A Google újabb részleteket közölt mobil algoritmusáról. A márkakereséseknél vélhetően nem lesz jelentős változás, a híreket viszont érinti az új mobil algoritmus.
A Google újabb részleteket közölt mobil algoritmusáról. Egy webmester kérdésére közölték, hogy a márkakaresések esetén a mobil-algoritmus vélhetően nem lesz hatással a találati listára. Mit nevezünk brand keresésnek? Nos azt, ha valaki a keresőbe azt írja be, hogy „origo”, vagy, hogy „ite”, azaz amikor konkrét weboldalra, annak márkájára keresünk. A Google véleménye szerint itt az adott oldal olyan erős, hogy a mobil algoritmus nem billenti ki első helyéről a konkrét márkaoldalt.
A válaszból azonban nem derül ki egyértelműen, hogy a mobil algoritmus az ilyen jellegű kereséseknél kivételt tesz, vagy pedig a márka ereje erősebb a Google mobil algoritmusánál. A kérdés nagyon nem mindegy, ugyanis így esetleg kisebb vállalkozások márkák esetén annak Facebook oldala megelőzheti a konkrét weboldalt.
Google hírek és mobil keresés
A másik téma a Google hírek. Ma már ahogy beszámoltunk róla, a Google hírek egyre gyakrabban jelenik meg a találati listán „friss hírek” dobozban. Sőt, ma már nem csak azok az oldalak jelenhetnek meg, amelyek regisztrált partnerek a Googlenél, hanem a Google egyéb forrásokat is bevonhat.
Nos, a Google mobil algoritmusa ezekre is hatással lesz, ugyanis ezek esetében is élni fog a mobil algoritmus, azaz ha az adott hírszolgáltató oldala nem mobilbarát, akkor nemigen lesz esélye megjelenni a mobil keresések során friss híreivel.
Jó hír lehet azonban a hírközlőknek, hogy a mobil algoritmus nem érinti a Google Híreket, csak azokat amelyek a találati listán is megjelennek.
Ahogy azt már sokszor leírtuk, a Google április 21-én indítja útjára mobil algoritmusát, amely hatását tekintve jelentősebb lesz, mint a Pingvin, vagy Panda algoritmusok, csak a mobil kereséseket érinti, és az oldalakat url alapon ítéli meg, tehát nem a domain egészét nézi. Az algoritmus várhatóan egy hét alatt fut le véglegesen.
Igen ritka, hogy a Google szinte minden információt megad egy várható algoritmusfrissítésről, annak pontos dátumát, és egyéb jellemzőit, valamint, hogy válaszol a webmesterek kérdéseire is. Ennek oka, hogy a Google számára kiemelten fontosak a mobil felhasználók és ezzel az algoritmussal, tulajdonképpen arra kényszeríti a webmestereket, hogy a Google találati listáját használó felhasználók élményét javítsa. Weboldalunkat itt tesztelhetjük.