Utoljára frissítve: december 9, 2014
Témakör: SEO

Mire számíthatunk a 2015-ös évben a keresőoptimalizálásban? Milyen irányban érdemes változtatni, mik lesznek a trendek? Feltérképeztük a lehetőségeket.

A keresőoptimalizálás egyre összetettebbé válik, új trendek jelennek meg, majd tűnnek el, akár egyetlen év alatt is. Jó példa erre a Google Authorship tündöklése és halála. Elsőként megpróbáltuk összeszedni, mik lesznek a legfontosabb trendek, amivel szinte mindenki egyetért, majd néhány szokatlan jóslatot is bemutatunk, hogy ne érjen teljesen váratlanul minket, ha megvalósulnak.

Keresőoptimalizálás 2015: amiben mindenki egyetért

A mobileszközök további erősödése

Ezt aligha kell túlmagyarázni. Az idei évben több külföldi lappal is dolgoztam, és szinte mindenütt a mobil látogatók aránya 50% felett van már. Idehaza ez az arány 10 százalék körül mozog, de egyes szegmensekben már eléri a 20%-ot is. Az idei évben a mobilról érkezők száma megduplázódott, ez a trend folytatódhat a továbbiakban is.

A keresőoptimalizálás számára ez azért különösen fontos, mert a Google már tulajdonképpen elismerte, hogy a mobilbarát weboldal rangsorolási tényező. A múlt hónapban dobta piacra azokat az eszközeit, amellyel oldalunk mobil-barát jellegét tesztelhetjük. És természetesen megjelent a mobilbarát címke is.

Sokszor leírtuk már, de ismét megerősítjük: aki komolyan gondolja a webes jelenlétet 2015-ben is, annak kötelező mobilbarát oldallal is rendelkeznie.

A pontos kulcsszavak hanyatlása

Mind a felhasználók, mind a keresőoptimalizálásban a pontos kulcskifejezések jelentősége hanyatlani fog. A felhasználók, már idehaza is egyre inkább kérdéseket tesznek fel, egyre gyakrabban használnak több szavas keresőkifejezéseket, és a Google ezeket a kérdéseket egyre jobban érti. Emiatt a weboldalakon is egyre kevésbé szabad pontos kulcskifejezésekre összpontosítani. Ez egy büntetés kockázatát is hordozza, ráadásul a forgalom szempontjából sem indokolható döntés. Jó példa erre az ite.hu, ami bár a fontos kulcskifejezésekre nem foglal el előkelő helyet, mégis talán a legolvasottabb SEO oldalak egyike.

Hirdetés

hirdetés

A Knowledge Graph terjedése

Idehaza még meglehetősen ritka, de külföldön egyre nagyobb keresőoptimalizálási kihívás a Google Knowledge Graphja, erre is fel kell készülni idehaza is. Bár a magyar nyelv elég komoly kihívás a Google számára, nem csodálkoznék, ha 2015-ben idehaza is rohamosan terjedne a Google ezen szolgáltatása (írjuk be a keresőbe: Magyarország fővárosa”)

A felhasználói élmény

Ezerszer elmondjuk, és mindig csak megerősíteni tudjuk. Aki a keresőoptimalizálásban előre akar lépni, annak a felhasználói élményeket kell szem előtt tartania. Ez többet jelenthet ma már, mint a linkek. Nyújtsunk egyedi, minőségi, kimagasló szolgáltatást/tartalmat és a helyezések sem maradnak el.

A fenti pontokban szinte teljes a konszenzus. Ezek olyan alaptrendek amelyek biztos meghatározzák a keresőoptimalizálás 2015-ös trendjeit. Vannak aztán legalábbis vitatott pontok, amelyeknek akár az ellenkezője is megvalósulhat.

2015 a Pingvin éve lesz

Látva az elmúlt hónap történéseit Pingvin fronton, sokan mondják azt, hogy a jövő év a Pingvin-algoritmus nagy éve lesz. A legutóbbi módosítással szinte eltűntek a korábbi kulcsszavas büntetések, de lehet a jövő év drákói szigorodást hoz. Sokféle vélemény van. Én személy szerint arra voksolnék, hogy a jövő év egy szigorú Pingvin jegyében fog telni, de itt valóban igen sok a bizonytalanság.

Csak fizetett találatok

Rand Fishkin jóslata, hogy megjelenik az első olyan találati lista, ahol csak fizetett találatok, és a Google egyéb szolgáltatásai bukkannak majd fel, és nem lesz természetes találat az első oldalon. Nyilván a Google érdekelt lenne ennek bevezetésében, de felmérések szerint a felhasználók 86%-a nem bízik a fizetett találatokban, és az EU trösztellenes tevékenysége is ez ellen hat. Az én jóslatom, hogy Magyarországon erre nem kerül sor, de még világszinten sem.

Kevesebb Google algoritmus frissítés 2015-ben

Meglepő jóslat, mely szerint kevesebb lesz az algoritmus frissítés, mint 2014-ben. Nos idén volt több Pandánk, Pingvinünk, Galambunk, és több kisebb frissítés. A jóslatot én személy szerint annyival módosítanám, hogy a jövő év is a Panda és Pingvin jegyében fog telni, és nem lesz kevesebb az algoritmus módosítás, de kevesebb lesz a bejelentés ezekről. Én személy szerint még az idei évnél is hektikusabb évre számítok 2015-ben a keresőoptimalizálásban.

Már nem is kell keresnünk

A jövő keresőmotorja az lesz, amelyik kérdés nélkül előre mutatja a válaszokat korábbi kereséseink, érdeklődési körünk és tevékenységeink alapján. Erre ma már számos ma még gyerekcipőben lévő technológia létezik, ezek fejlődése rohamos lehet 2015-ben, de tömeges elterjedésük még nem várható.

Csökken a Google piaci részesedése

Egyes pletykák szerint az Apple be kíván szállni a keresőpiacba. A Firefox a Google helyett a Yahoot- választotta és úgy tűnik az Apple szintén elhagyja a Google-t a Safariban és minden iOS rendszeren. Közben tovább erősödnek a regionális keresők, mint a Baidu, vagy a Yandex. Talán a jövő évben elkezdődik a Google piaci részesedésének csökkenése.

És szerinted mi lesz a 2015 nagy trendje a keresőoptimalizálásban?

Szerző: Szuhi Attila

Üdv! Szuhi Attila vagyok, az ITE.hu alapítója és főszerkesztője. Fő területem a keresőoptimalizálás és az online marketing. Speciális szakterületem a Google büntetések, a technikai SEO Audit és a linképítés.
Ha segítségre van szükséged, keress bátran.

Írd meg a véleményed!

Az e-mailcímed nem lesz nyilvános. A * jelölt mezők kötelezőek.

{"email":"Email address invalid","url":"Website address invalid","required":"Required field missing"}

Cikkek a témában

december 16, 2022

10MEGOSZTÁSFacebookFeliratkozás Elkészültek a karácsonyi ajándék sorsolások. Az alábbi

szeptember 2, 2022

10MEGOSZTÁSFacebookFeliratkozás 2022 augusztusában 50 SEO szakértőt és ügynökséget

augusztus 26, 2022

10MEGOSZTÁSFacebookFeliratkozás Ebben a cikkben összegyűjtöttem azokat a magyar

május 26, 2022

10MEGOSZTÁSFacebookFeliratkozás Van néhány kihagyhatatlan SEO beállítás, amely nélkül


INGYENES!

TÖLTSD LE A GOOGLE 100 SEO TANÁCSÁT

A Google 100 legfontosabb keresőoptimalizálási tanácsa!