Kezdőlap » Keresőoptimalizálás » Keresőoptimalizálás árak: mennyi és miért annyi?
Keresőoptimalizálás

Keresőoptimalizálás árak: mennyi és miért annyi?

SEO alapjai - keresőoptimalizálási tippek

Ezzel a cikkel megpróbálunk egy kis támaszt nyújtani a weboldal tulajdonosoknak annak kapcsán, mennyibe kerül a keresőoptimalizálás és miért annyi. Árak is lesznek, de először egy kis elmélet.

Egy példa az elején

Anno volt egy autóm, ami elég régi járgány volt és olykor meghibásodott. Volt egy megbízható szerelőm is, akiben feltétel nélkül megbíztam. Mindig reális árat kért, és a hiba sosem jelentkeztek újra. Ha nagy gond volt jelezte azt is, hogy nem biztos, hogy egy régi autóba megéri ennyit belefektetni.

A keresőoptimalizálás ehhez hasonlít. Keresőoptimalizálót nem nehéz találni, olyan jó szakembert viszont igen, aki reális árakat mond, de azt is elmondja, ha valamit nem érdemes megcsinálni még akkor is, ha neki az jó üzlet lenne.

A mennyibe kerül a keresőoptimalizálás elég nehezen megfogalmazható, két okból is. Egyrészt azért, mert csak konkrét feladatok esetén mondható fix ár, másrészt azért, mert az eredmények nagyon sok tényezőtől függnek. A konkurenciától, annak keresőoptimalizálásra fordított keretétől, meglévő weboldalunktól, és magától a Googletól.

A keresőoptimalizálás árát befolyásoló tényezők – SEO audit árak

Nagyon nem mindegy mi a kiindulási helyzet! Az első befolyásoló tényező a meglévő weboldal. Milyen állapotban van, és mennyire SEO barát? Minőségi on-site SEO nélkül, azaz keresőbarát, és felhasználóbarát weboldal nélkül lehet, hogy a linképítés is sokkal kisebb eredményt hoz, mint egy jó minőségű oldal esetén.

Ha teljes körű keresőoptimalizálásban gondolkodunk, akkor az első lépés egy SEO-audit lehet, azaz a weboldalunk teljes kielemzése. Ez lehet csupán on-site audit, de tartalmazhatja a linkprofil elemzését, vagy akár kulcsszókutatást is.

hirdetés

Attól függően, hogy mit tartalmaz a hazai piacon egy teljes SEO audit 50-200 ezer forint körül mozog. Ennek végeredményeként általában kapunk egy 20-50 oldalas elemzést, amivel már szépen helyrerakhatjuk weboldalunkat. A drágább megoldás nem biztos, hogy jobb is. Mielőtt megrendeljük, beszéljük át, hogy konkrétan mit is fog tartalmazni az audit.

Linkprofil elemzése és annak költsége

A másik befolyásoló tényező az oldal meglévő linkprofilja. Ez függ a korábbi linképítési módszerektől. Ha az nem volt megfelelő, akkor van szükség linkprofil elemzésre, és a káros linkek eltávolítására. 2012-ben a Google bevezette a Pingvin algoritmust, amely a túloptimalizált horgonyszövegek miatt büntette az oldalakat, de létezik manuális büntetés is, ami idehaza elsősorban a konkurencia feljelentése miatt következik be. Ha forgalmunk folymatosan csökken, helyezésünk visszaesik, akkor szükségünk lehet erre a szolgáltatásra. A keresőoptimalizálás, itt a linkprofil elemzés ára általában 20-50 ezer forint körül mozog, de ez erősen függ attól, hogy hány domain hivatkozik oldalunkra.

Az ár megalkotása attól is függ, hogy az elemzést végző milyen módszerrel dolgozik, manuálisan ellenőrzi-e a linkeket, vagy csak automatikusan, ellenőrzi-e a duplikált leírást, tartalmazza-e az elemzés ára a linkeltávolítást, disavow file elkészítését is, stb.
Ha büntetést kapott oldalunk, akkor erre a seo tevékenységre mindenképpen érdemes áldozni, mert a hibák javítása nélkül nem lesz esélyünk ismét jó helyezést elérni.

Linképítés árai

A keresőoptimalizálásban talán a leggyakrabban igényelt szolgáltatás a linképítés. Az árak, különösen a Google Pingvin algoritmusa miatt ma már nagyon eltérőek. Míg egy-két évvel ezelőtt 100-150 Ft-ért is lehetett egy-egy katalóguslinket vásárolni, ma már nem ritka, hogy egyetlen linkért 20-30 ezer forintot is kifizetnek a weboldaltulajdonosok. Lássuk melyek a fő típusok, kockázatok és árak.

Katalóguslinkek: áruk 150-250 Ft/darab körül mozognak. Ezt már nem ajánljuk senkinek, mert inkább károsak, mintsem hasznosak. Rövid távon hozhatnak eredményeket, de hosszú távon veszélyesek.

PR cikkek: gyakran nevezik prémium, vagy PR cikknek ezt a kategóriát, ami kissé félrevezető. Ezek jellemzően újraregisztrált oldalak, amely linképítési célokat szolgálnak. Az ár általában PageRank függvénye 1000-1500 Ft-tól kezdődnek, és mennek felfelé, akár 15.000 Ft-ig is. Ezek a linkek jelenleg működnek, de az oldalak jellegéből adódóan jelentenek némi rizikót, ami az idő előrehaladtával csak nőni fog.

Prémium cikkek: ez azt jelenti, hogy valódi látogatókkal rendelkező hírportálon, blogon jelenik meg cikkünk, ami nem lóg ki az általános hírfolyamból, így valóban biztonságos megoldás, és erős, megbízható linket is nyújt. Az árak 5-50 ezer forint körül alakulnak. Ezek valóban a biztonságos linkek és az adott oldalak, akár napi több tízezer látogatóval is rendelkeznek.

Természetesen ezen túlmenően léteznek másfajta megoldások is a linképítésre. A minőségi linképítés az utolsó kategóriát is alkalmazza, de időben és horgonyszövegeket tekintve is változatos linkprofilra törekszik.

A keresőoptimalizálás árai a linképítés esetében nagyon különbözőek, lehet havidíjas megbízás, ahol fix összegig költ a linképítő a linképítésre, de az is megoldás, hogy egy-egy linkért fizetünk fix összeget.

További SEO árak

Természetesen a keresőoptimalizálás ezen túl számos szolgáltatást takar. Lehet fizetni helyezések után, vagy forgalom alapján, esetleg kérhetünk sikerdíjas keresőoptimalizálást is. Ennek ára már nagyon egyedi, az adott oldaltól, és a versenytől függ.
A keresőoptimalizálási szolgáltatások közé tartózhat a céges blogolás, szövegírás is. Ennek ára, általában 0,7-3 Ft/karakter áron mozog, attól függően milyen minőségű szöveget várunk és milyen témáról van szó.

Több cég kínál személyes SEO tanácsadást is. Idehaza ez általában 5-15 ezer Ft/óra körüli áron van, ami soknak tűnhet, de külföldön 50-100 ezer forint is lehet az órabér. Itt is elsősorban olyan személyt érdemes keresni, akinek kíváló referenciái vannak.

Bár a keresőoptimalizálás az utóbbi két évben jelentősen megdrágult, ám nem szabad elfelejteni, hogy az elérhető bevételek is folyamatosan emelkednek, és míg a kattintás alapú hirdetésekért folyamatosan fizetnünk kell, addig a keresőoptimalizálásra fordított összeg bőven megtérülhet, ha van világos üzleti tervünk.

Szuhi Attila

Üdv! Szuhi Attila vagyok, az ITE.hu alapítója és főszerkesztője. Fő területem a keresőoptimalizálás és az online marketing. Speciális szakterületem a Google büntetések a technikai SEO Audit és a linképítés.
Ha segítségre van szükséged, keress bátran.

2 hozzászólás

Kattints ide a hozzászóláshoz

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

  • Blogomat szeretném gyorsabban behozni. Nincs rá sok pénzem, de nem is várok csodát.
    Érdekesnek tűnik amit csinálsz, alapszinten pár szóra .
    Nevemre, IT kifejezésre idea, developer szóra kéne talán optimalizálni.
    Angol nyelvű (nyelvhelyesség nem jó, de nem gond)

    Segítség kell! Ne hagyd kérlek posztlova!