Nagyon hasznos tippet adott John Mueller a Google szóvivője, amit mindenkinek ki kell próbálnia, akinek nem jelennek meg a találati listán a struktúrált adatai.

A Google számos strukturált adatot megjelenít a találati listán, ezek közül talán legismertebbek az értékelő csillagok, vagy a receptoldalaknál a receptek fényképei, de lehet ez egy termék ára, vagy éppen a rendelkezésre álló készlet.

A találati listán megjelenő struktúrált adatok jelentősen javíthatják az átkattintási arányt, hiszen a látványos elemek sokkal jobban megkapják a felhasználó tekintetét.

Sok oldal szenved azonban attól, hogy bár beállították a struktúrált adatokat, azonban azok nem jelennek meg a találati listán.

Mi lehet ennek az oka? Erről beszélt John Mueller a Google szóvivője a szokásos Webmester Hangouton.

John Mueller elmondta, hogy ennek alapvetően két oka lehet. Az első a technikai hiba. Ez azonban könnyen ellenőrizhető, egyrészt a Google Rich Snippet tesztelő eszközével, amit nagyon sokan ismernek.

Hirdetés

hirdetés

Ennél kevésbé ismert megoldás a site: parancs alkalmazása. A böngésző keresőmezőjébe kell beríni a site:url karaktereket, ahol az url értelemszerűen az a konkrét url, amelynél kíváncsiak vagyunk a strukturált adatok megjelenítésére.

Ha a site parancs esetén megjelenik a strukturált adat, ugyanakkor a normál találati listán nem, akkor biztosak lehetünk, hogy a technikai beállítások megfelelőek, azonban az oldal egészével minőségi problémák vannak.

Magyarán szólva a struktúrált adatok azért nem jelennek meg a normál keresés során, mert a Google algoritmusai gyenge minőségűnek értékelik a domain egészét, és ezért nem jelenítik meg a struktúrált adatokat sem.

John Mueller válaszában elmondta, hogy a minőségi probléma javítására nincs gyors recept, folyamatos munkát igényel.

Miért fontos mindez?

Nos azért, mert azt, hogy mi számít minőségi weboldalnak a Google szemében nagyon nehéz meghatározni. Különösen probléma ez a webáruházak esetén, ahol rengeteg termékoldal létezhet minőségi tartalom nélkül és ez bizony lefelé viheti a weboldal minőségét.

Ezzel a tippel viszont kaptunk egy olyan módszert, amivel ellenőrizhető, hogy a weboldal a Google szemében megfelelő minőségű-e. Nyilván ezen belül is van feljebb, de jól mutatja, hogy egy szintet elér-e webáruházunk, vagy oldalunk.

Egy személyes megjegyzés: néhány hónapja indítottam egy webáruházat, igyekeztem megfelelő tartalmat adni, és az oldal két hónap elteltével megkapta a csillagokat a találati listán. Ez a fajta értékelés tehát nem időfüggő, akár friss oldalak is elérhetik a megfelelő szintet.

És még egy tipp a végére. Vannak olyan rich snippetek, amelyek megjelennek a site keresésre (például termékképek), de a találati listán nem jelennek meg. Ezen ne aggódjunk, ha olyan struktúrált adatról van szó, amelyik amúgy sem jelennek meg más oldalaknál sem a találati listán (pl: termékképek). A minőségi kritérium akkor értelmezhető, ha olyan adatról van szó, ami egyáltalán megjelenhet a találati listán.

Bár amit John Mueller mondott önmagában nem újdonság, de nagyon fontos, hogy használható egyfajta weboldal értékelésként is, ez pedig jó visszajelzési lehetőség minden weboldaltulajdonos számára.

Szerző: Szuhi Attila

Üdv! Szuhi Attila vagyok, az ITE.hu alapítója és főszerkesztője. Fő területem a keresőoptimalizálás és az online marketing. Speciális szakterületem a Google büntetések, a technikai SEO Audit és a linképítés.
Ha segítségre van szükséged, keress bátran.

Írd meg a véleményed!

Az e-mailcímed nem lesz nyilvános. A * jelölt mezők kötelezőek.

  1. Ejnye, nemrég arról szóltak a hírek, hogy nincs több csillag.
    csodálkoztam is, hiszen nekünk megmaradtak, sőt.

    kár hogy volt az a mákos tésztás cikk, ahol még akkor infó hiányában annyi lett mondva, hogy eltűnnek ezek a csillagok, és akár felesleges ezzel foglalkozni is:(

    Szerencsére éppen akkor nem hallgattam rátok:)

    ehh, amúgy minden oké, nincs ebből gond.

{"email":"Email address invalid","url":"Website address invalid","required":"Required field missing"}

Cikkek a témában

augusztus 2, 2019

2MEGOSZTÁSFacebookFeliratkozás A Google szóvivője Danny Sullivan egy terjedelmes

március 17, 2017

2MEGOSZTÁSFacebookFeliratkozás A korábbi években rendszeresen kiszivárgott a Google

december 19, 2016

2MEGOSZTÁSFacebookFeliratkozás Nincs is jobb az önkritikus SEO cikkeknél.

október 5, 2016

2MEGOSZTÁSFacebookFeliratkozás Újabb információt osztott meg a Google arról,


INGYENES!

TÖLTSD LE A GOOGLE 100 SEO TANÁCSÁT

A Google 100 legfontosabb keresőoptimalizálási tanácsa!