A június a korábbiakhoz képest aktív hónap volt a Googlenál, sok algoritmusfrissítés történt, és számos weboldal forgalma és helyezése ingadozott. Összeszedtük a példákat és a lehetséges okokat.

Az idei év nem a nagy algoritmusfrissítésektől volt hangos, a június azonban igencsak mozgalmas volt. Számos weboldal forgalma ingadozott, és a hónapban több olyan nap is volt, amikor az oldalak forgalma visszaállt, majd újra csökkent.

Elemzésünk szerint négy dátum volt elkülöníthető:

– 2016. június 1.

– 2016. június 8-9.

– 2016. június 21.

Hirdetés

hirdetés

– 2016. június 26.

Az alábbiakban néhány képernyőfelvétel látható, amely az egyes oldalak forgalmának csökkenését mutatja. A felvételek között magyar és nemzetközi példák is láthatóak (a bonyodalmak elkerülése miatt a domainneveket nem hoztam nyilvánosságra).

june-2016-decrease-b seozseni

june-2016-increase-d

Jól látható, hogy elsősorban a fenti dátumokon észlelhető forgalomváltozás, de bizonyos esetekben más-más napokon is van változás, bár az kevésbé markáns.

A tavalyi évben is jellegzetes volt, hogy a Google elindított egy algoritmusfrissítést, majd a rá következő időszakban voltak kisebb-nagyobb ingadozások, amelyek az első algoritmushoz voltak köthetőek. Ez abból is kideríthető, hogy jellemzően ugyan azok az oldalak is mozogtak a különböző dátumokon.

Ez értelmezhető úgy, hogy a Google elindít egy algoritmusfrissítést, majd értékeli az eredményeket és javítja, finomítja az algoritmust.

Mire vezethető vissza a mostani forgalomváltozás?

Minden ilyen forgalomingadozás nagy kérdése, hogy  mi állhat a háttérben azaz bizonyos változások miért következnek be. A 2016. júniusi forgalomesések érintettjei gyakran olyan oldalak, amelyek tavaly novemberben is mozogtak. A tavaly novemberi mozgások pedig a Fantom2 algoritmushoz köthetőek, amely a Google Minőségi algoritmusának feleltethető meg.june26-drop2-sm-post

A probléma az, hogy a Minőségi algoritmus és a Google Panda algoritmusa hasonló okokból jutalmaz (vagy büntet) egy weboldalt, így pontosan nem állapítható meg mely algoritmus áll a háttérben. A lényeg ugyanakkor az, hogy az oldalminőségi problémák okolhatóak az esetleges visszaesésért.

Milyen problémák eredményezhették a visszaesést?

A válasz összetett, hiszen a minőségi algoritmus igen sok szempont alapján értékel. Tipikusan a nagyon gyenge felhasználói élmény, a hirdetések túlzott alkalmazása, a gyenge és kevés egyedi tartalom, indexelési és duplikációs problémák állnak a háttérben egyebek mellett.

Az ilyen típusú hibák igen gyakoriak a webáruházak esetében, de más oldalaknál is gyakran előfordulhatnak (fórumok, gyűjtőoldalak, stb.).

Ha tehát júniusban visszaesett az organikus forgalmad, akkor már tudhatod mi állt a háttérben. A következő lépés egy SEO Audit lehet, ami a konkrét hibákat és hiányosságokat is feltárja.

Szerző: Szuhi Attila

Üdv! Szuhi Attila vagyok, az ITE.hu alapítója és főszerkesztője. Fő területem a keresőoptimalizálás és az online marketing. Speciális szakterületem a Google büntetések, a technikai SEO Audit és a linképítés.
Ha segítségre van szükséged, keress bátran.

Írd meg a véleményed!

Az e-mailcímed nem lesz nyilvános. A * jelölt mezők kötelezőek.

{"email":"Email address invalid","url":"Website address invalid","required":"Required field missing"}

Cikkek a témában

január 9, 2024

69MEGOSZTÁSFacebookFeliratkozás Úgy néz ki elég komoly algoritmus frissítés

október 6, 2023

69MEGOSZTÁSFacebookFeliratkozás A Google két nap alatt útjára engedte

szeptember 22, 2023

69MEGOSZTÁSFacebookFeliratkozás Ahogy írtam, jelenlege is fut a Google

március 29, 2023

69MEGOSZTÁSFacebookFeliratkozás Korábbi cikkemben már beszámoltam róla, hogy a


INGYENES!

TÖLTSD LE A GOOGLE 100 SEO TANÁCSÁT

A Google 100 legfontosabb keresőoptimalizálási tanácsa!