Kezdőlap » Google » Hírhullám algoritmus, vagy minőségi változások?
Google

Hírhullám algoritmus, vagy minőségi változások?

Google szörf

A Searchmetrics elemzése szerint az elmúlt napok algoritmusfrissítései a hírekről szóltak. Mások szerint a minőség volt a fókuszban. Mi az igazság, hogyan módosult a Google algoritmusa?

A Serachmetrics elemző cég egy komoly elemzést tett közzé tegnap a június 17-én, és ezt követő napokban észlelt Google algoritmus frissítésről. A cég „Hírhullám algoritmusnak” nevezi a mostani felmérést, mivel felmérésük szerint a mostani változás egyértelmű nyertesei a nagy hírszolgáltató portálok. Amerikában a Wall Street Journal, a Fox News, Németországban a Spiegel, Angliában a BBC, és így tovább.

Google hírhulám

A Searcmetrics elemzése szerint a mostani frissítés lényege az volt, hogy a Google trendkövetőbbé vált és képes arra, hogy valós időben kövesse a felhasználók kereséseseit, így képes értelmezni mi az aktuális, trendi téma és ezek szerint módosítani a találati listáját.

Marcus Tober a cég vezetője egy példát is hoz minderre. A „US Open” keresésre a Google nem elsősorban a teniszrendezvényt hozza fel találatként, hanem a most zajló amerikai, hasonló elnevezésű golf-rendezvényt, ami bár lényegesen kisebb esemény, mégis most zajlik, így a felhasználók keresései is inkább erre vonatkoznak.

Nem véletlen, hogy a Google hivatalos blogján éppen június 7-én jelentette be, hogy megújul a Google Trends, és úgy tűnik ez azonnal integrálva is lett a Google keresőalgoritmusába. Ráadásul a közelmúltban a Twitterrel kötött egyezségnek köszönhetően a Google már szinte másodperces lemaradás nélkül látja a népszerű trendeket a közösségi médián is.
Marcus Tober mindehhez hozzáteszi, hogy a változások elsősorban a hírekhez kapcsolódó keresőkifejezéseket érintette, de mivel a hírek gyorsan változnak, ezért a találati lista is sokkal változékonyabb lehet majd a jövőben. A Google már korábban is jutalmazta a friss tartalmakat. A mostani frissítés ennek lehet egy kiterjesztése.

hirdetés

Minőségi algoritmus?

A fenti megállapítások igen jól alá vannak támasztva adatokkal, ám érdekes, hogy sokan mást is látnak a mostani frissítésben. Mi is írtunk róla tegnap, hogy véleményünk szerint a május eleji Minőségi algoritmusfrissítés egyfajta módosításáról van szó.

Ezt a teóriát több neves szakértő véleménye is alátámasztja, akik a korábban büntetett oldalaknál észleltek változásokat. Ez a mi tapasztalatunk is, és a Searchmetrics is kiemeli, hogy a mostani változás vesztesei általában a gyenge minőségű weboldalak.

Úgy tűnik tehát, hogy egyszerre kettős módosítás történhetett, vagy a változások valamilyen módon összefüggnek. Ezt támaszthatja alá az is, hogy az automata algoritmusfigyelők igen nagy változásokat jeleztek. A Mozcast például történetének egyik legmagasabb értékét mérte.

Hogyan hathat mindez a kicsikre?

A tapasztalataink szerint a kicsi, de igényes weboldalak nyertesei a változtatásoknak. Az, hogy a hírek nagyobb hangsúlyt kapnak a találati listán, viszont egyértelműen kedvezőtlen változás, különösen azért, mert olykor általános jellegű szavak is kaphatnak aktuális értelmezést. Jó példa erre, megnézni jelenleg a kerítés szót, ami egy általános kifejezés, jelenleg mégis a hírportálok érnek el jó helyezést az aktuálpolitikai történések miatt.

hírhullám algoritmus a magyar találati listán

Ha így nézzük a vesztesek olykor a kisebb cégek is lehetnek. Ezek azonban jellemzően csak egy-két napos, legfeljebb hetes visszaesést hozhatnak a kicsiknél, hiszen ezek a hírek időben nagyon dinamikusan változnak.

Mi nem?

Ahogy írtuk korábban, a Google cáfolta a Panda és Pingvin frissítés tényét, és cáfolta azt is, hogy a HTTPS szignál kapott volna nagyobb súlyt.

Szuhi Attila

Üdv! Szuhi Attila vagyok, az ITE.hu alapítója és főszerkesztője. Fő területem a keresőoptimalizálás és az online marketing. Speciális szakterületem a Google büntetések a technikai SEO Audit és a linképítés.
Ha segítségre van szükséged, keress bátran.

Írd meg véleményed!

Kattints ide a hozzászóláshoz

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.