Bár nem hivatalos, de nagy valószínűséggel kijelenthető, hogy a Google szeptember 5-én frissítette a Panda algoritmusát, jelentős mozgások nemzetközi és hazai szinten is.
Már a hétvégén felfigyeltünk a jelenségre, hogy jelentősen mozgott a találati lista, de a mai napon a SER is foglalkozott az üggyel, így megerősítette feltételezéseinket, hogy a Google pénteken frissítette a Panda algoritmusát, vagy más tartalmi jellegű algoritmusát.
Egy új ügyfél jelentkezett nálunk, aki hozzájárult adatai nyilvánosságra hozatalára.
A Google Analytics felvételből jól látszik, hogy az oldal forgalma pénteken meredeken zuhant, nagyjából a korábbi forgalom negyedére. A Webmester eszközök megerősítette ezt a feltételezést, ott is hasonló zuhanás látszik a megjelenésekben. Az oldal tipikusan tartalmi problémákkal küzd, nagyon sok hasonló tartalom lelhető fel az oldalon, annak jellegéből adódóan.
A Google Webmester fórumán is jelezték
De egyetlen weboldal nem bizonyít semmit, ám a Google webmester fórumokon is több tucat jelzés érkezett hirtelen forgalom változásról, ahogy más nemzetközi fórumokon is. Az egyik ilyen kérdésre a Google svájci alkalmazottja John Mueller reagált, aki azt javasolta, hogy a weboldalnak legyen eredeti, magas minőségű tartalma, ami tipikusan a Panda algoritmusra jellemző értékelési mód.
Barry Schwartz oldalára olyan oldalak Analytics megosztása is kikerült, akik ezen a napon ugrásszerűen javították helyezésüket a keresőkben és többszörösére növekedett a forgalmuk. Ezeket a weboldalak korábban a Panda algoritmus büntette.
Ezek alapján igen nagy biztonsággal kijelenthető, hogy valóban a Panda algoritmus futott le szeptember 5-én, ami nem csak külföldön, de idehaza is éreztette hatását.
A Panda algoritmus
Aki esetleg nem lenne ismeretes a témában, a Panda algoritmus elsősorban a tartalmi mutatók alapján szűri a weboldalakat és büntet. Ilyen minőségi jellemző lehet az oldalon lévő gyenge tartalom, a duplikációk magas aránya, a magas visszafordulási arány, vagy az alacsony oldalon eltöltött idő, a túl sok 404-es oldal, a gyenge helyesírás, a reklámok magas aránya, stb. Az oldal túloptimalizálása is okozhat Panda-büntetést sok egyéb tényező mellett.
Akit ilyen büntetés ért, annak érdemes egy weboldal auditot végezni, aminek része egy tartalom audit is. A jó hír ebben, hogy a Panda algoritmus viszonylag gyakran frissül, így jó esély van a korábbi pozíciók visszaszerzésére.