Igen sok hírportál használ nagy felugró ablakokat, ahol hirdetéseket jelentetnek meg. De vajon hogyan hat ez az oldal minőségére? Károsnak tekinthető-e keresőoptimalizálási szempontból?

Idehaza is egyre népszerűbbek a felugró ablakok, vagy ahogy gyakran hívják őket a pop-up ablakok. Gyakran találkozhatunk vele olyan nagy hírportálokon, mint az Index, vagy az Origo, de kisebb oldalakon is, ahol a Facebook oldaluk likeolására, vagy éppen hírlevél feliratkozásra buzdítanak.

A kérdés az, hogy vajon ezek a felugró ablakok hogyan hatnak ki a helyezésünkre, miképpen tekint rá a Google? Érdekes vita bontakozott ki erről a hazai webmester fórumon, az entity.hu-n is.

A vélemények nagyjából megegyeztek abban, hogy alapesetben ezek a felugró ablakok nem károsak, a webmesterek tapasztalatai szerint nem rontják az oldal helyezését sem. Ám többen felhívták a figyelmet arra, hogy ha a felugró ablakok rontják a visszafordulási arányt, annak lehet negatív következménye, és nyilván másképpen értékeli ezeket a technikákat a Google a kis és nagy bizalmú oldalak esetében.

A Google azt mondja, hogy

A kérdésben szerencsére a Google is nyilatkozott és egy hasznos tippet is adott a webmestereknek. John Mueller a Google egyik szakembere a webmestereknek szóló Hangoutján beszélt erről a kérdésről. Azt mondta, hogy a Google ezeket a tartalmakat is feltérképezi és látja, és mivel a Google nem használ sütiket, ezért ezeket a felugró hirdetéseket minden esetben látja, és ez olyan tényező, amit figyelembe vesznek a Page Layout algoritmusuk során.

John Mueller egy hasznos tanáccsal is szolgál. Mivel a Google nem használ sütiket, ezért jó megoldás lehet, hogy a hirdetéseket csak azoknak a felhasználóknak mutatják meg, akik másodjára érkeznek a weboldalra. Így a hirdetés sosem lesz látható a Google robotjai számára, és nem hathat ki károsan a Page Layout algoritmusra sem.

Hirdetés

hirdetés


52:10 perctől

Aki esetleg nem ismerni, a Page Layout algoritmus elsősorban azt nézi, hogy egy weboldalon mennyi a hirdetés, és ha túl sok reklámot talál a hajtás feletti tartalomban úgy büntetheti az oldalt. A Page Layout algoritmus 2012. január 19-én indult útjára, legutóbb 2014. február 6.-án frissítette a Google.

John Mueller szavai alapján tehát az ilyen felugró ablakok kihathatnak a helyezésre, elsősorban a Page Layout algoritmuson keresztül. A hazai webmesterek egyelőre nem tapasztaltak negatív következményeket. Az én személyes véleményem – pontosabban szólva inkább megérzésem – az, hogy azok a weboldalak, amely a Panda algoritmus szürke zónájában helyezkednek el, esetlegesen ott sem szerencsés ennek a megoldásnak a használata. De ez valóban csak egy megérzés, adattal nem tudom alátámasztani.

Összegzésképpen tehát úgy tűnik, lehet élni ezekkel a technikákkal, sőt lehet is tökéletesíteni a John Mueller által javasolt módszerrel. Tartalmilag gyenge, büntetés alatt, vagy határán billegő oldalak esetén én azonban kerülném a használatukat.

Szerző: Szuhi Attila

Üdv! Szuhi Attila vagyok, az ITE.hu alapítója és főszerkesztője. Fő területem a keresőoptimalizálás és az online marketing. Speciális szakterületem a Google büntetések, a technikai SEO Audit és a linképítés.
Ha segítségre van szükséged, keress bátran.

Írd meg a véleményed!

Az e-mailcímed nem lesz nyilvános. A * jelölt mezők kötelezőek.

{"email":"Email address invalid","url":"Website address invalid","required":"Required field missing"}

Cikkek a témában

október 4, 2023

39MEGOSZTÁSFacebookFeliratkozás Úgy tűnik szeptember második felében sok magyar

augusztus 28, 2023

39MEGOSZTÁSFacebookFeliratkozás Akinek weboldala van, vagy linképítéssel foglalkozik azt

április 14, 2023

39MEGOSZTÁSFacebookFeliratkozás Hogyan lehet helyreállítani egy webáruházat egy súlyos

január 16, 2017

39MEGOSZTÁSFacebookFeliratkozás A múlt héten lépett életbe a Google


INGYENES!

TÖLTSD LE A GOOGLE 100 SEO TANÁCSÁT

A Google 100 legfontosabb keresőoptimalizálási tanácsa!