A Google első ízben ismerte el, hogy rangsorolási algoritmusában a linkek és a tartalom a legfontosabb tényezők.
Bár a keresőoptimalizálással foglalkozók 99%-a számára ez nem titok, mégis érdemes hangsúlyozni, hiszen a Google most első ízben ismerte el, hogy a linkek és a tartalom a legfontosabb tényező a találati rangsor felállításakor. A harmadik, de lényegesen kisebb súlyú tényező a RankBrain algoritmus.
Ez az információ Andrei Lipattsevtől származik aki a Google vezető mérnöke (Search Quality Senior Strategist). Lipattsev mindezt a WebPromo által szervezett Hangouton mondta el, amikor számos neves SEO szakértő kérdezte a Google algoritmusairól.
A konkrét kérdést Amon John tette fel:
„Hasznos lenne számunkra, ha tudnánk, mi a két legfőbb rangsorolási tényező. A weboldaltulajdonosok jobb weboldalakat tudnának építeni..”
Andrei Lipattsev egyértelműen válaszolt:
„Elmondhatom mik azok. Ezek a tartalom és az oldaladra mutató linkek”
Arra a kérdésre, hogy ez sorrendiséget is jelent-e, Lipattsev azt mondta, nincs sorrendiség.
A Google korábban nyilatkozott arról, hogy bizonyos keresések esetén a RankBrain algoritmus a harmadik legfontosabb rangsorolási tényező, bár ez nem önálló tényező, hanem a meglévő rangsorolási tényezők újrasúlyozását jelenti valójában.
Bár a Google bejelentésében valójában nincs igazán meglepő dolog, mégis jelentős dolog, hiszen több mint 15 évet kellett rá várnunk, hogy a Google elismerje, mely két tényező a legfontosabb a találati rangsor összeállításakor.
Andrei Lipattsev az interjúban több más érdekes kérdésről is beszélt, igyekszünk ezeket feldolgozni, és a napokban beszámolni róla.