Több új hír is van az AMP oldalak kapcsán, ezek közül a legfontosabb, hogy a hírtartalmak mellett más oldaltípusokra is kiterjesztheti azokat a Google.
A héten több fontos információ is napvilágot látott a Google AMP projektje, azaz a gyorsított mobil oldalak kapcsán. Összeszedtük a legfontosabbakat.
Nem csak hírtartalmaknál
Jelenleg a Google az AMP oldalakat csak a találati lista tetején carousel-szerűen jeleníti meg és egyelőre kizárólag a hírtartalmakat.
Ez azonban nem marad így sokáig. Dave Besbris a Google egyik vezető szakembere az amerikai keresőmarketing konferencián beszélt arról, hogy a jövőben már nem csak a hírtartalmaknál találkozhatunk a találati listán AMP oldalakkal.
Azt azonban Debris nem részletezte mely más típusú oldalaknál várható az AMP oldalak megjelenése.
Sőt a mai napon a beszélgetés egy érdekesebb mondata is napvilágra került, amely szerint a Google mindenütt ahol tartalmat talál, szeretné az AMP használatát is. Hogy ez pontosan mit jelent a jövőre nézve nehéz megjósolni, de tény, hogy az utóbbi hónapokban a Google-nál a fókusz az AMP oldalakon van.
Jöhet az Adwords is
A beszélgetés során Debris-t arról is kérdezték, vajon az Adwords esetén várható-e az AMP alkalmazása.
Debris érdekes módon nem azt mondta, hogy nem lesz ilyen, vagy hogy az Adwords nem hozzá tartozik, hanem azt válaszolta, hogy:
„Nem akarok semmi AMP fejlesztését előre bejelenteni, de szeretjük az AMP-t”
Természetesen ezt a választ a keresőoptimalizálási szakma úgy értelmezte, hogy a Google igenis tervezi az AMP oldalak és az Adwords összekapcsolását.
A lapozható hírek csak AMP oldalaknak
Szintén e heti hír, hogy a Google kizárólag az AMP oldalak számára tartja fenn a találati lista tetején a lapozható hírtartalmakat. Erről szintén Dave Debris beszélt az SMX konferencián.
Az AMP tartalom kerülhet aldomainre is
Aki WordPress-t használ már találkozhatott vele, hogy az AMP url-ek a normál url végére egy amp paraméterrel érhetőek el, ám ez nem kell hogy így legyen feltétlenül.
A Guardian például egy külön aldomainre helyezte el AMP tartalmait, és ez rendben is van így. Debris elmondása szerint a gyorsított mobil oldalak akár külön domainre is helyezhetőek, ez sem jelent problémát a Google számára.
AMP bővítmény Joomlára
A WordPress oldalak könnyen átlakíthatóak AMP verzióra, és most végre a Joomla oldalak számára is elérhető egy AMP bővítmény, ami az alábbi linkről letölthető.
A bővítménynek van egy fizetős verziója is, több funkcióval.
Zöld helyett szürke
Szintén a hét híre, hogy a találati listán a korábbi zöld szín helyett jelenleg szürke színnel jelölik az AMP oldalakat. Azt nem lehet tudni, hogy ez a váltás mennyire lesz tartós, úgy tűnik a Google egyelőre teszteli a különböző változatokat.
Sok-sok hír és következményei
A héten, de az elmúlt hónapban is rengeteg hírt adott ki a Google a gyorsított mobil oldalak kapcsán. Számtalan fejlesztés, hír jelent meg, és úgy tűnik egyelőre, hogy az AMP oldalak jövője is fényes. Bár az AMP oldalak egyelőre a hírtartalmat előállítók számára fontos igazán, ha valóban a többi találat esetében is használni fogja a Google az AMP oldalakat, akkor annak igencsak jelentős hatása lesz a keresőoptimalizálásra az elkövetkező hónapokban/években.