Kezdőlap » Keresőoptimalizálás » Így használja a Google az átkattintási adatokat!
Keresőoptimalizálás

Így használja a Google az átkattintási adatokat!

Google algoritmus frissítés

Ritkán beszél arról a Google, hogy miként használja az átkattintási adatokat, most mégis megtette.

John Mueller, a Google szóvivője egy a webmestereknek szóló Hangouton beszélt arról, hogy miképpen használja a Google az átkattintási adatokat a rangsorolásban.

Mint közismert, a találati listán a felhasználók jellemzően a legelső találatra kattintana, majd egyre kisebb eséllyel a második, harmadik és a további találatokra. Jellemző, hogy a kattintások 90-95%-át az első tíz találat kapja, és ennek akár 30-40%-át a legelső találat.

Keresőoptimalizálási körökben régóta vitatéma, hogy hogyan és miként használja a Google ezeket az átkattintási adatokat. Sok SEO-s, például a Backlinko alapítója Brian Dean is meggyőződéssel vallja, hogy az átlagosnál jobb átkattintási arány javít a helyezésen.

Magyarán szólva, ha egy keresésre az átlagos adatoknál többen és gyakrabban kattintanak egy hátrébb található találatra, akkor az idővel előrébb kerül.

A Google sokáig cáfolta, hogy bármi ilyen adatot használnának a rangsorolásnál, most azonban John Mueller már árnyaltabban fogalmazott. Egy kérdésre, válaszolva ugyanis az azt válaszolta, hogy a Google a Google az átkattintási adatokat elsősorban az algoritmusok értékelésére használják fel, azaz ezzel ellenőrzik, hogy egy változtatás, egy algoritmus mennyire találkozik a felhasználók ízlésével.

hirdetés

Ha az átkattintási arány túlságosan eltér a rangsorolástól, akkor ott gond lehet az algoritmussal felhasználói szemszögből.

John Mueller szerint egy egyébként az átkattintási adatok, „nagyon zajosak” és éppen ezért egyedi oldalaknál kevésbé használják.

Bár ez nem tűnik túl erős állításnak, mégis ez az első alkalom, hogy a Google elismeri, hogy egyedi oldalak értékelésére és rangsorolására is használják az átkattintási adatokat. Ezt régóta sejtettük, de eddig a Google nem mondta ki.

Egy későbbi válaszában ismét megerősítette, hogy ezt „nem gyakran” használják, az egyes oldalaknál, hanem az algoritmusok értékelésénél. Egy példát is hozott, amikor A/B teszteket futtat a Google és azt nézik, hogy ezekre hogyan reagálnak a felhasználók. Például ha megváltoztatják a színeket, vagy dobozokba helyezik az egyes találati listákat.

John Mueller tehát végső soron  azt igyekezett hangsúlyozni, hogy a Google inkább algoritmus értékelésre használja ezeket az adatokat, nem pedig az egyes oldalak értékelésére, de már az is nagy szó, hogy a Google elismerte, hogy ha nem is gyakran és nem is általánosan, de mégis használják az átkattintási adatokat a weboldalak értelmezésére, és így rangsorolására is.

Bár John Mueller válaszaiból úgy tűnik, ha van is ennek szerepe, az minimális, mégis rengeteg tanulmány és SEO szakértő állítja, hogy a Google igenis használja ezeket az adatokat és nem is jelentéktelen a szerepük a rangsorolásban. Elég csak itt Rand Fishkinre utalni a Moz.com alapítójára, vagy Paul Haahr előadására, aki a Google rangsorolásért felelős részlegének meghatározó alakja, és egy előadásban beszélt arról hogyan használják az átkattintást a rangsorolásban.

Éppen ezért fontos, hogy jól szövegezzük meg a cikkeket címét, vagy a termékek nevét, ezért fontos a jól optimalizált meta leírás, és persze a mára ismertsége, mert ezek mind javítják az átkattintási arányt a találati listán.

Szuhi Attila

Üdv! Szuhi Attila vagyok, az ITE.hu alapítója és főszerkesztője. Fő területem a keresőoptimalizálás és az online marketing. Speciális szakterületem a Google büntetések a technikai SEO Audit és a linképítés.
Ha segítségre van szükséged, keress bátran.

Írd meg véleményed!

Kattints ide a hozzászóláshoz

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.