A keresőoptimalizálásban mindig fontos előre látni a várható trendeket, hogy az algoritmus frissítések és egyéb változások ne érjenek váratlanul. Íme négy előrejelzés arról, hogy milyen lesz a Google találati listája a jövő év végén.

Az előrejelzés nem hasraütésszerű. Egyrészt a Google gyakran a mobileszközök találati listáját hozza át az asztali gépekre, így az ott megjelenő változások idővel átszivárognak a teljes találati listára. A másik forrás a moz.com algoritmusfigyelő alkalmazása, amely nem csak a találati lista megváltozását érzékeli, hanem a Google találati listájának html elemeiben az új megjelenési formázásokat is, ami megváltoztatja a találati lista megjelenését. A moz.com eddig 2441 egyedi formázási stílust észlelt, az új elemek megjelenése pedig előrevetítheti a jövőbeni találati lista képét.

Hogy miért fontos mindez? Nos a találati lista megjelenése alapvetően meghatározza az oldalra kattintók számát. Egy kis változás is okozhat jelentős változásokat. Érdemes tehát nyitott szemmel járni.

1. Új Knowledge Graph

A Google a találati lista jobb oldalán jeleníti meg a Knowledge Graph információkat, ám ezek eddig zömében a Wikipédiára, a Feebasere, és a CIA adatbázisaira támaszkodott. Az elmúlt hónapokban jól észlelehtő volt azonban, hogy a Google a Knowledge Graph adatot már egyre több forrásból állítja össze. Részben saját találati listájából, részben más oldalak adataiból.
Idehaza is meg lehet figyelni, hogy az elmúlt hónapokban lényegesen megnövekedett a Knowledge Graph megjelenések aránya, ami vélhetően összefüggésben van a Kolibri-algoritmussal is, azaz, hogy a kereső egyre jobban képes értelmezni a szövegeket és a kereséseket is. Bár a magyar nyelvvel még kevésbé boldogul a Google, a tendencia egyértelmű, és vélhetően az átkattintások csökkenését eredményezheti. Az angol nyelvterületen más egyre gyakoribbak az un. válaszdobozok is, amikor a Google a találati lista első helyén az adott keresésre igyekszik azonnali rövid választ adni.

2. Átformázott AdWords hirdetés

Egyre gyakrabban tűnik fel egy meglepően új hirdetési forma, amikoris a találatnál egy kis sárga doboz jelzi, hogy hirdetésről van szó. Ez vélhetően részben az Európai unió és a Google közötti vita terméke, de számos újdonságot hozhat. Ezzel a módszerrel ugyanis a Google nem csak a fix három helyen (alul, felül és jobb oldalt hozhat hirdetéseket, hanem bárhol a találati listán.
Bár ez utóbbira kevesebb az esély, az új hirdetési formára nagy, és mivel a kis sárga doboz igen erőteljes megjelenésű, ezért növelheti a kattintási arányt is, ami ismét negatívan hathat a természetes találatokra.

uj Adwords megjelenés

Hirdetés

hirdetés

3. A statisztikai számláló elvesztése

A találati lista tetején ha beütünk egy keresést, a Google kiírja, hogy hány találatot talált és hogy hány másodperc alatt. Ez a felhasználók javának nem fontos, és nagyon fontos teret vesz el, különösen a mobileszközökben. Alighanem ennek is búcsút inthetünk a jövő évben, amit egyes találati listák már most is megerősítenek. Ez elsősorban a keresőoptimalizálóknak lesz fájdalmas, mert ennek segítségével következtetni lehetett a kulcsszó nehézségére.

4. Dobozos elrendezés

A találati listán egyre gyakrabban tűnik fel egy új elrendezés, ez pedig a dobozos megjelenés. Ha márkanévre keresünk igen gyakran oldallinkeket is kapunk, amelyek az oldalon belüli aloldalakra mutatnak. Ezek vélhetően jövőre már dobozos megjelenést kapnak, de elképzelhető az is, hogy teljes oldalak lesznek dobozokba szorítva.

És hogy mindennek végeredményeként hogyan nézhet majd ki a találati lista? Íme egy elképzelés a jövőről. Bár idehaza ilyen mértékű átalakulás nem várható, a trendek egyértelműek és a természetes találatok egyre nehezebben szereznek majd látogatókat a találati listáról.

új találati lista

Szerző: Szuhi Attila

Üdv! Szuhi Attila vagyok, az ITE.hu alapítója és főszerkesztője. Fő területem a keresőoptimalizálás és az online marketing. Speciális szakterületem a Google büntetések, a technikai SEO Audit és a linképítés.
Ha segítségre van szükséged, keress bátran.

Írd meg a véleményed!

Az e-mailcímed nem lesz nyilvános. A * jelölt mezők kötelezőek.

  1. Nem biztos. A természetes találatokat az emberek többsége jobban szereti mint a fizetett hirdetéseket. Régen könnyen össze lehetett téveszteni a kettőt,de amióta ott a sárga doboz már nem.

    1. Ez így van, valóban közel sem biztos. A hirdetéssel egyet értek, így szerintem is könnyebben elkülöníthető. A Google nem is örült neki nagyon, de az EU rákényszerítette.

{"email":"Email address invalid","url":"Website address invalid","required":"Required field missing"}

Cikkek a témában

május 11, 2023

0MEGOSZTÁSFacebookFeliratkozás A Google az I/O konferencián bemutatta milyen

december 12, 2022

0MEGOSZTÁSFacebookFeliratkozás Úgy tűnik, hogy a Google már magyar

október 19, 2022

0MEGOSZTÁSFacebookFeliratkozás Ebben a cikkben röviden elmagyarázom mi az

október 12, 2022

0MEGOSZTÁSFacebookFeliratkozás Mitől függ a Google találati listán elért


INGYENES!

TÖLTSD LE A GOOGLE 100 SEO TANÁCSÁT

A Google 100 legfontosabb keresőoptimalizálási tanácsa!