából így lehetne összefoglalni John Mueller szavait, de az alábbi videóban akár meg is hallgathatjuk azokat:

Nagyon fontos ugyanakkor hangsúlyozni, hogy John Mueller hangsúlyozottan a belső linkekről beszél, az, hogy az oldalon belülre mutató linkeknél nincs jelentősége azok pozíciójának.

A külső linkekről nem beszél, és feltételezhető, hogy ott már nem ennyire egyértelmű a helyzet. Keresőoptimalizálók körében egyértelmű a tapasztalat, hogy például a belső tartamon belül elhelyezett linkeknél, az amelyik felül helyezkedik el a cikkben nagyobb súlyt kap, mint az, ami alul.

Ez felhasználói szempontból is logikus, hiszen az olvasók nagyobb eséllyel olvassák el egy cikk első bekezdéseit, mint a cikk alsó felét.

Az viszont mindenképpen érdekes, hogy ugyan ezt az elvet a Google nem követi a belső linkek esetében.

Ettől függetlenül a belső linkek sem mindegy, hogy hol helyezkednek el. Ugyan ezen a Hangouton beszélt ugyanis John Mueller arról, hogy a fontos oldalainkra mutató linkeket olyan oldalakra helyezzük el, amelyek az oldal hierarchián belül magasan helyezkednek el, azaz a főoldalhoz közel találhatóak.

Így a Googlebot gyorsan megtalálja ezeket az oldalakat, és hamar tud Page Rank értéket is átadni számunkra, valamint természetesen a felhasználók is hamar megtalálják ezeket az oldalakat – szól John Mueller tanácsa.

Szerző: Szuhi Attila

Üdv! Szuhi Attila vagyok, az ITE.hu alapítója és főszerkesztője. Fő területem a keresőoptimalizálás és az online marketing. Speciális szakterületem a Google büntetések, a technikai SEO Audit és a linképítés.
Ha segítségre van szükséged, keress bátran.

Írd meg a véleményed!

Az e-mailcímed nem lesz nyilvános. A * jelölt mezők kötelezőek.

  1. Kedves Attila! Az a kérdés merült fel körünkben, hogy egy alias domain esetében vajon duplikációnak tekinti-e a G. a tartalmat? Van egy xxx.yyy.hu domainünk és egy yyy.hu is. Ugyanaz jelenik meg rajta, nem átirányított. Vagy használjuk bátran az aliast, nem büntet a G? Üdv F. Endre

    1. Kedves Endre!
      A kérdés az, hogy mi értelme az alias domain használatának.
      SEO szempontból nagyjából zéró a haszna. A Google elég jól érti mi az az alias domain, így jó eséllyel nem büntet a duplikáció miatt, de éppen mivel érti előny sem várható ettől. (Ha pedig nem érti akkor inkább káros, de vszeg egyszerűen kiszűri az aliasokat a találati listáról)

      Attila

      1. Kedves Attila, köszönöm a választ. A seo szempontból értem, hogy nincs haszna, főleg, ha ugyanazt a tartalmat jeleníti meg. Esetünkben most az jelenthetne – esetleg – előnyt, ha az egyébként hosszú domain nevű másik webáruházunk neve mellé tudnánk egy rövid alias domainnevet is kreálni: unnepekaruhaza.hu -> uah.hu. Gyorsabb leírni, kisebb a tévedés lehetősége és talán sokan könnyebben meg tudnák jegyezni. Ha nem tekinti duplikációnak a G. akkor úgy látom, belefoghatunk. Üdv F. Endre

        1. Ez esetben nem alias domaint használnék, hanem egyszerűen 301-es átirányítást, így nincs duplikáció, és a felhasználók sem keverednek el a többféle domain között.

  2. Kedves Attila!

    Rendszeresen olvasom a cikkeket itt is és a Facebook csoportban is. A következő érdekelne a belső linkekkel kapcsolatban. Adott egy webáruház (kerékpár alkatrész) Vannak márka oldalak, pl. Shimano, Continental, stb. Ha a látogató a baloldali oszlopban látható „gyártók”-ra kattint, akkor az adott gyártóhoz tartozó összes termék emelkedő ársorrendben listázódik, függetlenül attól, hogy mi is maga az árucikk. Az árucikkek termék adatlapján szintén szerepel a felsorolásban a szín, tömeg, méret és egyéb adatok között a gyártó. Pl így Gyártó: SHIMANO itt a SHIMANO szó egy belső linket tartalmaz a márka oldalra. Ez azt jelenti, hogy egy olyan gyártónál, akinek van mondjuk 700 terméke, ott 700 belső link mutat a márkaoldalra. Ezek manuálisan készültek, és az eddigi tapasztalatok alapján elég jól erősítik a márkaoldalt. A kérdés, hogy nem lehet-e ezzel a túloptimalizálás hibájába esni, tehát, hogy nem ítélheti-e úgy a Google, hogy túl sok ez a belső link. Ez egyébként gyártónként változik, 50-50-tól 6-700ig terjed.

    1. Szia!

      Nem. A webáruházaknál ez teljesen természetesen, sőt a felhasználóknak hasznos is. Az sem gond, hogy kulcsszavas a horgonyszöveg. Gondolj csak bele, hogy webáruházak milliói használják ugyanígy a belső linkeket, és egy-egy nagy webáruháznál, akár több millió belső link is mutathat egy-egy kategóriaoldalra.
      Sok webáruház rendszer esetén amit ti manuálisan megcsináltatok az teljesen automatikus. De a Wikipédia esetén is hasonlóan automatikusan generálódnak le a belső linkek.
      Szóval emiatt nem kell aggódni.
      ÜdV:Attila

      1. Köszönöm Attila!

        Maradok hűséges olvasó, és köszönöm a sok sok hasznos tartalmat!

        Sikerekben gazdag Boldog Új Évet kívánok!!

        Popovics György

{"email":"Email address invalid","url":"Website address invalid","required":"Required field missing"}

Cikkek a témában

április 21, 2022

24MEGOSZTÁSFacebookFeliratkozás Mik azok a belső linkek? A belső

április 3, 2019

24MEGOSZTÁSFacebookFeliratkozás A Google bejelentette, hogy nem használják a

szeptember 7, 2017

24MEGOSZTÁSFacebookFeliratkozás Érdekes kérdések merültek fel a lábléc linkek

augusztus 10, 2017

24MEGOSZTÁSFacebookFeliratkozás A Google már 2007-ben egyértelművé tette, nem


INGYENES!

TÖLTSD LE A GOOGLE 100 SEO TANÁCSÁT

A Google 100 legfontosabb keresőoptimalizálási tanácsa!