Kezdőlap » Google » A Google Page Layout algoritmusa
Google Keresőoptimalizálás

A Google Page Layout algoritmusa

Page Layout algoritmus

Február 6-án a Google ismét frissítette a Page Layout nevű algoritmusát. Ebben a cikkben igyekszünk áttekintést adni erről az algorimusról, és arról kiket sújthat büntetésként.

A Page Layout algoritmus

A Page Layout algoritmus 2012. január 19-én futtatta le elsőként a Google. Az algoritmus lényege, hogy a kereső a weboldalon lévő reklámokat nézi meg, és amennyiben a görgetés nélküli felületen túl sok a reklám, akkor ezt az oldalt a Google büntetheti és hátrasorolhatja a találati listán.

A vizsgált részt „hajtás feletti” résznek szoktuk nevezni. Ez az a felület amely a böngészőben megjelenik görgetés nélkül. Fontos arra figyelni, hogy ma már számos eszközzel nézik a weboldalakat, tehát hogy mit jelent a hajtás feletti rész az erősen függ az alkalmazott eszköztől is (mobil/asztali gép).

A Google segítségként elkészített egy kis alkalmazást, ami az mutatja meg, hogy a látogatók mennyit látnak weboldalunkból a különböző eszközökkel: http://browsersize.googlelabs.com/ (Frissítés: a link már nem érhető el, sajnos)

A Google azzal indokolta az algoritmus bevezetését, hogy sok felhasználói panasz érkezet, hogy a találati listán egy oldalra kattintva, nehezen találták meg a tartalmat a sok reklám között. A Google célja az volt, hogy olyan minőségi találatokat nyújtson, hogy a felhasználók azonnal, könnyen megtalálják a releváns tartalmat, görgetés nélkül. Így azokat az oldalakat, amelyek ennek nem felelnek meg büntetéssel sújtsák, azaz hátrébb sorolódnak a találati listán.

Adsense kontra Page Layout

Ez az értékelés épp úgy igaz a Google AdSense hirdetésekre is, aza, ezek a hirdetések sem mentesülnek a felülvizsgálat alól. Többen rámutattak arra, hogy a google kissé tudathasadásos állapotban van. Egyrészt azért mert igen gyakran maga a találati lista is túl van zsúfolva a Google által kirakott reklámokkal, tehát sok esetben a saját oldalai sem felelnek meg ennek az algoritmusnak. A másik az, hogy az Adsense program keretében a Google épp azt hangsúlyozza, hogy tegyünk ki minél több hirdetést minél jobban látható helyekre. Tehát míg az Adsense program erre ösztönöz, a Page Layout algoritmus ezért büntethet.

hirdetés

Kérdés, hogy mit tehet az a weboldal tulajdonos, akit ez a büntetés sújtott, nos a Google szerint, ha a problémákat orvosoltuk, akkor az algoritmus automatikusan újraértékeli az oldalt, ez azonban akát több hetet is igénybe vehet, annak megfelelően, ahogy a Google robotja újrafeltérképezi az oldalt. Ez azt is jelenti, hogy a Page Layout algoritmus folyamatosan ellenőrzi az oldalt, a mostani frissítés azt jelenti, hogy a szabályok, vagy az érzékelés módosult valamilyen mértékben.

Harmadik frissítés

A második frissítése az algoritmusnak 2012. október 9-én történt, míg a 2014 február 6.-i volt a harmadik bejelentett Page Layout algoritmus frissítés.

A Google bevallása szerint az első frissítés a weboldalaknak kevesebb, mint egy százalékát érintette, a mostani frissítésre vonatkozóan nem tettek közzé ilyen számot. Továbbra is azt javasolják, hogy a felhasználói élmény legyen az elsőrangú szempont, és akkr az ilyen algoritmusok nem érinthetik weboldalunkat.
Fontos tudni azt is, hogy a Google évente több száz algoritmus frissítést hajt végre, így még ha a dátum egybe is esik, nem biztos, hogy a Page Layout érintette weboldalunkat Ez különösen igaz a mostanira, hiszen úgy tűnik január első harmadában jelentős módosításokat hajtott végre a Google, ami miatt erősen változott a találati lista.

Szuhi Attila

Üdv! Szuhi Attila vagyok, az ITE.hu alapítója és főszerkesztője. Fő területem a keresőoptimalizálás és az online marketing. Speciális szakterületem a Google büntetések a technikai SEO Audit és a linképítés.
Ha segítségre van szükséged, keress bátran.

2 hozzászólás

Kattints ide a hozzászóláshoz

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

  • Érdekes ez a cikk (is), erről a tényezőről nem is tudtam. Ugyanakkor a Google eszköze nem igazán működik jól, a felbontások tesztelésére nem nagyon használható. Nem veszi figyelembe, hogy reszponzív az oldal, ráadásul a bal felső saroktól kezdi el nézni, ami teljesen irreleváns, az oldalam, a legtöbb oldal nem úgy működik, hogy kisebb felbontásnál a bal felső sarkot fogja mutatni.. Szerintem a százalékos arányok se túl pontosak.

  • Inkább a webmesteren dolgoznának, mert csak 6.-ig látszanak a keresési lekérdezések… Egyébként sok oldalon zavaróan, tolakodóan sok reklám van!