Áprilisban jeleztük először, hogy a Google zöld színű Adwords hirdetéseket tesztel. Tegnaptól hivatalosan ez a hirdetések színe.
Google közlemény
A Google évek óta folyamatosan teszteli a Google hirdetéseket, és azok színét. A zöld színű hirdetéseket is láttuk már évek óta, de igazán idén áprilisban lett tömeges a tesztelésük.
A Google tegnap hivatalosan is közölte, hogy a zöld szín továbbá már nem áll tesztelés alatt, hanem ez lett az Adwords hirdetések alapszíne, és világszerte minden felhasználó számára ez lesz a normális megjelenése a hirdetéseknek.
A Google hivatalos közleményében ezt írja:
„Folyamatosan tesztelünk, hogy a találati listánk megjelenése javuljon. Kísérleteztünk a zöld hirdetési címkével is és a felhasználók, valamint a hirdetők pozitív visszajelzései után úgy döntöttünk, hogy globálisan ez lesz az alapértelmezett hirdetési szín. A célunk az, hogy a találati lista könnyen használható legyen, és a címkézés egyértelmű.”
Mondta el a Google szóvivője a Search Engine Land-nek a legnagyobb keresőoptimalizálási portálnak.
Ilyen lett:
Ilyen volt:
Az új hirdetési szín tökéletesen megegyezik azzal a színnel, amit a Google az url-ek megjelenítésére is használ. A cég közleménye szerint tesztelték a felhasználókat, hogy a különböző színek bármilyen módon befolyásolják-e a felhasználókat, hogy megtudják különböztetni a természetes és fizetett találatokat, de állításuk szerint nem találtak különbséget.
A Google elmondása szerint a zöld hirdetési forma hamarosan minden eszközön és minden országban az alapértelmezett lesz, így aki esetleg találkozna még a régi sárga hirdetéssel, már vélhetően nem sokáig fog.
Szakértői reakciók
Bár a Google közleményében azt állította, hogy a zöld szín nem befolyásolja a felhasználók átkattintását, a legtöbb szakértő ezt erősen kétségbe vonja. Míg korábban a sárga szín erősen eltért a találati lista egyéb elemeitől, a mostani zöld szín harmonikusan illeszkedik az url megjelenítések színéhez, így a hirdetések sokkal jobban beleolvadnak a találati listába, mint a korábbi sárga verzió.
A Google bevételeinek döntő részét az Adwords hirdetések adják, így nehéz elképzelni, hogy a Google nem tenne meg mindent a hirdetések optimalizálása és a bevételek növelése érdekében.
Nem ez az első teszt
A Google egyébként folyamatosan teszteli az Adwords hirdetési rendszer színeit. Van, amikor a hirdetések háttérszínét változtatta meg, az utóbbi időben elsősorban a hirdetési címke színe változott.
Láttunk már lila címkét, de teszt jelleggel vörös hirdetési címke is felbukkant már a találati listán.
Pontosan! Ezt mi is erőteljesen kétségbevonjuk, mert a Google minden döntése mögött nagyon, nagyon, nagyon sok tesztelés áll. 🙂 S engedelmeddel be is csatolom az én verziómat erről. 🙂
Szia!
Köszi a hozzászólást, a cikket is elolvastuk, de szerintem sokan nem jönnek rá, hogy a nevedre kell linkelni, szóval jobban jársz, ha a hozzászólásodba rakod be legközelebb az urlt.
Szia!
Jogos, akkor engedelmeddel: http://pallascommunication.hu/bezoldultek-az-adwords-hirdetesek/