A Google újabb Rubikont lépett át, most már az is természetellenes, ha linket kérsz a weblapod számára.
Mi sem természetesebb annál, mint hogy megkérjük egy partnerünket, vagy városunk vállalkozótestületét, hogy linkeljék meg oldalunkat. Nekünk természetes, de a Googlenek nem. A tegnapi napon a Google Portugál Webmester blogján tett közzé egy írást, amelyben azt javasolja a webmestereknek, hogy:
„ne adj el, ne vegyél, ne cserélj, és ne is kérj linket”
Bár először fordítási hibára gyanakodtak a külföldi keresőoptimalizálási portálok, végül portugál anyanyelvű SEO szakemberek megerősítették, hogy a fordítás helyes.
A Google szerint az is természetellenes linknek minősül, ha az ember linket kér saját weboldalára. A cikk szerzője a fenti mondatot még félkövérrel ki is emelte a webmesterek számára.
Bár tény, hogy a Google igencsak nehezen ellenőrizheti, hogy egy link természetes, vagy „kért” link-e, maga a megfogalmazás jól mutatja, hogy mit tekint a Google természetes linknek.
Matt Cutts korábban már említette, hogy az nevezhető természetes linknek, amiről előzetesen nincs tudomásunk. John Mueller idén februárban még ennél is tovább ment, és azt mondta, nincs szükség linképítésre, és ez mint tevékenység kerülendő.
Természetesen a Google szemszögéből mindez érthető is lenne, de számos teszt, legutóbb a Moz.com tanulmánya mutatta ki, hogy linkek nélkül nincs esély jó helyezés elérésére. Egy ideális világban természetesen működhetne a természetes linképülés, de köztudomású, hogy a Google milyen gyengén teljesít a manipulatív linkvásárlások felismerésében. A Pingvin algoritmust leszámítva, ami a katalógusok kiszűrésére volt alkalmas, ma szinte bármilyen link lehet hasznos, vagy legalábbis semleges hatású. A vásárolt linkek, PR cikkek szépen viszik előre az oldalakat.
Az a weboldaltulajdonos, aki betartaná a Google javaslatait a linképítésre vonatkozóan – valljuk be őszintén – aligha lenne esélyes a konkurenciáival szemben.
A Google tehát azt javasolja, ne is kérjünk linket, miközben továbbra sem képes még az alapszintű szűrési feladatokat ellátó Pingvin algoritmus rendszeres frissítésére. Amíg ez így marad, addig aligha várható, hogy a weboldaltulajdonosok komolyan vegyék a Google kommunikációját a linképítés terén.