Kezdőlap » Keresőoptimalizálás » Google: Mit kezdjünk a hasonló termékekkel a webáruházban?
Keresőoptimalizálás

Google: Mit kezdjünk a hasonló termékekkel a webáruházban?

webáruház seo

Örök probléma a webáruházak számára, hogy hogyan kezeljék a nagyon hasonló termékeket a Google számára. Most a Google konkrét tanácsokkal szolgál erre a problémára.

A kérdés a Google szokásos Webmestereknek szóló Hangoutján merült fel, de ez egy rendszeresen visszatérő kérdés az e-kereskedelemben.

A problémát az jelenti, hogy a webáruházaknak nagyon sok olyan termékük van, amelyek nagyrészt hasonlóak. Például egy csavarsorozat, amely csak méretében tér el, vagy egy női póló, ami több színben kapható.

A kérdező megoldása erre az volt, hogy egy terméket ezek közül kiválasztott elsődlegesnek, és a többi oldalnál erre a termékoldalra hivatkozott, mint canonical verzióra. ez azt eredményezte, hogy a többi oldal eltűnt a Google indexéből, de bizonyos nagyon speciális keresések esetében mégis felbukkantak a találati listán ezek az oldalak.

John Mueller a Google szóvivője ezt válaszolta erre a kérdésre:

„Igen egyértelműen ez az eredmény, abban az esetben, ha canonical címkét használsz. Ebben az esetben a különböző oldalakat összefésüljük és csak az egyik verziót indexeljük.

hirdetés

Éppen ezért ebben az esetben az egyik dolog, amit tehetsz, hogy megbizonyosodsz róla, hogy a kiválasztott canonical termék tartalmaz egy listát, amelynek segítségével a termék összes variációja elérhető. Ez nagyon fontos, hogy akár többször is ellenőrizd, hogy helyesen állítottad be az oldaladat, és elérhető valamennyi verzió.”

Természetesen van egy ettől eltérő megoldás, amikor minden egyes változat oldalát annyira egyedivé teszünk, hogy az a Google szemében is egyedi termékoldallá válik, de ez igen nagy erőfeszítést és munkát igényel, így inkább a kisebb webáruházak alkalmazhatják.

Az egymáshoz nagyon hasonló termékek indexeltetése azért gond, mert ebben az esetben nincs egy kiemelt termékoldal, és a Google duplikációs szűrést alkalmazhat, és bizonyos variánsokat törölhet az indexéből, és ez nem biztos, hogy az, amit szeretnénk. Ráadásul az ilyen duplikáció az oldalminőségre nézve sem pozitív.

A Webáruházak keresőoptimalizálásában ilyen esetekben a kevesebb több, azaz a kevesebb indexelt oldallal összességében jobban járunk, ha a Google által javasolt módon használjuk a canonical címkét.

Természetesen ügyelnünk kell a felhasználói élményre is, tehát legyen teljesen egyértelmű, hogy az adott terméknek több  variációja is létezik, és ezt könnyen megtalálja a vásárló.

 

Szuhi Attila

Üdv! Szuhi Attila vagyok, az ITE.hu alapítója és főszerkesztője. Fő területem a keresőoptimalizálás és az online marketing. Speciális szakterületem a Google büntetések a technikai SEO Audit és a linképítés.
Ha segítségre van szükséged, keress bátran.

12 hozzászólás

Kattints ide a hozzászóláshoz

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

  • Köszönjük a cikket! Esetleg tudnál egy-két weboldalt mondani (külföldi vagy hazai) ahol ez szépen meg van oldva?

    • Hát az ügyfeleink oldalai, akik betartották az ajánlásainkat, de az meg nem publikus 🙂
      De a viccet félretéve, tényleg csak saját oldalt tudok mondani, és az valóban nem publikus. Más oldalakat nem ismerek annyira részletesen, hogy ajánlani tudjam, mert lehet a canonical rendben van, de a robots.txt, vagy indexeltetés nem, szóval ehhez nagyon kell ismerni egy oldalt, ez pedig csak ügyféloldalaknál van

        • Oké, szerinted mi a logika abban, hogy tudok valami technikai SEO beállítást, amiről már korábban is írtam, és ezt nem osztom meg az ügyfeleimnél, hanem hagyom, hogy rossz megoldást alkalmazzanak? 🙂

          • oke, szerinted mi a logika abban, hogy van egy referenciad ami nem publikus? vagy van egy webshop ami nem publikus. lasd elso kerdes, most sem arra reagaltal 🙂

        • Oké, a szerződésekbe nem írtam bele, hogy az oldalakat referenciaként használhatom. Amikor felmerült, hogy kirakok pár referenciát, biztos, ami biztos alapon rákérdeztem egy jogásznál, aki azt mondta, ha ez nincs benne a szerződésben, akkor nem használhatom referenciaként. Szerintem ez így nem logikus, de hát a jog mikor volt az…
          Részemről ezt a beszélgetést lezártam, mert nem ide való.

    • Az Amazon SEO szempontból egy külön dimenzió több tízezer hivatkozó domainnel. Ő nagyjából azt csinál, amit akar és úgy ahogy akarja.

  • Ezzel a megoldással csak annyi a baj, hogy értékes címeket veszítünk.

    Van egy pólóm piros, kék és sárga színben. Ha csak a pirosat indexelem, akkor a kék és sárga hátrányból indul, ha valaki konkrétan az én sárga pólómat keresi például.

    2 dolog lehetséges ilyenkor SZERINTEM:

    1.) cím: xyz póló több méretben
    1 termék van, aminek választható opciói a színek. Ha okos a CMS rendszerünk, akkor opció váltásra változik az illusztráló kép is. Az értékes címeket pedig el lehet helyezni az adatlapon.

    2.) Minden póló egyedileg jelenik meg a listaoldalakon, ellenben egy központi adatlap van, ahol tab, vagy slide formájában lehet lapozni. Így minden értékes cím szerepel az oldalon, 1 leírás van és 1 url.

    Lehet rosszul gondolom, de nekem ezek is ésszerű megoldásnak tűnnek.

    • én is az elsö megoldást fogom alkalmazni, már meg is találtam a megfelelö kiegészitöt az oldalamhoz … jobb ötletem nincs 🙂