Ma reggel észleltük, hogy jelentősen átalakult a Google Analytics kezelőfelülete. Lényegében minden korábbi elem megtalálható, de jelentősen átszervezve.
Eltűnt a korábbi „Tartalom” és „Források” menüpont, mindez át lett szervezve egy új, ügyfélszerzés menüpont alá. Az Analyitics új elemekkel is bővült. Az ügyfélszerzés alatt található „Áttekintés”menüpont alatt tematikusan láthatjuk a forgalom forrásait aszerint, hogy közvetlen látogatókról, linkeken keresztül érkező, a közösségi médiáról érkező, vagy az organikus keresésekből jövő látogatókról van-e szó.
A szintén új „Csatornák” menüpont hasonló csoportokba rendezve szolgáltat részletesebb adatokat. A korábbi „Tartalom” menüpont a Viselkedés menüpont alá került elhelyezésre.
Bár az új elrendezést egyelőre még szokni kell, az hasznos ötletnek tűnik, hogy a négy fő ügyfélszerző csatornát az Analytics csoportosította, így jobban elemezhető az egyes forrástípusokból érkező látogatók viselkedése.
Sajnos, a kulcsszavak menüpontra kattintva a kulcsszavak továbbra sem elérhetőek, a not-provided magas aránya nem változott.
És te észrevetted a változást? Mi az első benyomásod?