Augusztus 1-én széleskörű algoritmusfrissítést hajtott végre a Google. A szokásoktól eltérően a Google szóvivője igen sok kérdésre válaszolt.

Frissítés

A nagy augusztusi algoritmusfrissítés a Medic Update elnevezést kapta, mivel elsősorban az egészségügyi oldalakat érintette. Érdekes módon az augusztus 1-i frissítést követően számos visszarendeződés volt megfigyelhető, ezek közül legintenzívebb a szeptember 27-i Birthday algoritmus frissítés, valamint az október 4-i algoritmusfrissítés.

Széleskörű algoritmusfrissítés

Ahogy a SEO csoportunkban írtam tegnap komoly helyezésváltozások voltak augusztus 1-én a magyar és nemzetközi találati listán is. Nem kellett sokat várni és a Google hivatalos közleményben jelezte, hogy valóban módosítottak az algoritmuson. Ezt csak akkor teszi a Google, ha valóban jelentős változtatás történt.

Danny Sullivan a Google új PR felelőse a Twitteren mondta el a legfontosabbakat:

„Ezen a héten útjára engedtünk egy széleskörű, az alapalgoritmust érintő frissítést, ahogy azt egy évben számos alkalommal megtesszük. Javaslatunk ugyan az ami márciusban is volt.”

De mi is volt a márciusi javaslata a Google-nak?

Nos, semmi különös, csupán azt írták akkor is, hogy naponta olykor több algoritmusfrissítést is végrehajtanak. ezek jelentős része egy-egy specifikus területre koncentrál, de az évben vannak nagyon szélesebb körű algoritmus frissítések. Ez történt márciusban, áprilisban és most augusztus 1-én is.

algoritmus frissítés hatása

Egyik oldalam organikus forgalma a frissítés előtt (narancs) és a frissítés után (kék). Jól látszik a változás.

Az ördög a részletekben rejlik

Természetesen mindenkit az érdekel, hogy mit is jelent az, hogy széleskörű algoritmusfrissítés?
Nos, a legfontosabb, hogy ilyen esetben az alapalgoritmus módosul. De nézzük meg miket árult el a mai napon erről Danny Sullivan! Számos twitter-üzenetben próbálta a lényeget elmondani.

„Amikor olyan frissítésünk van, ami valamilyen specifikus területet módosításával javítható, megpróbáljuk ezt elmondani. Az ilyen széleskörű algoritmusfrissítéseknél azonban nincs olyan konkrét dolog amit csinálni kellene. És azt gondoljuk, hogy fontos, hogy az emberek megértsék – nem muszáj megjavítani azt, ami nincs eltörve.”

„Van, amikor vannak konkrét területek, amihez nyúlni kell, az oldalsebesség, a biztonság, stb. De ez a frissítés nem erről szól. ez sokkal tágabb, és fontosabb, hogy az emberek megértésék, hogy nagyobb összképet kell tekinteniük.”

„Jól akarsz teljesíteni, az ilyen széleskörű algoritmusfrissítéseknél? Legyen nagyszerű tartalmad!. Igen, ugyan az az unalmas válasz. De ha szeretnéd megérteni mit értünk nagyszerű tartalom alatt, olvasd el a manuális értékelőinknek készült 200 oldalas útmutatót.

Később Danny Sullivan arról írt, hogy neki sikerült meggyőznie a Google-t arról, hogy igenis jelentsék be a szélesebb körű algoritmusfrissítéseket és mondják el az embereknek, hogy ez az alapalgoritmust érintő változtatás, mert ez is hasznosabb, mintha csak annyi hangzik el, hogy módosítás történt.

Majd később visszahivatkozik egy korábbi üzenetre, amelyben az hangzik el, hogy nincs semmi baj azokkal az oldalakkal amelyek ilyenkor hátrébb esnek. Valójában az történik, hogy olyan oldalak, amelyek korábban alulértékeltek voltak, a módosításoknak köszönhetően feljebb tudtak jönni.

Mi a lényeg a mostani frissítésnél?

Danny Sullivan elmondta a lényeget, de összefoglalva:
– az alapalgoritmus módosult széleskörűen
– a hátraeső oldalak nem büntetést kaptak, hanem amelyek megelőzték, azokat jobbnak talált a Google új algoritmusa ( tehát nem büntetés)
– ha jól akarsz szerepelni legközelebb az ilyen frissítéseknél legyen az oldaladon remek tartalom. És ha tudni akarod mi az olvasd el a Google manuális ellenőreinek készült útmutatót.

Röviden ennyi a lényeg.

Hatások

Mind külföldön, mind idehaza nagyon komoly hatásai vannak a mostani frissítésnek. A SEO FB csoportban rengeteg példát láthatsz erre vonatkozóan (természetesen szinte mindenki jól jött ki belőle). De természetesen a SEO-ban ahány nyertes, annyi vesztes. Bár vélhetően aki foglalkozik az oldalával és a keresőoptimalizálással azok valóban a nyertesek oldalán tömörülhetnek azokkal szemben akik kevéssé koncentrálnak tudatosan a weboldalukra.

startlap google forgalom

Idehaza a nagy márkák közül a SEMRUSH adatai alapján első pillantásra nyertesnek tűnik az Alza.hu, a napi.hu, a webbeteg.hu, a mobilarena.hu, inkább hátrányosan érintette a frissítés a portfolio.hu-t, a hazipatika.com-ot, de itt sokkal kisebb a csökkenés, a hibahatáron belülinek tűnik. Alapvető benyomás, hogy a nagy márkák nyertesek.

webbeteg google forgalom

Szerző: Szuhi Attila

Üdv! Szuhi Attila vagyok, az ITE.hu alapítója és főszerkesztője. Fő területem a keresőoptimalizálás és az online marketing. Speciális szakterületem a Google büntetések, a technikai SEO Audit és a linképítés.
Ha segítségre van szükséged, keress bátran.

Írd meg a véleményed!

Az e-mailcímed nem lesz nyilvános. A * jelölt mezők kötelezőek.

{"email":"Email address invalid","url":"Website address invalid","required":"Required field missing"}

Cikkek a témában

október 6, 2023

183MEGOSZTÁSFacebookFeliratkozás A Google két nap alatt útjára engedte

augusztus 22, 2023

183MEGOSZTÁSFacebookFeliratkozás A Google egy órája jelentette be, hogy

március 15, 2023

183MEGOSZTÁSFacebookFeliratkozás A Google hivatalos Twitter oldalán jelentette be,

szeptember 12, 2022

183MEGOSZTÁSFacebookFeliratkozás A Google hivatalos Twitter oldalán jelentette be,


INGYENES!

TÖLTSD LE A GOOGLE 100 SEO TANÁCSÁT

A Google 100 legfontosabb keresőoptimalizálási tanácsa!