Nagyon hasznos tippet adott John Mueller a Google szóvivője, amit mindenkinek ki kell próbálnia, akinek nem jelennek meg a találati listán a struktúrált adatai.
A Google számos strukturált adatot megjelenít a találati listán, ezek közül talán legismertebbek az értékelő csillagok, vagy a receptoldalaknál a receptek fényképei, de lehet ez egy termék ára, vagy éppen a rendelkezésre álló készlet.
A találati listán megjelenő struktúrált adatok jelentősen javíthatják az átkattintási arányt, hiszen a látványos elemek sokkal jobban megkapják a felhasználó tekintetét.
Sok oldal szenved azonban attól, hogy bár beállították a struktúrált adatokat, azonban azok nem jelennek meg a találati listán.
Mi lehet ennek az oka? Erről beszélt John Mueller a Google szóvivője a szokásos Webmester Hangouton.
John Mueller elmondta, hogy ennek alapvetően két oka lehet. Az első a technikai hiba. Ez azonban könnyen ellenőrizhető, egyrészt a Google Rich Snippet tesztelő eszközével, amit nagyon sokan ismernek.
Ennél kevésbé ismert megoldás a site: parancs alkalmazása. A böngésző keresőmezőjébe kell beríni a site:url karaktereket, ahol az url értelemszerűen az a konkrét url, amelynél kíváncsiak vagyunk a strukturált adatok megjelenítésére.
Ha a site parancs esetén megjelenik a strukturált adat, ugyanakkor a normál találati listán nem, akkor biztosak lehetünk, hogy a technikai beállítások megfelelőek, azonban az oldal egészével minőségi problémák vannak.
Magyarán szólva a struktúrált adatok azért nem jelennek meg a normál keresés során, mert a Google algoritmusai gyenge minőségűnek értékelik a domain egészét, és ezért nem jelenítik meg a struktúrált adatokat sem.
John Mueller válaszában elmondta, hogy a minőségi probléma javítására nincs gyors recept, folyamatos munkát igényel.
Miért fontos mindez?
Nos azért, mert azt, hogy mi számít minőségi weboldalnak a Google szemében nagyon nehéz meghatározni. Különösen probléma ez a webáruházak esetén, ahol rengeteg termékoldal létezhet minőségi tartalom nélkül és ez bizony lefelé viheti a weboldal minőségét.
Ezzel a tippel viszont kaptunk egy olyan módszert, amivel ellenőrizhető, hogy a weboldal a Google szemében megfelelő minőségű-e. Nyilván ezen belül is van feljebb, de jól mutatja, hogy egy szintet elér-e webáruházunk, vagy oldalunk.
Egy személyes megjegyzés: néhány hónapja indítottam egy webáruházat, igyekeztem megfelelő tartalmat adni, és az oldal két hónap elteltével megkapta a csillagokat a találati listán. Ez a fajta értékelés tehát nem időfüggő, akár friss oldalak is elérhetik a megfelelő szintet.
És még egy tipp a végére. Vannak olyan rich snippetek, amelyek megjelennek a site keresésre (például termékképek), de a találati listán nem jelennek meg. Ezen ne aggódjunk, ha olyan struktúrált adatról van szó, amelyik amúgy sem jelennek meg más oldalaknál sem a találati listán (pl: termékképek). A minőségi kritérium akkor értelmezhető, ha olyan adatról van szó, ami egyáltalán megjelenhet a találati listán.
Bár amit John Mueller mondott önmagában nem újdonság, de nagyon fontos, hogy használható egyfajta weboldal értékelésként is, ez pedig jó visszajelzési lehetőség minden weboldaltulajdonos számára.
Ejnye, nemrég arról szóltak a hírek, hogy nincs több csillag.
csodálkoztam is, hiszen nekünk megmaradtak, sőt.
kár hogy volt az a mákos tésztás cikk, ahol még akkor infó hiányában annyi lett mondva, hogy eltűnnek ezek a csillagok, és akár felesleges ezzel foglalkozni is:(
Szerencsére éppen akkor nem hallgattam rátok:)
ehh, amúgy minden oké, nincs ebből gond.
Szia!
A hírek nem arról szóltak (legalábbis nálunk) hogy nincs több csillag, hanem arról, hogy a megjelenési arányuk csökkent: https://ite.hu/drasztikusan-visszaestek-az-ertekelo-csillagok-a-google-talalati-listajan/
De lehet van olyan cikkünk, amire nem emlékszem 🙂
Amúgy februárban volt a visszaesés, akkor 32,5%-ról csökkent 27 %-ra, most megint 32% körül van. De amúgy a google ilyen sose lehet benne hinni 🙂
Üdv:Attila