Kezdőlap » Keresőoptimalizálás » Keresőoptimalizálási 2018: erre figyelj a Google szerint!
Keresőoptimalizálás

Keresőoptimalizálási 2018: erre figyelj a Google szerint!

keresőoptimalizálás 2018

A PubCon konferencián beszélt a Google szóvivője arról, hogy mire érdemes odafigyelni a 2018-as évben, ha keresőoptimalizálásra kerül sor.

Két terület kap kiemelt figyelmet 2018-ban keresőoptimalizálási szempontból

Gary Illyés, a Google szóvivője két területet emelt ki, amely a Google fókuszánban lesz a jövő évben, és amely a keresőoptimalizálásra is kihat.

Ez a két terület:

  1. Strukturált adatok
  2. Mobil indexelés

Lássuk ezeket kicsit részletesebben, miről is esett szó!


Strukturált adatok

Gary Illyés arról beszélt, hogy a 2018-as évben rengeteg újdonságot vezet majd be, amelyek kizárólag a schema adatokon nyugszanak.


Gary Illyés arról beszélt, hogy adjunk minél több olyan strukturált adatot az oldalainkhoz, mert az indexelés során a Google jobban meg tudja érteni miről szól az adott oldal. ez pedig indirekt módon jobb helyezést is eredményezhet, hangsúlyozta a google szóvivője.

Gary Illyés hangsúlyozta, hogy a strukturált adatok közül azokat használjuk, amelyek megtalálhatóak a schema.org oldalon.
Ezen túl kiemelte azt is, hogy ne csak azokat a strukturált adatokat használjuk, amelyek közvetlen módon megjelennek a találati listán, hanem azokat is, amelyek nem, mert áttételesen a jobb megértésnek köszönhetően azok is javíthatják a helyezéseket.

Arra a kérdésre, hogy a strukturált adatok keresőoptimalizálási szempontból hasznosak, vagy a Google-nak segítenek, Gary Illyés azt mondta, hogy a válasz az, hogy mindkettő.

Ha a Google jobban megérti az adott oldalt, akkor pontosabba tudja miről szól és ez segíthet jobb helyezést is elérni.
A keresőoptimalizálás egyik fontos területe 2018-ban tehát a strukturált adatok lesznek.

A másik kiemelt terület a mobil indexelésé

Erről már sokat írtunk, így itt nem ismételjük meg részletesen.

Gary Illyés ennek jelentőségét hangsúlyozta, és hogy a jövőben egyre több oldal esetében állnak át a mobil indexelésre.
Egy tippet is elmondott, honnan lehet tudni, hogy egy oldal esetén már átálltak a mobil indexelésre:
Ha az oldal szerver kapacitása bőséges, akkor ezen oldal esetén hamarabb kerül sor a mobil indexelésre. Ha hirtelen megugrást tapasztalsz a feltérképezési rátában, akkor valószínű, hogy sor került a mobil indexelés végrehajtására.

(Ezt az adatot a Search Consoleban tudod ellenőrizni).

Hogyan rangsorol a Google?

Gary Illyés újabb részleteket közölt arról is, hogyan javítják a rangsorolási algoritmusukat.
Limitált számú felhasználó esetében bevezetik az új rangsorolási szignálokat. ezt követően kielemzik, hogy a felhasználók hol és hogyan érintették meg a képernyőt, mikor és milyen hosszan gördítettek mobiltelefonjukon. Ezekkel az adatokkal pontosan el tudják dönteni, hogy mi az amit a felhasználók szerettek és mi az amit nem.


Számít a brand!

Sokat írtunk már a márkaemlítés fontosságáról. ezt most a Google is megerősítette. Gary Illyés ugyanis arról beszélt, hogy a link nélküli említések azok, amiből a Google tudni fogja, hogy vagy valaki az interneten. Amint valakiről elkezdenek írni az internete, a Google tudni fogja, hogy az egy entitás. Ha mindez strukturált adatok formájában történik, az még jobb.


A lényeg tehát az, hogy a márkaemlítés fontosak lehetnek rangsorolási szempontból is.

Fókuszban a felhasználók

Gary Illyés a konferencián arról is beszélt, hogy a rangsorolási algoritmusukat valódi emberi személyekkel tesztelik és javítják. Éppen ezért a rangsorolási algoritmus szinte pont úgy rangsorol, ahogy egy valódi emberi személy tenné.
A Google szóvivője feltett egy költői kérdést is: ”Mit gondolsz a Google minőségi ellenőrei hogyan tudják megállapítani egy weboldalról, hogy megbízható, tekintélyes-e vagy sem? Ugyan így dolgoznak a algoritmusok is.”

Talán ezek a legfontosabb gondolatok a Google szóvivőjétől. Ha szeretnél sikeres lenni a keresőoptimalizálás területén 2018-ban akkor a fenti mondatokat jól gondold át!

A közvetlen fókuszban a strukturált adatok és a mobil indexelés áll, de nagyobb léptékben a Google elsősorban a felhasználókat akarja kiszolgálni, és ma már szinte minden eszköze megvan hozzá, hogy algoritmusai helyesen értékeljék azt, hogy mit szeretnek a felhasználók, és mit nem. Igazából ez a kulcs a SEO sikerhez a jövő évben.

Szuhi Attila

Üdv! Szuhi Attila vagyok, az ITE.hu alapítója és főszerkesztője. Fő területem a keresőoptimalizálás és az online marketing. Speciális szakterületem a Google büntetések a technikai SEO Audit és a linképítés.
Ha segítségre van szükséged, keress bátran.

1 hozzászólás

Kattints ide a hozzászóláshoz

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

  • Most, hogy a google átáll a mobil verziókra, canonical-nak mit érdemes megjelölni? A mobilos verziót, vagy a normál weboldalt? (valami.hu/cikk versus valami.hu/mobile/cikk) vagy teljesen mindegy?

    Most ugye a normál oldal van megjelölve… Érdemes lenne átírnom mindenhol a mobil változatra? Ha igen, mire figyeljek, lehet valami buktatója a hirtelen váltásnak régebbi tartalmaknál?