Matt Cutts a Google webspam osztályának vezetője új videóval jelentkezett, amikor is egy keresőoptimalizáló kérdését igyekezett megválaszolni.
A kérdés az volt, hogy mi a helyzet akkor, ha egy weboldalról két, eltérő horgonyszövegű link mutat egyazon weboldalra?
Matt válaszában azzal kezdi, hogy a keresőoptimalizálás már régen nem lehet hatékony, ha ilyen dolgokra helyezi a hangsúlyt. A SEO stratégia tetején inkább a felhasználói élmény javítása kell, hogy szerepet kapjon. De nem akarja megkerülni a kérdést.
Elmondja, hogy a PageRank eredeti dokumentációja szerint mind a két link ad át linkerőt a hivatkozott oldalra. Tehát, ha az adott forrásoldalról összesen 5 link mutat ki, ebből kettő egyazon oldalra, akkor az 2/5 arányban számít. Legalábbis az eredeti PageRank dokumentáció szerint.
A horgonyszöveget tekintetében Matt azt mondja, hogy amikor legutóbb utánajárt ennek a kérdésnek, 2009-ben, akkor a Google csak az első horgonyszöveget vette figyelembe, de azóta a dolog már változhatott, nem tud pontosabbat mondani.
Matt a videó végén hangsúlyozza mégegyszer, hogy a keresőoptimalizálás során nem ezekre a kérdésekre kell a hangsúlyt fektetni, hanem a felhasználói élményre, a weboldal designjára, mobilbarát megjelenítésére, és a többi.