Utoljára frissítve: április 23, 2015
Témakör: Mobil

Összegyűjtöttük, hogy a nagy adatbázisok alapján, eddig mit lehet tudni a mobil algoritmusról. Elindult, vagy sem, és ha igen mekkora a hatás?

A Google ritka kivételt téve előre bejelentette az Április 21-én elindult mobil algoritmusát, jelentős hatásokról beszélt, így érthető, hogy óriási várakozás előzte meg. Az eddigi adatok alapján azonban úgy tűnik a hatás kisebb a vártnál, de ne feledjük a Google lassú, egy hétnél is tovább tartó futást ígért. Lássuk, hogy az adatok alapján eddig mi történt! (Cikkünket frissítjük, amint érkezik új adat).

SEOClarity

A SEOClarity adatai alapján az elmúlt napokhoz képest az algoritmus indulását követően, mintegy 1,7%-kal nőtt az asztali és mobil találati lista közötti különbség. Az elmozdulás április 21-én még nem, de április 22-én már észlelhető volt. A SEoClarity vezetője Ryan Heuser azt is hozzátette, hogy az adatok alapján egyelőre az olyan nagy mobilbarát oldalak tűnnek nyertesnek, mint a Wikipédia, amelynek jelentősen nőtt a jelenléte a találati listán.

asztali mobil találatok összehasonlítása

Searchmetrics

A Searchmetrics április 21-én tette közzé adatait. Pontosabban annak hiányát. Elemzésükben világosan leírják, hogy a futtatás napján nem volt észlelhető változás a találati listán. Beszámolnak azonban egy érdekességről, mégpedig arról, hogy azok a nagy weboldalak, amelyek átálltak korábban mobil-barát weboldalra, azok az április 21. előtti hetekben jelentősen tudták javítani pozícióikat a mobil találati listán.

Moz

A Moz.com nagyjából 12 órája publikálta első adatait, amely 10 ezer kulcsszó vizsgálatán alapul. Az adatokból az elemzést nagyon lerövidítve az tűnik ki, hogy nem volt észlelhető jelentős algoritmusfrissítés sem az asztali, sem a mobil találati listán, tehát nem volt Mobil Armageddon. Valójában, ha a Google nem jelenti be a dátumot, észlelhetetlen lett volna az algoritmusfrissítés.

Hirdetés

hirdetés

Fórumok, Twitter

Átnéztük a jelentősebb webmester fórumokat és a vezető keresőoptimalizálási szakemberek Twitter oldalát, és összességében az látszik, hogy nem észleltek jelentős változást. Bár kisebb mozgások vannak, a várt radikális változás egyelőre nem történt meg.

Konkrét változások

Érdekesség, hogy a SEO szóra a korábbi első helyezett moz.com a harmadik helyre csúszott vissza, mivel az oldala nem mobilbarát, a korábbi harmadik helyezett Search Engine Land került az első helyre, tehát vannak azért észlelhető mozgások.
Idehaza mi is észleltünk kisebb változásokat, és a mi tapasztalatunk is az, hogy elsősorban a nagy, mobilbarát márkák oldalai javítottak a helyezésükön, még a kisebb, mobilbarát oldalakkal szemben is.

Érdekességként említjük meg, hogy az ite.hu organikus forgalma is jelentősen nőtt az elmúlt néhány napban.

Következtetések

A Google jelezte, hogy az algoritmus frissítés egy hétig is eltarthat majd, vagy akár annál is tovább. Hasonló volt ősszel a Pingvin algoritmus futása, amely hetekkel később is okozott ugrásszerű változásokat. Elképzelhető, hogy a Google ismét egy lassú futtatás mellett döntött, és folyamatosan követi a változásokat. Ha így van, akkor még elképzelhető, hogy igen jelentős átalakulások állnak előttünk.

Az sem zárható ki az eddigiek alapján, hogy a várakozások túlzóak voltak, ha ez a helyzet ez egyértelműen a Google hibája, hiszen ő nyilatkozta, hogy jelentősebb lesz, mint a Panda és Pingvin algoritmusok. Ehhez képest a változások minimálisak.

Érdemes megemlíteni Rand Fishkin véleményét is, aki szerint a hatások nem lesznek drasztikusak. Ennek oka véleménye szerint, hogy az oldalak zöme, amelyek jó helyezést értek el korábban, azok mostanra átálltak mobil-barát weboldalra, így a változások már korábban részben lezajlottak. A másik ok szerinte, hogy a kereső szándéka még mindig fontosabb, mint a mobil rangsorolás, így a változások közel sem lesznek olyan drasztikusak.

Sok a vélemény és felfokozott a várakozás. Vélhetően egy hét múlva többet tudunk majd. Én személyesen azt gondolom, hogy a jelentős változások még előttünk állnak. Majd meglátjuk.

Szerző: Szuhi Attila

Üdv! Szuhi Attila vagyok, az ITE.hu alapítója és főszerkesztője. Fő területem a keresőoptimalizálás és az online marketing. Speciális szakterületem a Google büntetések, a technikai SEO Audit és a linképítés.
Ha segítségre van szükséged, keress bátran.

Írd meg a véleményed!

Az e-mailcímed nem lesz nyilvános. A * jelölt mezők kötelezőek.

{"email":"Email address invalid","url":"Website address invalid","required":"Required field missing"}

Cikkek a témában

december 19, 2017

30MEGOSZTÁSFacebookFeliratkozás Nyilván téged is érdekel, hogy az oldalad

október 27, 2017

30MEGOSZTÁSFacebookFeliratkozás A mobil az első a Google-nál, és

október 5, 2017

30MEGOSZTÁSFacebookFeliratkozás A Google megerősítette, hogy már az éles

november 10, 2016

30MEGOSZTÁSFacebookFeliratkozás Amióta hivatalossá vált a Google újabb és


INGYENES!

TÖLTSD LE A GOOGLE 100 SEO TANÁCSÁT

A Google 100 legfontosabb keresőoptimalizálási tanácsa!