A Google a tegnapi napon bejelentette, hogy már tesztelik azt az algoritmust, amely rangsorolási előnyt ad a mobilbarát weboldalaknak. Sok fontos bejelentés történt.

Előny a mobilbarát weboldalaknak

A Google hivatalos webmester blogján jelentette be a tegnapi napon, hogy a mobil barát weboldal a jövőben, vagy akár már most is rangsorolási szempont lesz. A Google már jelenleg is tesztelte ezt a fajta algoritmust, amely előnyt adna a mobilbarát weboldalaknak.

Hogy pontosan milyen előnyről van szó, és pontosan mit tesztel a Google az egyelőre nem világos, de vélhetően rangsorolási előnyről lesz szó.
A Google 2013 júniusában jelentette be, hogy azokat a weboldalakat, amelyek nem mobilbarátak a jövőben büntetéssel fogják sújtani, és a mobil találati listán hátrányba fog kerülni a mobilbarát oldalakkal szemben.

Mivel büntetés már most létezik, vélhetően a most zajló tesztelés valamilyen előnyhöz juttathatja majd a mobilbarát weboldalakat, azokkal szemben, amelyek nem azok. Nyilvánvalóan azok az oldalak, amelyek nem kapnak büntetést, de nem is kifejezetten mobilbarátak hátrányba kerülhetnek a mobilbarát oldalakkal szemben.

Bár ez ebben a formában nincs leírva, ám az eddigi fejlemények alapján ez tűnik logikus következtetésnek.

Mobilbarát címke a találati listán

A Google ezzel egyidőben azt is bejelentette, hogy a találati listán új címkével látja el a mobil barát weboldalakat. A keresőóriás már hónapok óta teszteli a mobilbarát címkét, korábban kis ikonnak is kísérletezett, de a mostani bejelentés szerint a találati listán egy szürke „mobily-friendly” felirat lesz látható a weboldal mellett.

Hirdetés

hirdetés

Google mobil-barát cimke

A címkék kihelyezés a tegnapi naptól kezdődött meg, és a bejelentés szerint néhány hét alatt globális lesz, tehát mindenhol találkozni fogunk vele a találati listán.

Melyik oldal érdemli ki a mobilbarát jelzőt?

A Google nyilatkozatában azt is közölte, mely weboldalak érdemlik meg a mobilbarát címkét:

  • Az első és legfontosabb, hogy nem használnak olyan megoldásokat, amit a mobileszközök nem tudnak kezelni, ilyen a Flash például
  • Olyan szövegmérettel dolgoznak, amely a mobilon is olvasható nagyítás nélkül
  • A tartalmat a képernyőmérethez igazítja, így a felhasználónak nem kell vízszintesen görgetnie, vagy nagyítania
  • A linkeket olyan távolságra helyezi el egymástól, hogy azt könnyedén lehessen érinteni.

A Google segít mobilbaráttá tenni oldalunkat

A Google abban is segít a webmestereknek, hogy weboldalaikat mobil-baráttá tegyék, ezért számos útmutatót és eszközt tett nyilvánossá.

Az első és talán legfontosabb, egy eszköz, amellyel ellenőrizhetjük, hogy weboldalunk mobilbarát-e a Google szemében. Az eszköz itt érhető el.
A Google kidolgozott egy angol nyelvű útmutatót, amely kifejezetten a webmestereknek készül a mobil barát weboldalakról.

A Webmester eszközökben néhány hete indította útjára a Google a Mobilos használhatóság eszközt, ahol ellenőrizhetjük weboldalunkat ebből a szempontból is. Az eszközről korábban már beszámoltunk az itén.

Végül a Google kiadott egy útmutatót is, amely olyan népszerű tartalomkezelő rendszerek, mint a Joomla, vagy a WordPress esetén segíti a webmestereket mobilbarát weboldalak kialakításában.

Néhány gondolat

Már sokszor jeleztük itt az ite.hu hasábjain is, hogy a mobilbarát weboldal kiemelt fontosságú a Google szemében. A mostani bejelentések ezt csak megerősítették. Aki komolyan gondolja a webes jelenlétet, az nem kerülheti el a mobilbarát weboldal kialakítását.

És nem csak a Google miatt. A Google Analyticsben bárki leellenőrizheti hány látogatója érkezik mobileszközről és azt is, hogy ezen látogatók aránya milyen szédületes ütemben növekszik. Ha a felhasználó nem kapja meg azt az élményt az oldalon, amit a konkurencia mobilbarát oldalán megkap, akkor rövid úton elhagyja majd a weboldalt és ez pedig a rangsorolási hátránynál is fontosabb lehet.

És nem mellékesen ott lesz a címke az oldalunk mellet, amely megmutatja, hogy mobilbarát-e az oldal, vagy sem. Egy nem mobilbarát oldal esetén egy ilyen címke az átkattintási arány meredek romlását is eredményezheti, azaz a látogatók messze elkerülik majd weboldalunkat.

És nem mellékesen ott lesz a címke az oldalunk mellett, amely megmutatja, hogy mobilbarát-e az oldal, vagy sem. Egy nem mobilbarát oldal esetén egy ilyen címke az átkattintási arány meredek romlását is eredményezheti, azaz a látogatók messze elkerülik majd weboldalunkat. Ha nincs programozód, akkor készíts magadnak mobilbarát honlapot, akár 5 perc alatt.  A lényeg, hogy kezd el és hagyd abba, a halogatást.

Akár tetszik, akár nem a Google ezekkel az új lépésekkel szinte mindenkit rászorít majd a mobilbarát weboldal kialakítására.

 

Szerző: Szuhi Attila

Üdv! Szuhi Attila vagyok, az ITE.hu alapítója és főszerkesztője. Fő területem a keresőoptimalizálás és az online marketing. Speciális szakterületem a Google büntetések, a technikai SEO Audit és a linképítés.
Ha segítségre van szükséged, keress bátran.

Írd meg a véleményed!

Az e-mailcímed nem lesz nyilvános. A * jelölt mezők kötelezőek.

  1. Határozottan jó elgondolás, örülök neki. Én amúgy még egy olyan aprósággal egészíteném ki a mobilos találati listát, hogy adhatna becslést a weboldal betöltési idejéről. Akár egy hozzávetőleges számot, vagy egy fájl méretet.

    Nyilván amikor egy már ismert oldalt böngészek, ott tudom mire számítsak. De ha hirtelen kell valamit megnéznem igen idegörlő tud lenni, ha várnom kell 4-5 perceket. Szóval én nem csak a layout kialakítást, de a betöltési időt, vagy a betöltéshez szükséges állományok teljes méretét is belevenném a rangsorolási tényezőkbe, illetve ezt is kiírnám a listára. Hivatkozva a felhasználói élményre.

    Persze a sebesség most is rangsorolási tényező, bár nem a legmeghatározóbb, de a mobilon szerintem nagyobb prioritást élvezhetne.

    1. Jó ötlet, bár azért ez jó kérdés. Ha nagy hírportálokat böngészek, ott óriási lehet a teljes adatmennyiség, mégsem mondanám, hogy rossz a felhasználói élmény, tehát ez sztem azért nem annyira egyértelmű.
      A másik kérdé a találati lista zajossága. A Google amikor ezt tesztelte, próbálkozott kis ikonokkal is, de végül a szöveges kiírás mellett döntött. Vélhetően az authorship elhagyása mögött is a találati lista zajossága állt, legalábbis utaltak erre. Nyilván minél több hasznos infót osztanak meg a találati listán, annál nehezebben lesz áttekinthető.

      De én a magam részéről amúgy támogatnám .)

{"email":"Email address invalid","url":"Website address invalid","required":"Required field missing"}

Cikkek a témában

szeptember 15, 2023

90MEGOSZTÁSFacebookFeliratkozás A Google bejelentette, hogy szeptember 14-én útjára

április 26, 2023

90MEGOSZTÁSFacebookFeliratkozás Elég meglepő és kissé nehezen érthető bejelentést

december 6, 2022

90MEGOSZTÁSFacebookFeliratkozás A Google bejelentette, hogy a tegnapi napon,

június 16, 2022

90MEGOSZTÁSFacebookFeliratkozás Ebben a cikkben megtalálod a Google algoritmusainak


INGYENES!

TÖLTSD LE A GOOGLE 100 SEO TANÁCSÁT

A Google 100 legfontosabb keresőoptimalizálási tanácsa!