Kezdőlap » Google » Google keresőoptimalizálás: frissült az útmutató
Google

Google keresőoptimalizálás: frissült az útmutató

Google helyezés uralása

A Google frissítette a manuális weboldal értékelőknek szánt útmutatóját. Még fontosabb lett az E-A-T hármasa.

A keresőoptimalizálók számára az egyik legfontosabb útmutató a Google egyik dokumentuma, amelyet a weboldalak manuálisan ellenőrző értékelőknek készített.

A Google külső cégeken keresztül igen sok értékelőt alkalmaz, akiknek az a feladatuk, hogy weboldalakat értékeljenek. Ez a folyamat egyfajta visszacsatolásként szolgál az algoritmus-módosítások során.

A Google tavaly – miután ez az útmutató kiszivárgott – nyilvánosságra hozta a 160 oldalas útmutatót, és ígéretet tett rá, hogy rendszeresen frissíti azt. Néhány nappal ezelőtt ismét frissült az útmutató, és kisebb-nagyobb dolgokban változott is.

Jennifer Slag nagyon részletes útmutatót készített arról, hogy mi módosult a 2015. novemberi verzióhoz képest. Mi itt csak a fontosabb változásokat emeljük ki:

Egy weboldal minősége

Talán a legfontosabb egy új szövegrész, ami meghatározza, hogy mi a legfontosabb, egy weboldal minőségének értékelésekor. Ezek:

hirdetés

– az url fő tartalmi részének minősége és mennyisége

– a weboldalról szóló információs rész: egy blokk, amely könnyen megtalálható módon bemutatja ki a felelős a weboldal tartalmáért

– a weboldal hírneve: azaz más források hogyan tekintenek a weboldalra

– szakértelem, tekintély, és megbízhatóság (ez az un EAT hármasa)

A Google később tovább hangsúlyozza a szakértelem, a megbízhatóság és a tekintélyesség jelentőségét.

Már nem fontos a másodlagos tartalom

Szintén nagyon fontos változás, hogy míg korábban a Google hangsúlyozta a másodlagos tartalmak jelentőségét és fontosságát, ez mostanra szinte teljesen eltűnt. A másodlagos tartalom tipikusan az oldalsávban elhelyezett másodlagos információk voltak. Azonban a mobileszközök térhódításával ezek valóban másodlagossá váltak és mostanra kikerültek a dokumentumból.

Korábban a Google példaként hozta a webshopokban a kapcsolódó termékeket, mint másodlagos tartalmakat. Most már ez nem fontos az értékelés során, ezek hiányában is lehet egy weboldal magas minőségű.

Weboldal információ

Korábban a Google hangsúlyozta, hogy egy jó minőségű weboldal részletes információkat közöl magáról, az ügyfélszolgálatról és egyebekről. Mostanra ez a szekció is kikerült. Ennek oka az, hogy a Google ezt most már csak azoknál a weboldalaknál követeli meg, ahol van pénzkifizetés is.

Frissítés és UX

Érdekes módon a weboldalak frissítésénél is engedményeket tesz a Google, és az új dokumentumban már csak a legmagasabb minőségű weboldalaknál követeli meg a weboldalak rendszeres karbantartását és a friss tartalmat.
Szintén egy érdekes veszteség, hogy míg a korábbi dokumentum hangsúlyozta a weboldal design fontosságát, a mostani dokumentumban a felhasználói élmény és a design erősen háttérbe került.

A teljes dokumentum

Akit érdekel a keresőoptimalizálás annak érdemes elolvasnia a teljes dokumentumot, a fenti rövid leírás inkább csak azok számára lehet hasznos, akik ismerik a dokumentumot részleteiben és csak a változások, hangsúlyeltolódások érdeklik.

Szuhi Attila

Üdv! Szuhi Attila vagyok, az ITE.hu alapítója és főszerkesztője. Fő területem a keresőoptimalizálás és az online marketing. Speciális szakterületem a Google büntetések a technikai SEO Audit és a linképítés.
Ha segítségre van szükséged, keress bátran.

Írd meg véleményed!

Kattints ide a hozzászóláshoz

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.