A Moz.com végzett egy óriási felmérést, azt kutatva, van-e esély linkek nélkül komoly versenyben jó helyezést elérni. Az eredmény lehangoló.

A moz.com 15 ezer kulcsszó 50 első találatát vizsgálta meg, hogy kiderítse, vajon van-e esély linkek nélkül jó helyezést elérni a találati listán. A kutatás kiindulópontja az volt, hogy a közelmúltban a Google többször is azt kommunikálta, hogy nem kell a linképítéssel foglalkozni, elegendő a jó tartalom. Nos elegendő-e?

A kutatás első adata szerint a helyezés és a linkek száma között 0,3-as korreláció figyelhető meg. Ez nem tűnik túl magas számnak, de valójában az egyik legszorosabb kapcsolat a helyezés, és bármely más önálló tényező között. A szám azért sem lehet szorosabb, hiszen a Google több, mint 200 tényezőt vesz figyelembe, így egyik sem lehet túlzottan domináns.

(Aki nem lenne ismerős a korreláció számításban, annak nagyon röviden. A korreláció 0-1 közötti számmal fejezi ki két faktor közötti kapcsolat szorosságát. Bár a korreláció nem feltétlenül fejez ki oksági kapcsolatot, de gyakran szoros az összefüggés.)

Ennél árulkodóbb a másik adat. Ezek szerint a találati lista első 50 helyén lévő weboldalak 99,2%-ának legalább egy külső linkje van. Ne feledjük ez az adat 15 ezer kulcsszó vizsgálata során jött ki. Azaz szinte nincs olyan weboldal az első ötven helyezett között, amelynek ne lenne külső linkje.


Forrás: Moz.com

Hirdetés

hirdetés

Érdemes megemlíteni, hogy a kutatás talált olyan önálló aloldalakat, amelyek külső linkek nélkül is képesek voltak jó helyezést elérni, de nem sokat. A kutatás szerint az önálló aloldalak 77,8%-ának van külső linkje, és csak 22,2%-uk volt képes külső linkek nélkül jó helyezést elérni a találati listán, azaz bekerülni az első 50 helyezett közé.

Hogy lehetséges ez? Nos, ha egy nagyon nagy bizalmú weboldal, mondjuk a New York Times közread egy cikket, ami nem kap külső forrásból linket , annak van esélye bekerülni az 50 első helyezett közé. Itt tehát a domain linkereje lehet a meghatározó, ami elegendő lehet egy jó helyezéshez. De valljuk be ez a 22,2% is csak a kisebbség.

Mit árulnak el ezek az adatok a Google helyezésről és a linkekről?

1. Olyan kulcsszavak esetén, amelyre komoly a verseny gyakorlatilag lehetetlen jó helyezést elérni linkek nélkül

2. Az önálló aloldalaknak van esélyük linkek nélkül is jó helyezést elérni, de ehhez szükség van arra, hogy a domain linkereje jelentős legyen

3. Minél több link mutat az oldalra annál jobb helyezést ér el (korrelációs adatok)

4. Akkor lehet jó helyezést elérni linkek nélkül, ha olyan kulcsszavakat célzunk meg, amelyeknél alacsony a konkurencia.

Mi számít linknek?

Cyrus Shephard felhívja a figyelmet arra, hogy a tanulmány adatait óvatossággal kell kezelni. A Google a Pingvin algoritmussal, a katalógusok de-indexálásával, a vendégbejegyzések linkjeinek elértéktelenítésével sok link értékét lenullázta. Sőt a linkek egy része kifejezetten negatívan is hathat. Nem mindegy tehát milyen linkek mutatnak az adott weboldalakra.

Hazai tapasztalatok

A fenti tanulmány adatai önmagukért beszélnek. Azt azonban nem szabad elfelejteni, hogy a tanulmány angol nyelvterületen készült, és olyan kulcsszavakat vizsgált, amelyre jelentős verseny van. Idehaza némileg könnyebb a helyzet. Egyelőre kisebb a verseny, és sok esetben a domain ereje, vagy a kiemelkedő tartalom is elegendő lehet a jó helyezés eléréséhez.

Az amerikai számok tehát nem teljesen relevánsak a hazai helyzetre, de nyilván a Google alapalgoritmusa ugyan az, és a hazai verseny is erősödik. A jelen tehát már ma is az, hogy linkek nélkül kis esély van a jó helyezés eléréséhez, és a jövőben ez itthon is szinte lehetetlenné válik majd.

Szerző: Szuhi Attila

Üdv! Szuhi Attila vagyok, az ITE.hu alapítója és főszerkesztője. Fő területem a keresőoptimalizálás és az online marketing. Speciális szakterületem a Google büntetések, a technikai SEO Audit és a linképítés.
Ha segítségre van szükséged, keress bátran.

Írd meg a véleményed!

Az e-mailcímed nem lesz nyilvános. A * jelölt mezők kötelezőek.

{"email":"Email address invalid","url":"Website address invalid","required":"Required field missing"}

Cikkek a témában

október 10, 2023

51MEGOSZTÁSFacebookFeliratkozás A linképítés a mai napig a keresőoptimalizálás

augusztus 28, 2023

51MEGOSZTÁSFacebookFeliratkozás Akinek weboldala van, vagy linképítéssel foglalkozik azt

június 16, 2022

51MEGOSZTÁSFacebookFeliratkozás Mi az a link vagy hiperhivatkozás? A

június 15, 2022

51MEGOSZTÁSFacebookFeliratkozás Mi az a horgonyszöveg? A horgonyszöveg, (vagy


INGYENES!

TÖLTSD LE A GOOGLE 100 SEO TANÁCSÁT

A Google 100 legfontosabb keresőoptimalizálási tanácsa!