Sokan élnek azzal a gyanúperrel, hogy a Google rangsorolása nem minden esetben teljesen igazságos; a nagyobb weboldalak előnyt élveznek. Ezt a közvélekedést erősítette meg most egy közvélemény-kutatás.
A Search Engine Roundtable 400 keresőoptimalizálásban jártas olvasóját kérdezte meg, hogyan vélekednek arról, hogy a nagy weboldalak élveznek-e valamilyen előnyt a találati rangsorban.
Nos, a válaszadók 57%-a úgy vélte, hogy a sok tartalommal bíró oldalak előnyt élveznek, 9 %-uk vélte úgy, hogy a kis oldalak kapnak némi előnyt, míg 34%-uk szerint nincs eltérő megítélés erre vonatkozóan a Google algoritmusában.
Ez a közvélemény kutatás jól tükrözi a SEO-iparágban dolgozók véleményét, de a kérdés megítélése közel sem egyszerű. A nagy weboldalak linkháttere általában erős, a sok tartalom miatt a felhasználók több időt töltenek a weboldalon, több cikket olvasnak el, tehát a Google szerint a felhasználói élmény is magasabb. Általában régi oldalakról van szó, amelyek, sok közösségi megosztást is kapnak. Mindezek pedig ugyanazon cikk esetében előnyhöz juttatják a nagy oldalakat.
Tehát nem biztos, hogy arról van szó, hogy a sok tartalom önmagában előnyt jelentene, hanem inkább arról, hogy a nagy weboldalak, olyan egyéb jellemzőkkel bírnak, amelyek önmagában biztosítják a jó helyezést.
És szerinted? Önmagában a nagyság rangsorolási tényező?
Nekem is az a véleményem, hogy a kiterjedt, jelentős linkhálózattal rendelkező oldalak jobban teljesítenek a listán. Nekem az a tapasztalatom, hogy ahol a google webáruházakat gondol logikusnak, ott nehezen tud felkapaszkodni egy cégbemutató oldal. Hirdetőoldalak esetében szintén ez a helyzet. Itt még az alacsony forráskód/tartalom arány sem lehet probléma. Hoztam már fel oldalt kiváló pozícióba, hogy a főoldalon egyetlen szövegtömb sem kapott helyet, csak paraméterek és címek jelentek meg.