Utoljára frissítve: június 16, 2016
Témakör: Google Ads
mi ez? SEO hírek

Áprilisban jeleztük először, hogy a Google zöld színű Adwords hirdetéseket tesztel. Tegnaptól hivatalosan ez a hirdetések színe.

Google közlemény

A Google évek óta folyamatosan teszteli a Google hirdetéseket, és azok színét. A zöld színű hirdetéseket is láttuk már évek óta, de igazán idén áprilisban lett tömeges a tesztelésük.

A Google tegnap hivatalosan is közölte, hogy a zöld szín továbbá már nem áll tesztelés alatt, hanem ez lett az Adwords hirdetések alapszíne, és világszerte minden felhasználó számára ez lesz a normális megjelenése a hirdetéseknek.

A Google hivatalos közleményében ezt írja:

„Folyamatosan tesztelünk, hogy a találati listánk megjelenése javuljon. Kísérleteztünk a zöld hirdetési címkével is és a felhasználók, valamint a hirdetők pozitív visszajelzései után úgy döntöttünk, hogy globálisan ez lesz az alapértelmezett hirdetési szín. A célunk az, hogy a találati lista könnyen használható legyen, és a címkézés egyértelmű.”

Mondta el a Google szóvivője a Search Engine Land-nek a legnagyobb keresőoptimalizálási portálnak.

Hirdetés

hirdetés

Ilyen lett:

Ilyen volt:

Az új hirdetési szín tökéletesen megegyezik azzal a színnel, amit a Google az url-ek megjelenítésére is használ. A cég közleménye szerint tesztelték a felhasználókat, hogy a különböző színek bármilyen módon befolyásolják-e a felhasználókat, hogy megtudják különböztetni a természetes és fizetett találatokat, de állításuk szerint nem találtak különbséget.

A Google elmondása szerint a zöld hirdetési forma hamarosan minden eszközön és minden országban az alapértelmezett lesz, így aki esetleg találkozna még a régi sárga hirdetéssel, már vélhetően nem sokáig fog.

Szakértői reakciók

Bár a Google közleményében azt állította, hogy a zöld szín nem befolyásolja a felhasználók átkattintását, a legtöbb szakértő ezt erősen kétségbe vonja. Míg korábban a sárga szín erősen eltért a találati lista egyéb elemeitől, a mostani zöld szín harmonikusan illeszkedik az url megjelenítések színéhez, így a hirdetések sokkal jobban beleolvadnak a találati listába, mint a korábbi sárga verzió.

A Google bevételeinek döntő részét az Adwords hirdetések adják, így nehéz elképzelni, hogy a Google nem tenne meg mindent a hirdetések optimalizálása és a bevételek növelése érdekében.

Nem ez az első teszt

A Google egyébként folyamatosan teszteli az Adwords hirdetési rendszer színeit. Van, amikor a hirdetések háttérszínét változtatta meg, az utóbbi időben elsősorban a hirdetési címke színe változott.

Láttunk már lila címkét, de teszt jelleggel vörös hirdetési címke is felbukkant már a találati listán.

lila Adwords

 

Szerző: Szuhi Attila

Üdv! Szuhi Attila vagyok, az ITE.hu alapítója és főszerkesztője. Fő területem a keresőoptimalizálás és az online marketing. Speciális szakterületem a Google büntetések, a technikai SEO Audit és a linképítés.
Ha segítségre van szükséged, keress bátran.

Írd meg a véleményed!

Az e-mailcímed nem lesz nyilvános. A * jelölt mezők kötelezőek.

  1. Pontosan! Ezt mi is erőteljesen kétségbevonjuk, mert a Google minden döntése mögött nagyon, nagyon, nagyon sok tesztelés áll. 🙂 S engedelmeddel be is csatolom az én verziómat erről. 🙂

    1. Szia!

      Köszi a hozzászólást, a cikket is elolvastuk, de szerintem sokan nem jönnek rá, hogy a nevedre kell linkelni, szóval jobban jársz, ha a hozzászólásodba rakod be legközelebb az urlt.

{"email":"Email address invalid","url":"Website address invalid","required":"Required field missing"}

Cikkek a témában

augusztus 16, 2016

19MEGOSZTÁSFacebookFeliratkozás Egy nap sem kellett és a magyar

augusztus 15, 2016

19MEGOSZTÁSFacebookFeliratkozás Aki keveset fizet, az csak korlátozott adatokat

június 16, 2016

19MEGOSZTÁSFacebookFeliratkozás Áprilisban jeleztük először, hogy a Google zöld

április 15, 2016

19MEGOSZTÁSFacebookFeliratkozás Ma megjelentek Magyarországon is, Európában tömegesen tesztelte


INGYENES!

TÖLTSD LE A GOOGLE 100 SEO TANÁCSÁT

A Google 100 legfontosabb keresőoptimalizálási tanácsa!