Kezdőlap » Keresőoptimalizálás » Google: nem az a jó keresőoptimalizáló, aki mindenben követ minket
Keresőoptimalizálás

Google: nem az a jó keresőoptimalizáló, aki mindenben követ minket

Google Gary Illyés

A Google elismerte, hogy nem feltétlenül az a jó keresőoptimalizáló, aki mindenben követi a tanácsaikat. Tanulságos mondatok, amiket érdemes megfogadni.

Gyakran tévedek

Gary Illyésnek tettek fel egy kérdést a Twitteren, még néhány hete a linkelutasítással (disavow) kapcsolatban. Gary Illyés válaszolt, de amikor egy SEO szakértő is belekapcsolódott a beszélgetésbe és belement a részletekbe, Gary Illyés időt kért, hogy ellenőrizze mi is pontosan a helyzet, majd azzal zárta a Twitter beszélgetést:

„Gyakran tévedek”

A Google szóvivője, SEO ügyekben? Nos, ez igen érdekes, de a történet még itt nem zárult le.

Pénteken ugyanis Gary Illyés, talán többek kérdésére kicsit bővebben is kifejtette, hogy pontosan mire is vonatkoztak korábbi mondatai.

Lássuk pontosan mit is mondott:

hirdetés

„Egyetérteni a Googleval nem egyenlő a jó keresőoptimalizálással. Sokszor tévedek, így például megkérdőjelezni az általam mondottakat, például hasznos és jó. ez engem is arra késztet, hogy újragondoljam, amit mondtam.”

Érdekes mondatok egy szóvivő részéről. A Google már nem egy alkalommal mondott olyat, aminek a valóságalapja legalábbi megkérdőjelezhető.

Az egyik ilyen volt, amikor azt mondta, hogy a kimenő linkeknek nincs szerepe a rangsorolásban, miközben a keresőoptimalizáló szakemberek tesztjei egyértelműen ennek ellenkezőjét bizonyították.

A 302-es átirányítások kapcsán is volt már olyan, amikor legalábbis megkérdőjelezhető volt az, amit a Google mondott.

Mit jelent mindez a SEO szempontjából?

Akkor sutba lehet dobni mindent, amit a Google eddig mondott? Természetesen nem. A Google irányelveit a továbbiakban is célszerű szem előtt tartani és betartani, mert ha nem is azonnal, de hónapokkal, vagy akár évekkel később fájdalmas lehet egy büntetés hatása.

Ugyanakkor technikai részletekben nem biztos, hogy minden esetben igaz és helyes az amit a Google szóvivői mondanak.

Be kell látni, hogy ezek a szakemberek, ahogy ma már talán egyetlen ember sem képes átlátni teljes egészében a Google algoritmusainak működését, amelyek ráadásul napi szinten változnak. Az alapelvekkel tisztában vannak, a változásokat nyomon követik, de néha tévednek, néha pedig nem mondhatják el a teljes igazságot.

Ez a fenti mondatok egyik tanulsága. A másik ennél érdekesebb, az, hogy a Google-val egyetérteni nem egyenlő a jó SEO-val.

Mit jelent mindez? azt hogy teszteli kel, és néha feszegetni a határokat. Nem célszerű átlépni a irányelvek által kijelölt határokat, de nem is érdemes mindenben követni a Google tanácsait. Emlékszel még John Mueller, a Google másik szóvivőjének szavaira, aki azt mondta: linkek nélkül is lehet jó eredményt elérni?

Ez tipikusan egy olyan ember szava, aki élőben és napi rendszerességgel nem foglalkozik keresőoptimalizálással, hiszen akkor tudná: komoly versenyben nem lehet tartósan élen lenni linkek nélkül.

Tanulság

Figyeljünk oda a Google szóvivőinek szavaira, de nem fogadjunk el mindent kétkedés nélkül és lássuk meg mi az erős állítás, és mi a talán. Ha így teszünk akkor jobb eredményeket érhetünk el, mintha kritika nélkül követnénk az összes Google útmutatást.

Szuhi Attila

Üdv! Szuhi Attila vagyok, az ITE.hu alapítója és főszerkesztője. Fő területem a keresőoptimalizálás és az online marketing. Speciális szakterületem a Google büntetések a technikai SEO Audit és a linképítés.
Ha segítségre van szükséged, keress bátran.

Írd meg véleményed!

Kattints ide a hozzászóláshoz

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.