Kezdőlap » Keresőoptimalizálás » Keresőoptimalizálási 2018: erre figyelj a Google szerint!
Keresőoptimalizálás

Keresőoptimalizálási 2018: erre figyelj a Google szerint!

keresőoptimalizálás 2018

A PubCon konferencián beszélt a Google szóvivője arról, hogy mire érdemes odafigyelni a 2018-as évben, ha keresőoptimalizálásra kerül sor.

Két terület kap kiemelt figyelmet 2018-ban keresőoptimalizálási szempontból

Gary Illyés, a Google szóvivője két területet emelt ki, amely a Google fókuszánban lesz a jövő évben, és amely a keresőoptimalizálásra is kihat.

Ez a két terület:

  1. Strukturált adatok
  2. Mobil indexelés

Lássuk ezeket kicsit részletesebben, miről is esett szó!


Strukturált adatok

Gary Illyés arról beszélt, hogy a 2018-as évben rengeteg újdonságot vezet majd be, amelyek kizárólag a schema adatokon nyugszanak.


Gary Illyés arról beszélt, hogy adjunk minél több olyan strukturált adatot az oldalainkhoz, mert az indexelés során a Google jobban meg tudja érteni miről szól az adott oldal. ez pedig indirekt módon jobb helyezést is eredményezhet, hangsúlyozta a google szóvivője.

Gary Illyés hangsúlyozta, hogy a strukturált adatok közül azokat használjuk, amelyek megtalálhatóak a schema.org oldalon.
Ezen túl kiemelte azt is, hogy ne csak azokat a strukturált adatokat használjuk, amelyek közvetlen módon megjelennek a találati listán, hanem azokat is, amelyek nem, mert áttételesen a jobb megértésnek köszönhetően azok is javíthatják a helyezéseket.

Arra a kérdésre, hogy a strukturált adatok keresőoptimalizálási szempontból hasznosak, vagy a Google-nak segítenek, Gary Illyés azt mondta, hogy a válasz az, hogy mindkettő.

Ha a Google jobban megérti az adott oldalt, akkor pontosabba tudja miről szól és ez segíthet jobb helyezést is elérni.
A keresőoptimalizálás egyik fontos területe 2018-ban tehát a strukturált adatok lesznek.

A másik kiemelt terület a mobil indexelésé

Erről már sokat írtunk, így itt nem ismételjük meg részletesen.

Gary Illyés ennek jelentőségét hangsúlyozta, és hogy a jövőben egyre több oldal esetében állnak át a mobil indexelésre.
Egy tippet is elmondott, honnan lehet tudni, hogy egy oldal esetén már átálltak a mobil indexelésre:
Ha az oldal szerver kapacitása bőséges, akkor ezen oldal esetén hamarabb kerül sor a mobil indexelésre. Ha hirtelen megugrást tapasztalsz a feltérképezési rátában, akkor valószínű, hogy sor került a mobil indexelés végrehajtására.

(Ezt az adatot a Search Consoleban tudod ellenőrizni).

Hogyan rangsorol a Google?

Gary Illyés újabb részleteket közölt arról is, hogyan javítják a rangsorolási algoritmusukat.
Limitált számú felhasználó esetében bevezetik az új rangsorolási szignálokat. ezt követően kielemzik, hogy a felhasználók hol és hogyan érintették meg a képernyőt, mikor és milyen hosszan gördítettek mobiltelefonjukon. Ezekkel az adatokkal pontosan el tudják dönteni, hogy mi az amit a felhasználók szerettek és mi az amit nem.


Számít a brand!

Sokat írtunk már a márkaemlítés fontosságáról. ezt most a Google is megerősítette. Gary Illyés ugyanis arról beszélt, hogy a link nélküli említések azok, amiből a Google tudni fogja, hogy vagy valaki az interneten. Amint valakiről elkezdenek írni az internete, a Google tudni fogja, hogy az egy entitás. Ha mindez strukturált adatok formájában történik, az még jobb.


A lényeg tehát az, hogy a márkaemlítés fontosak lehetnek rangsorolási szempontból is.

Fókuszban a felhasználók

Gary Illyés a konferencián arról is beszélt, hogy a rangsorolási algoritmusukat valódi emberi személyekkel tesztelik és javítják. Éppen ezért a rangsorolási algoritmus szinte pont úgy rangsorol, ahogy egy valódi emberi személy tenné.
A Google szóvivője feltett egy költői kérdést is: ”Mit gondolsz a Google minőségi ellenőrei hogyan tudják megállapítani egy weboldalról, hogy megbízható, tekintélyes-e vagy sem? Ugyan így dolgoznak a algoritmusok is.”

Talán ezek a legfontosabb gondolatok a Google szóvivőjétől. Ha szeretnél sikeres lenni a keresőoptimalizálás területén 2018-ban akkor a fenti mondatokat jól gondold át!

A közvetlen fókuszban a strukturált adatok és a mobil indexelés áll, de nagyobb léptékben a Google elsősorban a felhasználókat akarja kiszolgálni, és ma már szinte minden eszköze megvan hozzá, hogy algoritmusai helyesen értékeljék azt, hogy mit szeretnek a felhasználók, és mit nem. Igazából ez a kulcs a SEO sikerhez a jövő évben.

Szuhi Attila

Üdv! Szuhi Attila vagyok, az ITE.hu alapítója és főszerkesztője. Fő területem a keresőoptimalizálás és az online marketing. Speciális szakterületem a Google büntetések a technikai SEO Audit és a linképítés.
Ha segítségre van szükséged, keress bátran.

2 hozzászólás

Kattints ide a hozzászóláshoz

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

  • Most, hogy a google átáll a mobil verziókra, canonical-nak mit érdemes megjelölni? A mobilos verziót, vagy a normál weboldalt? (valami.hu/cikk versus valami.hu/mobile/cikk) vagy teljesen mindegy?

    Most ugye a normál oldal van megjelölve… Érdemes lenne átírnom mindenhol a mobil változatra? Ha igen, mire figyeljek, lehet valami buktatója a hirtelen váltásnak régebbi tartalmaknál?

  • Szia Edward!

    Én nem tudom, neked mi lehet a válasz, csak egy olvasó vagyok,

    de én úgy tudom, hogy A weboldalak mobilbarátak, és nem pedig van egy B mobilbarát oldal pluszban, ami teljesen azonos tartalmú.

    Ha jól tudom, ez réges régen volt így, ezért sokszor kezdődtek így a mobilbarát oldalak elérhetősége: m.valami.hu, azaz egy m pont aldomainen.

    Akkor én úgy tudtam, hogy az m.aldomain, azaz a különálló mobilbarát oldalt nem is szabadott indexeltetni, azt csak egy ikonnal kellett elérhetővé tenni a nem mobilbarát oldalon.

    Aztán jött a responzív design, ami megoldotta ezt a problémát, a “rugalmas” elrendezés, aminek élen járója is volt többek között a wordpress. Illetve a Google Webhelyek ingyenes platformja is, ezt kapásból tudta, már nagyon régen, sőt lehet így is indítottál el van 8 éve, talán.

    Szóval így felesleges lett a külön mobilbarát oldal, és elvárás lett inkább a meglévőnek, azaz az eredeti oldal mobilbaráttá tétele.

    Aztán jött amp, amit én ki sem próbáltam, de szerintem hasonló szabályok vonatkozhatnak az amp híroldalakra, mint a Te különálló mobilbarát oldaladra.

    De én ezt nem tudom, csak így gondolom, mert szerencsére nem kellett ezekre annyira figyelnem, mert már amikorra nekem ez érdekes lehetett volna, addigra már voltak kész megoldások.