Kezdőlap » Google » Fontos titkokat árult el a Google
Google

Fontos titkokat árult el a Google

Google helyezés uralása

Egyórás interjúban beszélt a Google szóvivője egy keresőoptimalizálással foglalkozó céggel. Sok érdekes kérdés napvilágra került.

A Stone Temple keresőoptimalizálási cég interjúsorozatot indított Gary Illyéssel, aki jelenleg többek között a Google szóvivője is. Az interjú több mint egy órás és a YouTube-on is elérhető.

A Google haragszik a hírportálokra

„Hülyeség” – így jellemezte Gary Illyés a hírportáloknak azt a szokását, hogy nem hajlandóak kisebb oldalakat meglinkelni. Illyés elmondta, hogy kifejezetten haragszik a hírportálokra, amiért azok nem linkelnek kisebb blogokat, vagy oldalakat, mert attól félnek, ez valamilyen oknál fogva káros rájuk nézve. Gary egy példát is hozott. Az internet szerinte a linkekre épül, ez az alapja. Ezzel szemben a nagy hírportálok csak név szerint említenek weboldalakat, vagy cégeket, de nem linkelik azokat. A múltkor olvasott egy cégről, de a cikkben nem szerepelt link. Amikor rákeresett a cégnévre több vállalkozás is feljött, és nem tudta eldönteni melyikről van szó.

A hírportáloknak ez a szokása sajnos itthon még inkább megfigyelhető. A mi híreinket is gyakran veszik át, de az Index, pl. sosem linkel minket. Hasonló az Origó eljárása is, itt is jártunk már így.

Ezért a jelenségért egyébként a Google is felelős, mivel a büntetések és a Page Rank miatt sokan azt gondolják, hogy a kifelé történő linkelés hátrányos lehet számunkra. Ez azonban óriási veszély is a Google számára. Rangsoroló algoritmusuk a linkekre épül és ha a nagyobb oldalak nem hajlandóak linkelni a kicsiket, akkor azok linkvásárlásra kényszerülnek és a Google nem tud minőségi különbséget tenni köztük.

A nagy hírportálok ráadásul az oldalmegtekintésből élnek, így nem érdekük, hogy bárki is elhagyja az oldalukat. Ezért is kerülik a linkelést.

hirdetés

Ugyanakkor ez a gyakorlat valóban rémálom, különösen a kis oldalak számára.

A kevesebb néha több

Rengeteg SEO Auditot végeztünk már, és általános tanácsunk a gyenge minőségű oldalak kiirtása a Google indexéből. Ezt a tanácsunkat most a Google is megerősítette.

Eric Enge, az egyik riporter beszélt arról, hogy egy ügyfele oldalának 50%-át törölte. A forgalom nem változott érdemben, de az eladás és a konverzió 50%-kal ugrott meg.

Gary Illyés erre azt válaszolta, hogy valóban nem érdemes gyenge minőségű oldalakat gyártani, mert azokat nem szívesen indexelik, és nem visznek rá minőségi forgalmat. Próbáljuk meg szűkíteni az oldalak körét.

Összefoglalva a kevesebb minőségi oldal, több és jobb minőségű forgalmat generálhat.

Ez a tanács különösen a webáruházaknak lehet nagyon fontos. Ebben segíthet egy SEO Audit, vagy egy Tartalom Audit, amely kirostálja a gyenge minőséget. Nem mellékesen a sok gyenge oldal Panda büntetéshez is vezethet.

A legtöbb algoritmus frissítés…

Az interjú kapcsán Gary Illyés arról is beszélt, hogy a legtöbb algoritmus frissítés észrevétlen maradt, és csak azokat jelentik be, amelyiknek „neve is van”. Legutóbb a RankBrain algoritmus, majd a Panda frissítés volt észrevehetetlen a webmesterek számára.

A nofollow nem megoldás

A Google szóvivője arról is beszélt, hogy a saját oldalon belül a nofollow használatának alig van értelme, és az esetek döntő többségében fölösleges a használata. Ilyen esetekben a noindex sokkal jobb megoldás lehet.

Súlyozd a webhelytérképedet

Végül egy nagyon jó tippet is adott Gary Illyés a webhelytérképekkel kapcsolatban. Arról beszélt, hogy ha egy automatikusan gyártott webhelytérképet küldünk be, amelyik az összes url-ünket tartalmazza, akkor a Google ennek kisebb súlyt adhat. Ellenben ha azt látja, hogy egy speciális webhelytérkép került beküldésre, amely csak válogatott url-eket tartalmaz, akkor azt fontosabbnak véli és hamarabb és gyakrabban látogatja meg a Google robotja.

Ez hasznos tanács, és általában is igaz, hogy a webhelytérképek remek diagnosztikai eszközként szolgálnak.

A noindexre helyezett oldalakról

Gary Illyés beszélt a noindex hatásáról is. Felmerült az a kérdés, hogy ha egy weboldalt noindexre helyezünk, majd újra indexeltetni akarunk, akkor visszanyerheti-e a helyezését. A válasz az volt, hogy az időtávtól függ.

Arra is kitért, hogy a Google időnként újra felkeresi a noindexelt weboldalakat és újra ellenőrzi azokat, ha újra noindexen találja akkor ritkítja ezeket a látogatásokat.

Page Rank továbbítása

Arra a kérdésre, hogy egy-egy link vajon mennyi linkerőt ad át, Gary Illyés azt válaszolta, hogy nem csak a Page Rankről van szó, inkább szignálok sokaságáról. Helyesebb tehát a linkerő átadása helyett a szignálok átadásáról beszélni.

Egy link tehát átadhat mást is a nyers linkerőn túl, lehet ez bizalom, relevancia, és ki tudja még mi. Bár a Google a napokban a PageRank nyilvános értékeit törölte a cégen belül még használják ezt a mutatószámot.

Záró mondat

Sok érdekes további apróságok is kiderülnek az interjúból, érdemes tehát azt akár teljes egészében is megnézni (angol nyelven) reméljük lesz folytatás!

 

 

 

Szuhi Attila

Üdv! Szuhi Attila vagyok, az ITE.hu alapítója és főszerkesztője. Fő területem a keresőoptimalizálás és az online marketing. Speciális szakterületem a Google büntetések a technikai SEO Audit és a linképítés.
Ha segítségre van szükséged, keress bátran.

4 hozzászólás

Kattints ide a hozzászóláshoz

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.