Egyre fontosabbá válik a Google+ a személyre szabott kereséseknél. Már nem csak követőket hozhat a Google közösségi médiájának használata, hanem jó helyezéseket is.
Rand Fishkin cikkében számos példát hozott arra, hogyan jelentek meg egy-egy keresésre olyan cikke a TOP1 helyen, amelyek inkognitó módban keresve még az első száz találatba sem fértek bele. A különbség csupán annyi volt, az ezen cikkek szerzője Rand Google+ követői, ismerősei voltak, vagy olyan bejegyzések, amelyeket az ismerősei +1-eztek, vagy megosztottak.
Sőt, ha ez nem lenne elég, azok a személyek is befolyást gyakoroltak a cikkek helyezésére, akikkel Rand csupán Gmailes levelet váltott. A helyezés javulás akkor is tapasztalható volt, ha az ismerősének az ismerőse +1-ezett egy cikket.
A helyezés javulás akkor is fennáll, ha az ismerősöd nem használja a Google+, úgy mint egy közösségi platformot, egyszerűen csak valamikor felvett a köreibe.
Mindez azt jelenti, hogy a személyes kereséseknél a Google+-nak egyre nagyobb a szerepe, és nem csak azért, mert követőeket szerezhetsz, hanem azért is, mert ez a Google helyezéseken is javíthat. Ha az ismerősöd egy témában kutakodik az interneten, könnyen felbukkanhat az a cikk, amit te írtál, +1-eztél, vagy akár csak ha az ismerőseid tettek ugyanígy.
A fenti jelenségnél azonban van egy időkorlát is. Úgy tűnik, hogy a kiemelés a friss, legfeljebb egy hónapos cikkeknél jelentkezik. Ezen időn túl már nincs, vagy nem jelentős a Google+ hatása a helyezésre.
Azért legyünk óvatosak, ne kezdjük el ész nélkül megosztani az érdektelen cikkeket a Google+-on, de azért éljünk ezzel az eszközzel, és kezdjünk el minél hamarabb követőkre szert tenni a Google közösségi hálóján is. Érdemes azt is észben tartani, hogy a Google szerint a +1-ezésnek nincs semmi hatása a helyezésekre. Nos, nem ez lenne az első eset, hogy nem a teljes igazságot mondják, de a SEO már csak ilyen, a pontos igazságot nehezen lehet kideríteni.