A mai napon világszinten, tehát Magyarországon is új és jelentős átalakítást hajtott végre a Google a térképes találati listáján.
Az újítás lényege, hogy a találati listán, ahogy eddig is megjelennek térképes találatok is. Az újítás az, hogy, ha a felhasználó ezekre viszi az egeret, akkor a bal oldalon egy nagy dobozban plusz információk jelenek meg, a Knowledge Graphoz hasonlóan.
Az oldalsó dobozban megjelenik egy kép az üzletről, egy térképkivágat, de megjelennek az üzlet adatai, nyitvatartási ideje, telefonszáma, és pontos címe is.
Bár a hazai listán egyelőre nem sikerült reprodukálni, de külföldön megjelennek a felhasználói értékelések is (fényképpel együtt) és további ajánlott oldalak.
A változásról a mai napon számolt be a nemzetközi keresőoptimalizálási szakma is, így vélhetően globális változtatásról van szó, ami nálunk is életbe lépett.
A módosítás több következménnyel is jár. Egyrészt felértékeli a térképes találatokat, hiszen ezek az oldalak vizuálisan sokkal többet nyújtanak majd, mint a találati lista hagyományos elemei.
A második következmény, hogy a Google Cégem oldalak karbantartása is fontosabbá válik, hiszen egy jó fénykép, és az adatok kitöltése, vagy jó értékelések, nagyban növelhetik az átkattintási arányt.
Meglepő módon a dobozok betöltődési ideje igen lassú, legalábbis a Google oldalak működéséhez képest lassúnak minősíthető. Kérdés az is, hogy a felhasználók vajon mennyire viszik az egeret a térképes találatok fölé, azaz mennyien észlelik az új funkciót.
A bizonytalanságok ellenére kétségtelen, ha a fejlesztés hosszú távon megmarad, akkor felértékelheti a térképes találatok és a local SEO jelentőségét.
A változások azért is érdekesek, mert néhány hónapja a térképes találatok Magyarországon alig bukkantak fel a találati listán, a korábbi időszakhoz képest, most viszont ismét erőteljes hangsúlyt kaptak.