Rendszeresen beszámolunk oldalunk forgalmi adatairól, mivel fontosnak tartjuk a nyitottságot, és mert talán az is segítheti olvasóinkat saját oldaluk fejlesztésében. Komoly dilemma elé is kerültünk.
Havi forgalom
Szeptember hónapban látogatói csúcsot döntöttünk 8634 látogatót regisztráltunk az oldalon. Ez talán nem tűnik elsőre jelentős számnak, de a keresőoptimalizálás nem egy tömegeket vonzó téma. Ez a szám ebben a szegmensben igen szép eredménynek tekinthető.
Hasonlóan nagy érdeklődés volt az oldal iránt a mobil algoritmus futásának hónapjában, áprilisban, de míg a mostani eredmény inkább egy szerves fejlődés része, addig az áprilisi egy téma körül koncentrálódott.
A statisztikát megnézve jól látható, hogy az oldal forgalma folyamatosan emelkedik.
A látogatók forrása
Az oldal látogatóinak közel fele a keresőn keresztül érkezik az oldalra, ez 49%-ot jelent. A második legjelentősebb forrás a közvetlen látogatók, ez 22%-ot jelent. 17% érkezik hivatkozásokon keresztül, és 12% a közösségi média révén.
Mi azt különösen fontosnak tartjuk, hogy az oldal forgalmi forrásainak eloszlása egyenletes legyen. Ehhez képest az organikus forgalom aránya még mindig túl magasnak tekinthető, és alacsony a közösségi média aránya.
Amin a jövőben mindenképpen szeretnénk javítani az pedig a direkt forgalom, de ehhez a felhasználói élményt/tartalmat kell javítanunk.
A hivatkozások közül a legtöbb forgalmunk az entity.hu-ról van, amit a hirstart, a 444 és a jankate.hu, saját büntetéselemző oldalunk követ.
Felhasználói adatok
Az oldalon az átlagos tartózkodási idő 7:06 perc, ami remek számnak tekinthető, és a visszafordulási arány is 27% alatt van kevéssel.
Az oldalak közül jellemzően a statikus tartalmaink a legnépszerűbbek és van néhány olyan blogbejegyzés, ami igen szép számú látogatót tudhat magáénak. Leglátogatottabb oldalaink között van a linképítési tanfolyamunk, de jól teljesítenek az érdekességek, például a Google munkaerő-toborzásáról szóló hírek, az olyan esettanulmányok, mint az apróhirdetési piacot elemző cikkünk, és a nagyobb hírek, mint amilyen a mobil algoritmus.
A tapasztalatok szerint a szűken értelmezett szakmai hírek hozzák a legkevesebb látogatót.
Benne vagyunk a Google hírekben
Az oldal nyáron bekerült a Google Hírekbe is, mint hiteles hírforrás. Ezáltal az oldal a Google által is elismert módon hírportállá vált. Ez azért is fontos számunkra, mert a Google hírekbe való bekerülést manuálisan ellenőrzik. Mindez nagy elismerés az oldalunk számára, ugyanakkor a Google News által hozott forgalom elhanyagolható nagyságrendű.
Tapasztalatok és tanúságok
Az egyik tanulság, hogy az oldal bár a keresőben jól teljesít, komoly hiányosságai vannak az e-mail marketing és a közösségi média terén. Ezen a jövőben mindenképpen javítani akarunk.
A másik tanulság, hogy bár az oldalt kifejezetten SEO hírportálnak terveztük, de jellemzően ezek a legkevésbé olvasott hírek. A szűk szakmai hírekre csak kevesen kíváncsiak, mert ezek jellemzően csak azokat érdeklik, akiknek ez a munkájuk.
Sokkal nagyobb igény van érdekességekre, esettanulmányokra, tippekre. Ezek azok a cikkek, amit sokan megosztanak és sokan el is olvasnak. A szűken vett SEO hírek közül csak a nagy események érdeklik olvasóinkat. Ugyanakkor a hírek napi szintű előállítása a szakmai írásoktól veszi el a teret és időt.
Mindez elég komoly dilemmát jelent. Az olvasók zömének érdeklődése eltér eredeti céljainktól. A mindennapos SEO hírekre viszonylag korlátozott az érdeklődés. Sokkal inkább igény van a hasznos, saját oldalon is használható tanácsokra/tippekre.
Mindez arra késztet minket, hogy átgondoljuk a tartalomstratégiánkat is. Hamarosan erről olvasóinkat is megkérdezzük.