Kezdőlap » Tartalommarketing » Google: töröld a régi tartalmakat!
Tartalommarketing

Google: töröld a régi tartalmakat!

Google Panda 4.2 algoritmus

A Google az utóbbi időben sokat beszélt a régi tartalmakról, és arról, hogy mit tegyünk vele. Most határozottabban fogalmaztak.

John Mueller beszélt arról a legutóbbi webmester Hangouton, hogy mit tegyünk a régi, gyenge minőségű tartalmakkal.

A tanácsának lényege, hogy a régi és gyenge minőségű tartalmakat algoritmustól függetlenül célszerű törölni. Azt is elmondta miért ez a véleménye. Elmondása szerint, ha egy látogató érkezik a weboldalra, és talál egy remek cikket, amit hasznosnak talál, akkor talán megnézi a weboldal többi tartalmát is, de ha itt megtalálja a régi, elavult és gyenge tartalmakat, akkor ebből a látogatóból nem lesz lojális felhasználó. Nem fogja a weboldalt meglinkelni, vagy ajánlani ismerőseinek.

A tanács lényege tehát: a régi és ócska tartalmakat töröljük algoritmustól függetlenül.

Miért fontos mindez?

hirdetés

Azért mert a hazai weboldalak ezrei szenvednek attól, hogy az oldalak, bár első ránézésre rendben vannak, valójában minőségük igen gyenge. Ennek több oka lehet, indexelési probléma, duplikáció, vagy a régi nem is sejtett gyenge tartalmak. Sok weboldalnál látszik, hogy ez a gyenge tartalom az, ami visszafogja az oldal minőségét és emiatt az organikus forgalmát. És természetesen ezt bünteti a Panda és Fantom algoritmus is.

Érdekes módon a régi tartalmak most slágertéma a Google körében, ugyanis az elmúlt hónapokban többször szóba került a régi tartalmak szerepe SEO szempontból.

Korábban Gary Illyés beszélt arról, hogy általánosságban a Panda algoritmus szempontjából nem javasolják a gyenge minőségű tartalom törlését. Ő azt javasolta a gyenge tartalmakat fejlesszük fel, és adjunk az oldalhoz sok minőségi tartalmat.

Alig több mint egy hete pedig arról beszélt John Mueller hogy:

„Nem hiszem, hogy nagy rangsorolási előnnyel járna a régi tartalmak törlése. Sok esetben ezek hasznos tartalmak, amelyek megjelennek a találati listán is. Az, hogy valami régi nem jelenti azt, hogy rossz minőségű.”

Bár a nyilatkozatok némileg eltérnek, a lényeg elég jól látható:

  1. Ha van régi tartalmunk, ami jó minőségű hagyjuk meg.
  2. Ha van régi tartalmunk, ami gyenge minőségű fejlesszük fel, javítsuk.
  3. Ha erre nincs kapacitásunk, töröljük a régi tartalmakat, de ettől ne várjuk egy büntetés alól való kiszabadulást önmagában, ehhez javítani is kell az oldalon
  4. A gyenge tartalmak törlése az algoritmusoktól függetlenül felhasználói szempontból is indokoltak lehetnek.

Azt hiszem, ez a fenti menetrend jól összefoglalja a teendőket. Mi itt az ite.hu-n ha nem is túl gyakran de olykor a cikkek egy részét noindexre helyezzük. Van hír, amiről érdemes beszámolni, de nem fog keresőforgalmat hozni, vagy nincs időnk kifejteni, és a cikk nem igazán képvisel értéket. Ezeket noindexre helyezzük és csak a jobb tartalmakat indexeltetjük le. Nem tömeges jelenség ez nálunk, de indokolt lehet olykor egy kis hírportál esetében, ha a kereső szemében egy színvonalat tartani akarunk.

 

Témák

Szuhi Attila

Üdv! Szuhi Attila vagyok, az ITE.hu alapítója és főszerkesztője. Fő területem a keresőoptimalizálás és az online marketing. Speciális szakterületem a Google büntetések a technikai SEO Audit és a linképítés.
Ha segítségre van szükséged, keress bátran.

Írd meg véleményed!

Kattints ide a hozzászóláshoz

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.