Utoljára frissítve: október 6, 2015
Témakör: 
mi ez? Egyéb

A Google Authorship programja tavaly megszűnt, de talán újjászülethet, erre utal a Google javaslata.

Gary Illyés a New York-i Keresőmarketing Kiállításon beszélt arról, hogyha valaki az oldalán használja a szerzőségi adatokat, akkor az ne távolítsa el, mert elképzelhető, hogy a Google a jövőben mégis használni fogja ezeket az adatokat.

A bejelentés igencsak meglepő, mert a Google tavaly fokozatosan kivezette a találati listáról a szerzői adatok megjelenítését, majd 2014. augusztusában bejelentette, hogy vége az Authorshipnek. A Google akkori bejelentése szerint a program nem váltotta be a hozzá fűzött reményeket és ezért is vetnek véget neki.

Az Authorship valóban halott volt, és sokan elkezdték a kódból eltávolítani a szerzőségi adatokat. A mostani bejelentés több mint egy évvel a program megszüntetése után éppen ezért igen nagy meglepetést okozott, és komoly találgatásokhoz vezetett.
Vajon milyen új ötlet, vagy program indulhatott a Google háza táján, ami a jövőben hasznosíthatja majd ezeket az adatokat? És vajon ez a korábbi program visszatérését jelenti, vagy valamilyen új hasznosítást gondoltak ki a Google szakemberei?

A bejelentés azért is érdekes, mert az SMX konferencián jellemzően olyan bejelentések hangzanak el, amelyeknek súlyuk van, tehát vélhetően a szerzőség hasznosítása már előrehaladott állapotban lehet. Ha nem így lenne, azaz ha csak egy kósza ötlet szintjén jelentkezne a szerzőségi adatok hasznosítása, akkor Gary Illyés aligha javasolta volna ezt a konferencián.

Hogy pontosan mi várható, azt természetesen nem lehet tudni. Amikor a program végét a Google bejelentette, sok keresőoptimalizálási szakember arra hívta fel a figyelmet, hogy az Authorship program halála nem jelenti azt, hogy általában a szerzőség kérdése és SEO szerepe is megbukott volna. Akkor többen hangsúlyozták, hogy vélhetően csak a módszer bukott meg, maga az elv továbbra is fontos a Google számára. Ráadásul júliusban a Google ezen a téren egy szabadalmat is megkapott.

Hirdetés

hirdetés

Az Authorship egyébként igen hasznos eszköz volt SEO szempontból, de a személyes márkaépítésben is kiemelt szerepe volt. Hasznos lenne, ha valamilyen formában ismét jelentkeznének az arcképek a találati listán, de az is hasznos lehetne, ha a Google valamilyen formában valóban alkalmazná a szerzői rangot a rangsorolási algoritmusában.

Szerző: Szuhi Attila

Üdv! Szuhi Attila vagyok, az ITE.hu alapítója és főszerkesztője. Fő területem a keresőoptimalizálás és az online marketing. Speciális szakterületem a Google büntetések, a technikai SEO Audit és a linképítés.
Ha segítségre van szükséged, keress bátran.

Írd meg a véleményed!

Az e-mailcímed nem lesz nyilvános. A * jelölt mezők kötelezőek.

{"email":"Email address invalid","url":"Website address invalid","required":"Required field missing"}

Cikkek a témában

január 11, 2024

17MEGOSZTÁSFacebookFeliratkozás Bár a fiatalok körében az Instagram és

január 9, 2024

17MEGOSZTÁSFacebookFeliratkozás Úgy néz ki elég komoly algoritmus frissítés

december 19, 2023

17MEGOSZTÁSFacebookFeliratkozás Ebben a cikkben megpróbálom bemutatni, hogy milyen

december 7, 2023

17MEGOSZTÁSFacebookFeliratkozás A Google bemutatta új multmodális AI-ját a


INGYENES!

TÖLTSD LE A GOOGLE 100 SEO TANÁCSÁT

A Google 100 legfontosabb keresőoptimalizálási tanácsa!