A Google Authorship programja tavaly megszűnt, de talán újjászülethet, erre utal a Google javaslata.
Gary Illyés a New York-i Keresőmarketing Kiállításon beszélt arról, hogyha valaki az oldalán használja a szerzőségi adatokat, akkor az ne távolítsa el, mert elképzelhető, hogy a Google a jövőben mégis használni fogja ezeket az adatokat.
A bejelentés igencsak meglepő, mert a Google tavaly fokozatosan kivezette a találati listáról a szerzői adatok megjelenítését, majd 2014. augusztusában bejelentette, hogy vége az Authorshipnek. A Google akkori bejelentése szerint a program nem váltotta be a hozzá fűzött reményeket és ezért is vetnek véget neki.
Az Authorship valóban halott volt, és sokan elkezdték a kódból eltávolítani a szerzőségi adatokat. A mostani bejelentés több mint egy évvel a program megszüntetése után éppen ezért igen nagy meglepetést okozott, és komoly találgatásokhoz vezetett.
Vajon milyen új ötlet, vagy program indulhatott a Google háza táján, ami a jövőben hasznosíthatja majd ezeket az adatokat? És vajon ez a korábbi program visszatérését jelenti, vagy valamilyen új hasznosítást gondoltak ki a Google szakemberei?
A bejelentés azért is érdekes, mert az SMX konferencián jellemzően olyan bejelentések hangzanak el, amelyeknek súlyuk van, tehát vélhetően a szerzőség hasznosítása már előrehaladott állapotban lehet. Ha nem így lenne, azaz ha csak egy kósza ötlet szintjén jelentkezne a szerzőségi adatok hasznosítása, akkor Gary Illyés aligha javasolta volna ezt a konferencián.
Hogy pontosan mi várható, azt természetesen nem lehet tudni. Amikor a program végét a Google bejelentette, sok keresőoptimalizálási szakember arra hívta fel a figyelmet, hogy az Authorship program halála nem jelenti azt, hogy általában a szerzőség kérdése és SEO szerepe is megbukott volna. Akkor többen hangsúlyozták, hogy vélhetően csak a módszer bukott meg, maga az elv továbbra is fontos a Google számára. Ráadásul júliusban a Google ezen a téren egy szabadalmat is megkapott.
Az Authorship egyébként igen hasznos eszköz volt SEO szempontból, de a személyes márkaépítésben is kiemelt szerepe volt. Hasznos lenne, ha valamilyen formában ismét jelentkeznének az arcképek a találati listán, de az is hasznos lehetne, ha a Google valamilyen formában valóban alkalmazná a szerzői rangot a rangsorolási algoritmusában.