Kezdőlap » Keresőoptimalizálás » Keresőoptimalizálás: a kulcsszavas horgonyszövegek reneszánsza?
Keresőoptimalizálás

Keresőoptimalizálás: a kulcsszavas horgonyszövegek reneszánsza?

Linképítés

A kulcsszavas horgonyszövegektől gyakran félünk a Google Pingvin algoritmusa óta, de ne feledjük, ezek nélkül aligha érhetünk el sikereket.

A keresőoptimalizálás során alaptétel, hogy a kulcsszavas horgonyszövegeknek kiemelt szerepük van a jó helyezés elérésében. Éppen ezt a kimagasló szerepet használták ki a webmesterek, amikor ilyen linkekkel erősítették meg weboldalaikat. Ennek a tömeges elterjedése vezettet oda, hogy a Google újabb algoritmust volt kénytelen megalkotni, mégpedig a Pingvin algoritmust. Erről már sokszor írtunk, amelynek lényege, hogy a túlzott kulcsszavas linkprofillal rendelkező oldalakat büntette a keresőóriás.

Éppen emiatt ma a szakma két részre szakadt. A webmesterek egy része úgy fél a kulcsszavas linktől, mint a tűztől és alig meri őket alkalmazni. Ők esküsznek a brand és domainnévre, valamint a long tail linkekre. A lényeg a minél természetesebb linkszöveg és a kizárólagosan kulcsszavas horgonyszövegek használatának kerülése.

A másik csoport nem igazán törődik a Pingvinnel és tovább erőlteti a kulcsszavas horgonyszövegeket.

Melyik csoportnak van igaza? Nos, mindkettőnek és egyiknek sem. A kulcsszavas horgonyszövegek használata kockázatos és persze az sem mindegy, hogy honnan érkezik az adott link, katalógusoldalakról, vagy neves egyetem oldaláról. Előbbi esetben nagy a rizikó, utóbbi esetben, viszont igen nagyot lökhet weboldalunkon az adott link. Persze az adott oldal múltja, forgalma, látogató adatai sem elhanyagolható tényező. Egy erős látogatott oldal sokkal többet elbír, mint egy frissen felhúzott oldal. (Az új típusú linképítésről)

Ne legyenek illúzióink. Ha csak nem mi vagyunk az Origo, aligha boldogulunk erős versenyben kulcsszó nélküli linkekkel. Vannak persze kivételek, de igen kevés, és itt általában a domain ereje óriási. Szükség van tehát a kulcsszavas linkekre, csak annak forrását jól határoljuk be, és legyünk óvatosak, hogy ne vigyük azt túlzásba sem. Ha megbízható oldalról van lehetőségünk linket szerezni próbálkozzunk kulcsszavas linkekkel, és a kevésbé természetes forrásokra hagyjuk a brand/domaines linkeket.

hirdetés

Ha leellenőrizzük a hazai találati listát még mindig meglepő, hogy mennyire kulcsszavas horgonyszövegű linkek kerülhetnek be az első tíz találat közé, a Pingvin algoritmus ellenére is. De ne kövessük feltétlenül ezeket a mintákat, mert amit ma látunk a hazai piacon az igen rizikós és külföldön aligha vezethetne tartós sikerre. Próbáljuk meg a természetesebb linkprofilt, de ne hanyagoljuk el teljesen a kulcsszavas linkeket sem.

Témák

Szuhi Attila

Üdv! Szuhi Attila vagyok, az ITE.hu alapítója és főszerkesztője. Fő területem a keresőoptimalizálás és az online marketing. Speciális szakterületem a Google büntetések a technikai SEO Audit és a linképítés.
Ha segítségre van szükséged, keress bátran.

Írd meg véleményed!

Kattints ide a hozzászóláshoz

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.