Ha keresőoptimalizálásra kerül a sor mindig kulcsszerep jut a linkeknek. Régóta kérdés, hogy vajon a Google miként kezeli a képlinkeket szemben a szöveges linkekkel. Most erre a kérdésre is választ kaptunk.
John Mueller, a Google szóvivője, a szokásos webmestereknek szóló videóbeszélgetésen tisztázta a kérdést. Az egyik érdeklődő arra volt kíváncsi, hogy a Google hogyan, milyen súllyal kezeli a képlinkeket, ha az belső linkként funkcionál.
Válaszában John Mueller két érdekes dologra is kitárt.
Egyenlő súlyú
Az első dolog, amit elmondott, hogy a Google ilyen esetekben a képlinket egyenlő súllyal kezeli, mint a szöveges linket. Nincs tehát megkülönböztetés a két link típus között rangsorolási súlyban. ez fontos információ, ugyanis korábban ez nem mondta ki egyértelműen a Google.
Az alt tulajdonság számít
A másik fontos újdonság, amit John Mueller megosztott velünk az az, hogy ha nincs egyéb szöveg a kép körül, ami kontextusba helyezhetné a képet, akkor a Google a kép alt tulajdonságában szereplő szöveget éppen úgy értelmezi, ahogyan a szöveges linkek esetében a horgonyszöveget.
Ez jól mutatja, hogy a képek esetében a alt tulajdonság milyen nagy fontosságú. Sajnos még manapság is rengeteg weboldal esetében elhanyagolják ennek a kitöltését.
Miért fontos mindez?
Sok weboldal használ még a mai napig képeket belső linkekként. Keresőoptimalizálási szempontból ezeket idáig kevésbé hasznosnak tartottuk, mint a szöveges linkeket. A Google mostani tanácsa szerint, azonban ezekkel sincs gond, mert ugyan olyan súllyal veszi őket figyelembe a Google, és a horgonyszöveg is átadódik, ha az alt címke ki van töltve.
Ugyanakkor, ha egy mód van rá, én személy szerint mégiscsak a szöveges linkek használatát javasolnám, a Google SEO útmutatója is ezt a módszert javasolja elsősorban. A linképítés során ugyanakkor néhány kép link is jól jöhet, mert változatosabbá teszi a linkprofilt.
Mi a helyzet a külső képlinkek esetén?
Természetesen linképítési szempontból felmerül egy másik kérdés is. John Mueller itt a belső linkekről beszél, de nem derül ki, hogy amit mondott, az igaz-e a kifelé, azaz másik domainekre mutató linkek esetében.
Azt gondolom, hogy a kifelé mutató linkek esetében már nem ilyen egyszerű a helyzet. A Google ugyanis ilyen esetekben sokkal nagyobb súlyt adhat a szerkesztőségi linkeknek, és egy szövegbe ágyazott természetes link többet érhet, mint egy bannernek is értelmezhető képlink. De ezt csak feltételezés, a lényeg, hogy a belső linkekeknél a súly nem különbözik.