Előfordul egy weboldallal, hogy egy idő után megváltoztatja a témáját, de mi a helyes eljárás ilyenkor?

Ez a kérdés merült fel a Google Webmester Hangoutján. A konkrét kérdés úgy hangzott:

„Tegyük fel, hogy korábban betegségekkel és kórházakkal foglalkozott az oldalam, de utána szűkítettem a területet az egyes orvosok profiljára. Hogy látja ezt a kérdést a Google, a véleményem szerint ez inkább előrelépés?”

John Mueller válaszában kifejti, hogy teljesen normális dolog az interneten, hogy egy weboldal témát vált. Emiatt nem kell új weboldalt indítani, de ezt a változást eltitkolni sem szabad a felhasználók előtt.

„Ez teljesen normális egy weboldal életében. A weboldalak témája és területe idővel változik. Ez nem olyan dolog, amit titkolni kellene, vagy teljesen külön új weboldalt kellene emiatt létrehozni. A személyes véleményem az, hogy az teljesen természetes, hogy idővel egy weboldal új területekkel kezd el foglalkozni, majd arra helyezi a hangsúlyt, vagy szélesíti az érintett témák körét. „

Hirdetés

hirdetés

John Mueller arra is felhívja a figyelmet, hogy ilyen esetben arra kell odafigyelni, hogy a weboldal célja továbbra is érthető legyen a látogatók számára.

A Google számára tehát teljesen normális dolog az, ha egy weboldal témát vált, különösen ha ez egy szerves folyamat része.

A radikális váltások hatása

Felmerül azonban a kérdés, mi a helyzet, ha egy weboldal teljesen új tartalommal jelentkezik. Ez igen gyakran előfordul, különösen azoknál, akik keresőoptimalizálással foglalkoznak, hogy megvásárolnak egy lejárt domain nevet, és kihasználva esetlegesen annak linkprofilját, egy teljesen új témával jelentkeznek a weboldalon.

Mit gondol erről a Google?

A tapasztalatom az, hogy ez is teljesen természetes folyamat és a Google ezt sem tekinti manipulációnak. Jó példa erre az ite.hu, amely korábban egy innovatív oktatástechnológiákkal foglalkozó weboldal volt, amelyet 2013-ban regisztráltak le, amikor a korábbi tulaj felhagyott a domain használatával. Már az ite.hu az egyik legolvasottabb keresőoptimalizálási portállá vált, amely szinte minden releváns kulcsszóra igen jó helyezést ér el.

A régi linkek hatását ugyanakkor jól jelzi, hogy az „innovatív oktatási technológiák” kifejezésre az ite.hu főoldala jelenleg is a 7. helyen szerepel, pedig – a mostani cikkig ezek a kifejezések nem szerepeltek a weboldalon, de a korábbi linkek ezzel a kulcsszóval is linkelték az ite.hu-t.

Egy másik hasonló példa a tavaly ősszel indított kertészeti oldalunk, amely egy népszerű szórakozóhely lejáró domain nevét vette át (szerepelt benne a kert szó).

A weboldal tehát csak nyolc hónapos, ennek ellenére a Google gyorsan újraértelmezte az oldal célját és témáját, amiről az organikus forgalom növekedése is árulkodik.

Anna kertje

Bár a Google itt gyorsan újraértelmezte a tartalmat, azonban az oldal az Authority státuszt még nem kapta meg, aminek az is oka lehet, hogy a korábbi weboldal erős márkanév volt.

Az organikus forgalom azonban jól mutatja, hogy a weboldal nem szenved hátrányt amiatt, hogy korábban a weboldal más témával foglalkozott.

Lehet tehát bátran kísérletezni, és új tématerületekkel foglalkozni saját weboldalunkon is.

Szerző: Szuhi Attila

Üdv! Szuhi Attila vagyok, az ITE.hu alapítója és főszerkesztője. Fő területem a keresőoptimalizálás és az online marketing. Speciális szakterületem a Google büntetések, a technikai SEO Audit és a linképítés.
Ha segítségre van szükséged, keress bátran.

Írd meg a véleményed!

Az e-mailcímed nem lesz nyilvános. A * jelölt mezők kötelezőek.

{"email":"Email address invalid","url":"Website address invalid","required":"Required field missing"}

Cikkek a témában

november 3, 2022

22MEGOSZTÁSFacebookFeliratkozás Hány karakter egy oldal szöveg? Hány szó

október 24, 2022

22MEGOSZTÁSFacebookFeliratkozás Ebből a cikkből megtudhatód mi az a

október 19, 2021

22MEGOSZTÁSFacebookFeliratkozás Ahogy ígértem elkészült a második cikk az

október 7, 2021

22MEGOSZTÁSFacebookFeliratkozás A szokásos Webmester Hangout-on arról kérdezték John


INGYENES!

TÖLTSD LE A GOOGLE 100 SEO TANÁCSÁT

A Google 100 legfontosabb keresőoptimalizálási tanácsa!