Kezdőlap » Keresőoptimalizálás » Károsak lehetnek a pop-up, azaz a felugró ablakok?
Keresőoptimalizálás

Károsak lehetnek a pop-up, azaz a felugró ablakok?

John Mueller

Igen sok hírportál használ nagy felugró ablakokat, ahol hirdetéseket jelentetnek meg. De vajon hogyan hat ez az oldal minőségére? Károsnak tekinthető-e keresőoptimalizálási szempontból?

Idehaza is egyre népszerűbbek a felugró ablakok, vagy ahogy gyakran hívják őket a pop-up ablakok. Gyakran találkozhatunk vele olyan nagy hírportálokon, mint az Index, vagy az Origo, de kisebb oldalakon is, ahol a Facebook oldaluk likeolására, vagy éppen hírlevél feliratkozásra buzdítanak.

A kérdés az, hogy vajon ezek a felugró ablakok hogyan hatnak ki a helyezésünkre, miképpen tekint rá a Google? Érdekes vita bontakozott ki erről a hazai webmester fórumon, az entity.hu-n is.

A vélemények nagyjából megegyeztek abban, hogy alapesetben ezek a felugró ablakok nem károsak, a webmesterek tapasztalatai szerint nem rontják az oldal helyezését sem. Ám többen felhívták a figyelmet arra, hogy ha a felugró ablakok rontják a visszafordulási arányt, annak lehet negatív következménye, és nyilván másképpen értékeli ezeket a technikákat a Google a kis és nagy bizalmú oldalak esetében.

A Google azt mondja, hogy

A kérdésben szerencsére a Google is nyilatkozott és egy hasznos tippet is adott a webmestereknek. John Mueller a Google egyik szakembere a webmestereknek szóló Hangoutján beszélt erről a kérdésről. Azt mondta, hogy a Google ezeket a tartalmakat is feltérképezi és látja, és mivel a Google nem használ sütiket, ezért ezeket a felugró hirdetéseket minden esetben látja, és ez olyan tényező, amit figyelembe vesznek a Page Layout algoritmusuk során.

John Mueller egy hasznos tanáccsal is szolgál. Mivel a Google nem használ sütiket, ezért jó megoldás lehet, hogy a hirdetéseket csak azoknak a felhasználóknak mutatják meg, akik másodjára érkeznek a weboldalra. Így a hirdetés sosem lesz látható a Google robotjai számára, és nem hathat ki károsan a Page Layout algoritmusra sem.

hirdetés


52:10 perctől

Aki esetleg nem ismerni, a Page Layout algoritmus elsősorban azt nézi, hogy egy weboldalon mennyi a hirdetés, és ha túl sok reklámot talál a hajtás feletti tartalomban úgy büntetheti az oldalt. A Page Layout algoritmus 2012. január 19-én indult útjára, legutóbb 2014. február 6.-án frissítette a Google.

John Mueller szavai alapján tehát az ilyen felugró ablakok kihathatnak a helyezésre, elsősorban a Page Layout algoritmuson keresztül. A hazai webmesterek egyelőre nem tapasztaltak negatív következményeket. Az én személyes véleményem – pontosabban szólva inkább megérzésem – az, hogy azok a weboldalak, amely a Panda algoritmus szürke zónájában helyezkednek el, esetlegesen ott sem szerencsés ennek a megoldásnak a használata. De ez valóban csak egy megérzés, adattal nem tudom alátámasztani.

Összegzésképpen tehát úgy tűnik, lehet élni ezekkel a technikákkal, sőt lehet is tökéletesíteni a John Mueller által javasolt módszerrel. Tartalmilag gyenge, büntetés alatt, vagy határán billegő oldalak esetén én azonban kerülném a használatukat.

Szuhi Attila

Üdv! Szuhi Attila vagyok, az ITE.hu alapítója és főszerkesztője. Fő területem a keresőoptimalizálás és az online marketing. Speciális szakterületem a Google büntetések, a technikai SEO Audit és a linképítés.
Ha segítségre van szükséged, keress bátran.

Írd meg véleményed!

Kattints ide a hozzászóláshoz

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.