Ma megjelentek Magyarországon is, Európában tömegesen tesztelte tegnap a Google a zöld színű Adwords hirdetéseket. Új szín jön?
Frissítés! Sikerült a magyar találati listán is megtalálnunk a zöld Adwords hirdetéseket.
Keresőoptimalizálás zöld színben
Keresőoptimalizálás sárga színben
Linképítés zöldben
Több keresőoptimalizálással foglalkozó magazin is jelezte, hogy – elsősorban Európában – tömegesen észleltek zöld színű Adwords hirdetéseket a Google találati listáján.
Mint ismeretes az Adwords hiredtések színe tipikusan sárga, de kis tesztekben már más színkombinációkat is észleltek a felhasználók. A zöld ezek között elég gyakran előfordult. A tegnapi nap abban különbözött a több, hasonló teszteléstől, hogy tömegesen észlelték a felhasználók, ami azt jelentheti, hogy a zöld színt komolyan számba veszik az Adwordsnél.
Ennek több oka is lehet. A sárga színt már megszokták a felhasználók, így a bannervakság miatt szükséges lehet a váltás, azaz, hogy az új szín jobban odavonzza a tekintetet, és ezzel jobb átkattintási arányt érjenek el az Adwords hirdetéseknél.
Vannak más elképzelések is. Ezek szerint a zöld szín megegyezik az organikus találati lista zöld url színével, és emiatt az Adwords hirdetések jobban összhangba kerülnek az organikus találatokkal, és esetlegesen emiatt nőhet az átkattintási arány. A hirdetések természetes találatoknak tűnhetnek ezzel a megoldással.
Szembetűnő, hogy a hirdetések zöld színe, tökéletesen megegyezik az url zöld színárnyalatával, tehát biztos nem véletlenről, hanem tudatos döntésről van szó.
A Hazai PPC csoport is foglalkozott a kérdéssel, és ott többen is írták, hogy véleményük szerint az AD, azaz hirdetés szó kevésbé feltűnő, mint a sárga szín esetén, így esetleg ez is lehet a teszt hátterében.
Mi egyelőre nem tudtuk reprodukálni a zöld színű hirdetéseket, de ha a teszt a jövőben megismétlődik nem zárható ki, hogy az Adwords színhasználata megváltozik a jövőben.