Utoljára frissítve: november 10, 2014
Témakör: Tartalom

A tartalommarketing, mint általában az online marketing egésze tele van féligazságokkal, rosszabb esetben hazugságokkal. A tartalommarketing egyre fontosabbá válik, és remélhetőleg idővel egy tisztulási folyamaton is végigmegy. Ehhez azonban hasznos lenne, ha néhány dolgot egyértelművé tennénk a megrendelőink előtt és leszámolnánk néhány tévedéssel.

A legjobb cikkeket csak a saját oldalunkon kell közzétenni

Egy tökéletes példája a féligazságnak. Egy kezdő vállalkozás esetén hiába írunk fantasztikus blogbejegyzéseket naponta, ha azokat csak jó esetben a barátok és hozzátartozók olvasnak el. Lehet, egy év múlva felfut majd az oldalunk, de ezt el kell érni, és ehhez a legjobb módszer, ha megjelenünk minőségi tartalmakkal más oldalakon is, ahonnan új látogatókat tudunk szerezni.

A kérdés tehát az, hogy ha írtunk egy frenetikus bejegyzést vagy szenzációs hírt, akkor azt saját oldalunkon tegyük közzé, vagy próbáljuk meg eljuttatni, a piacvezető online portálra? Kezdő vállalkozásként nem kérdés, melyik a jó döntés.

A cél az indulásnál, hogy felhívjuk magunkra a figyelmet. Ehhez kellenek a minőségi bejegyzések, de kell az is, hogy tudjanak rólunk.
Tanuljuk meg elengedni legjobb tartalmainkat! Így szerezhetünk új látogatókat, bizalmat, elismertséget és nevet szakmánkban.

Mindenki tud, és mindenkinek kell cikkeket írni

Tunyuló lovas nemzetként gyakran esünk át a paripa túloldalára. Míg korábban a céges weboldalak csupán néhány lapból álltak, most egyre-másra jelennek meg a blogok, ahol a szakember a kőműveskanál letétele után azonnal, igényes bloggerré lényegül át, ahol a minőségi habarcskészítés szakmai fortélyait osztja meg a lelkes olvasótáborával.

Vagy nem. Legyünk őszinték, a legtöbb weboldal tulajdonostól nem várhatjuk el, hogy rendszeresen publikáljon oldalán és erre nem is biztos, hogy szükség van. Persze keresőoptimalizálási szempontból hasznos a rendszeresen frissülő tartalom, és a long tail kulcsszavakra optimalizált cikkek, de lehet, hogy nem ez az ideális megoldás.

Hirdetés

hirdetés

Mindenki tud írni, de rajzolni is tud mindenki, mégis csak kevesekből lesz Munkácsy. A rosszul megírt blogbejegyzések ráadásul ronthatják is a cég hitelességét, lehet, hogy jobban járunk, ha szövegíróra bízzuk a munkát, és mi az online marketing más területén mélyülünk el, vagy egyszerűen csak annyi időt szakítunk az online marketingre, hogy tudjuk mivel bízzuk meg a marketinges szakembert és mi addig inkább felépítjük megrendelőink házát.
A szövegírás, sok oldaltulajdonos számára idő- és éppen ezért pénzpocsékolás. Ha nincs hozzá tehetsége, vagy nem szán időt ennek a szakmának az elsajátítására, akkor valószínűleg inkább árt az üzletének, sem mint használ.

A minőségi tartalom, önmagában siker

Ez egy szimpla hazugság. Még a legcsodálatosabb tartalom sem ér semmit, ha nem jut el a közönséghez. A minőségi tartalom önmagában kevés a sikerhez. Azt is meg kell tervezni, hogyan népszerűsítsük a bejegyzést. És sajnos, ehhez önmagában az kevés, hogy megosztjuk Facebook oldalunkon.

Ha minőségi tartalmat sikerült létrehoznunk tervezzük meg, hogy az hogyan jut el a célközönséghez. Sőt, még a tartalom előállítása előtt gondoljuk át kinek és milyen célból írunk.

Tervezzük meg, hogy a már meglévő csatornákon túl milyen egyéb módszereket fogunk felhasználni a cikk népszerűsítésére. Tűzzünk ki célokat!
Önmagában a minőségi tartalom nem elegendő a sikerhez.

Egy-két cikk, elegendő a sikerhez!

Hazugság. A tartalommarketing sajnos csak hosszú távon működik. Hiába jut el egy-két cikkünk, akár a legnagyobb hírportálokra is, az így érkező látogatók hamar elkopnak, ha nem tudjuk érdeklődésüket fenntartani. A siker kulcsa a rendszeresség, és a hosszú távú gondolkodás. Ahhoz, hogy egy weboldalból márka váljon nagyon sok időt és pénzt igényel és egy-két blogbejegyzés ehhez messze nem elegendő.

Ilyenkor szokott az előfordulni, hogy a tartalommarketinget haszontalannak kiáltják ki, és inkább visszatérnek a linképítéshez, ami tartalom nélkül ma már öngyilkosság.

A rövid/hosszú cikk a nyerő

A guru megmondja, hogy a rövid cikkek a nyerők, mert ezt olvassák el az emberek. A másik guru pedig azt mondja, a hosszú cikk a nyerő, mert azt szeretik a keresőmotorok.

Az igazság azonban az, hogy kár a cikk hosszával foglalkozni, amíg az alapok nincsenek tisztázva. Ki a célközönségünk, hogyan szólítsuk meg, milyen minőségű tartalmat adunk, és a többi. Ha az alapok világosak, írhatunk rövid impulzus cikkeket és hosszú elemző cikkeket is, mert egy weboldalon mind a kettőnek helye van.

A több tartalom mindig jobb, mint a kevés

Ez az állítás csak abban az esetben igaz, ha az összes tartalmunk minőségi. Igen, a több minőségi tartalom jobb, mint a kevesebb minőségi tartalom, de ezt igen kevesen engedhetik meg maguknak.

Fókuszáljunk a célközönségünk igényeire, a cikkeknek legyen célja, és legyen jó minőségű. Ha ezeket vállalni tudjuk minden cikk esetében, akkor van értelme, a több cikknek, egyébként nem.

Minden tartalom, ami megjelenik az oldalunkon, hozzájárul a cégünkről kialakított képhez. Ezt a képet aligha javítja a sok, de igénytelen tartalom. Van tehát, amikor a kevesebb több, a tartalommarketingben is.

A tartalomépítés váltja fel a linképítést

Ez sem igaz, bár alighanem ez a tartalommarketingesek kedvenc mondata. A linképítés olcsó és jó módszernek tűnt egészen a Google Pingvin algoritmusának megjelenéséig. Ezt követően egyre több keresőoptimalizáló állt át tartalomgyártásra, ám ez ritkán volt sikeres és valljuk be ennek nem sok köze van a tartalommarketinghez.

Ennek lett az eredménye az idehaza is egyre terjedő, tévesen PR cikknek nevezett megoldás, amikor 1000-1500 karakteres írás és link hivatott erősíteni a megrendelő oldalát. Félreértés ne essék, ez igen jól működő módszer és a kis költségvetésű hazai kkv szektorban sokszor nincs is más út, de hosszú távon ez is nagyon rizikós megoldás és semmi köze a tartalommarketinghez.

Amíg a Google algoritmusában a linkek olyan fontos szerepet töltenek be, mint ma, és amíg a találati lista minősége drasztikusan romlik a linkek nélkül, addig a minőségi linképítésnek továbbra is fontos szerepe van az online marketingben. A tartalommarketing nem váltja le a linképítést, hanem alapot ad ahhoz.

Szerző: Zubor Kata

Zubor Kata okleveles közgazdász, kiemelt területe a tartalommarketing és a szövegírás

Írd meg a véleményed!

Az e-mailcímed nem lesz nyilvános. A * jelölt mezők kötelezőek.

{"email":"Email address invalid","url":"Website address invalid","required":"Required field missing"}

Cikkek a témában

november 3, 2022

22MEGOSZTÁSFacebookFeliratkozás Hány karakter egy oldal szöveg? Hány szó

október 24, 2022

22MEGOSZTÁSFacebookFeliratkozás Ebből a cikkből megtudhatód mi az a

október 19, 2021

22MEGOSZTÁSFacebookFeliratkozás Ahogy ígértem elkészült a második cikk az

október 7, 2021

22MEGOSZTÁSFacebookFeliratkozás A szokásos Webmester Hangout-on arról kérdezték John


INGYENES!

TÖLTSD LE A GOOGLE 100 SEO TANÁCSÁT

A Google 100 legfontosabb keresőoptimalizálási tanácsa!