Hogyan optimalizáljuk weboldalainkat a Google új Kolibri-algoritmusának korában? Min változtassunk, és milyen irányba haladjunk? Egy kis szubjektív összefoglaló a legfontosabbakról.

Mit is jelent az új Kolibri algoritmus?

Ahhoz, hogy megértsük miben kell változnia a keresőoptimalizálásnak, meg kell értenünk, miről szól az új Kolibri algoritmus. Nos, a válasz meglepő, de igazából valódi újdonság nincs benne. A Google fő célja továbbra is az, hogy minél pontosabb találati listát adjon a keresőknek. Ezért foglalkoztat több ezer doktori fokozattal rendelkező embert. Az új Kolibri algoritmus célja a kérdések jobb megválaszolása. Most már nem csak a kulcsszavakra összpontosít, hanem igyekszik a kérdező szándékát is kitalálni. A Google célja, ha nincs is direktbe kimondva a mesterséges intelligencia megalkotása, amely pontosan tudja értelmezni a kereső kérdését és arra, az emberi intelligenciának megfelelő választ adni. Az új Kolibri algoritmus ebbe az irányba tesz lépéseket.
(És akkor egy zárójeles megjegyzés: Az igazi célja a pénzszerzés, mondják sokan. Igen, valóban ez is cél, vagy ez a cél. Igazából mindegy. De ezt csak úgy érheti el, ha piacvezető marad a keresőpiacon, ehhez pedig az kell, hogy ő adja a legjobb válaszokat a feltett kérdésekre. Tehát az eredmény ugyanaz.)
Igyekszik értelmezni az összetett kérdéseket, már nem csak kulcsszavakra összpontosít, egyre nagyobb jelentősége van a kereső helyének, korábbi kereséseinek, tehát a kérdezés és a válasz is egyre személyesebbé válik.

És hogyan befolyásolja mindez a keresőoptimalizálást?

Jó esetben a válasz az, hogy sehogyan. Ha eddig is úgy optimalizáltad az oldaladat, ahogy kellett, és nem használtál fekete kalapos technikákat akkor a Kolibri semmi igazán újat nem hoz neked. A Google közleményében is azt hangsúlyozta, hogy a webmestereknek továbbra is az egyedi, magas minőségű tartalom előállítása a feladata, és ez hoz jó helyezést a találati listán.
Ahogy a Google egyre intelligensebbé válik, úgy szűri ki egyre nagyobb sikerrel a különböző manipulációs célú SEO technikákat. A napokban bukott le egy hatalmas linkhálózat, aminek egyik működtetője azt hangsúlyozta, hogy a Google egy olyan módszerrel jutott a hálózat nyomára, amit ő „ezoterikusnak” nevezett. Véleménye szerint a korábbiakhoz képest a Google teljesen újszerű módszerekkel fedezte fel a hálózatot.
A Panda algoritmus, ami a gyenge tartalmat szűrte ki, a Pingvin algoritmus, ami a manipulatív linképítést ellenőrizte le, jól mutatja, hogy a keresőoptimalizálás lassan tényleg csak minőségi tartalommal válik lehetségessé. A korábbi egyszerű technikák lassan egyre komplexebb feladattá válnak, amiben a szövegírás, a marketing, a piackutatás, a programozás és nagyon sok más szakterület együttesével lehet csak kiugró eredményt elérni.
Mindez persze azt is jelenti, hogy a kicsiknek egyre nehezebb lesz nagy látogatottságot elérnie, és egyre inkább a szűk réspiacokon van esélye a micro- és kisvállalkozóknak. Ott viszont továbbra is lényegesen jobb feltételekkel indulnak, mint az offline piacon.

És mik a konkrétumok?

Minőségi tartalmat kell írni. Hogy mit jelent mindez? Legyen az adott cikk releváns és részletekben gazdag. Úgy próbáljuk megírni a cikket, mintha valakinek a kérdésére akarnánk minél pontosabb, és minél kielégítőbb választ adni. És közben persze koncentráljunk arra a kérdésre, hogy mire kérdeznek az emberek. Az én szakterületemhez kapcsolódóan vajon mire kíváncsiak az emberek? Példaként álljon itt ennek a cikknek a példája. Egy nappal ezelőtt az emberek olvasták, hogy kijött egy új algoritmus? A következő logikus kérdés, hogy miképpen érinti ez a weboldalamat? Ez a cikk erre a kérdésre igyekszik választ adni, olyan mélységben, amire egy nap elteltével lehetőség van.
Azért hogy konkrétumot is mondjuk. Vélhetően érdemes lesz egyre inkább szerzőhöz kötni a cikkeket. Nagyon határozott tendencia, hogy a Google a kereső-válaszadó szerepet szeretné megszemélyesíteni. Ahogy a keresésnél egyre nagyobb a személyesítés jelentősége, úgy a válaszoknál is egyre nagyobb jelentősége lesz a szerzőségnek. Éppen ezért célszerű Google+ fiókunkban az ezekhez szükséges beállításokat megtennünk.

Milyen változások várhatóak a jövőben?

Nem vagyok jós, nem tudom megmondani, hogy a Kolibri algoritmus után mivel lép elő legközelebb a Google. De talán nem tévedek nagyot, ha azt mondom, hogy a jövő a szemantikus web irányába halad. A kereső egyre inkább érteni fogja a kérdéseinket, és ennek megfelelően a „tartalom a király” elv továbbra is uralkodni és erősödni fog.
És a végére még egy fontos hír: a Forbes magazin információi szerint a Kolibri algoritmus futtatása nem egy hónapja indult, hanem már több hónappal ezelőtt útjára indult.

Szerinted? Te változtatsz valamit a keresőoptimalizáláson?

Hirdetés

hirdetés
Szerző: Szuhi Attila

Üdv! Szuhi Attila vagyok, az ITE.hu alapítója és főszerkesztője. Fő területem a keresőoptimalizálás és az online marketing. Speciális szakterületem a Google büntetések, a technikai SEO Audit és a linképítés.
Ha segítségre van szükséged, keress bátran.

Írd meg a véleményed!

Az e-mailcímed nem lesz nyilvános. A * jelölt mezők kötelezőek.

{"email":"Email address invalid","url":"Website address invalid","required":"Required field missing"}

Cikkek a témában

szeptember 15, 2023

12MEGOSZTÁSFacebookFeliratkozás A Google bejelentette, hogy szeptember 14-én útjára

április 26, 2023

12MEGOSZTÁSFacebookFeliratkozás Elég meglepő és kissé nehezen érthető bejelentést

december 6, 2022

12MEGOSZTÁSFacebookFeliratkozás A Google bejelentette, hogy a tegnapi napon,

június 16, 2022

12MEGOSZTÁSFacebookFeliratkozás Ebben a cikkben megtalálod a Google algoritmusainak


INGYENES!

TÖLTSD LE A GOOGLE 100 SEO TANÁCSÁT

A Google 100 legfontosabb keresőoptimalizálási tanácsa!